Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - Hospodářská soutěž > Podání podnětu
V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské soutěže... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Informace ke kontrole nesplacených inkasních příkazů na navrácení podpory (18. 5. 2016)
Na nové webové stránce Úřadu nazvané Nesplacené inkasní příkazy naleznou nyní poskytovatelé informace k provádění kontroly nesplacených inkasních příkazů u příjemců veřejné podpory a dále evidenci těchto subjektů - Obec Bílovice uzavřela bez soutěže dodatky ke smlouvám na odpadové služby, pokuta činí 150 000 Kč (21. 2. 2025)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna ve druhém stupni správního řízení rozhodl o uložení pokuty ve výši 150 000 korun obci Bílovice za nezákonné uzavření dodatků ke smlouvám o odpadovém hospodářství s dodavateli Technické služby Zlín, s.r.o. a Sběrné suroviny UH, s.r.o - Milionová pokuta byla snížena na polovinu (31. 8. 2006)
Pokutu půl milionu korun uložil Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice svým druhostupňovým rozhodnutím předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina. - Dolní Třebonín byl sankcionován jednou z nejvyšších pokut za zakázky (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím ze dne 27. července 2005 potvrdil uložení pokuty ve výši 300 tisíc korun obci Dolní Třebonín na Českokrumlovsku - Ministerstvo financí nebylo oprávněno zrušit tendr (26. 2. 2008)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil, že Ministerstvo financí porušilo zákon o veřejných zakázkách, když zrušilo zadávací řízení na správu finančních prostředků na financování protipovodňových opatření. Ministerstvo bylo v tomto případě sankcionováno částkou 10 tisíc korun - Ústí nad Labem losovalo netransparentně (1. 7. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil pokutu 300 tisíc korun Statutárnímu městu Ústí nad Labem. Důvodem jsou závažná pochybení při zadávání veřejné zakázky na I. etapu revitalizace městského centra. Rozhodnutí je nepravomocné, zadavatel se proti němu může odvolat k předsedovi ÚOHS - Netransparentní losování uchazečů v Ústí nad Labem (10. 2. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj druhostupňovým rozhodnutím ze dne 4. února 2010 potvrdil uložení pokuty 300 tisíc korun Statutárnímu městu Ústí nad Labem - Nejvyšší správní soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS (4. 3. 2010)
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Ministerstva financí týkající se rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým byl uvedený zadavatel sankcionován částkou 10 tisíc korun - Poslanecká sněmovna schválila klíčovou novelu zákona o významné tržní síle, nyní je na řadě Senát (30. 9. 2022)
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky dnes ve třetím čtení odhlasovala novelu zákona o významné tržní síle (zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle a nekalých obchodních praktikách při prodeji zemědělských a potravinářských produktů - Novela zákona o významné tržní síle byla publikována, účinnost začíná s počátkem roku 2023 (1. 12. 2022)
Včera byla ve Sbírce zákonů zveřejněna pod číslem 359/2022 novela zákona č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle a nekalých obchodních praktikách při prodeji zemědělských a potravinářských produktů (dále jen „ZVTS“). Novela nabude účinnosti 1. lednem 2023
cs | en