Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- V pořadu 168 hodin v České televizi nezazněly odpovědi předsedy ÚOHS (1. 4. 2019)
V nedělním pořadu České televize „168 hodin“ byla odvysílána reportáž týkající se probíhajícího policejního vyšetřování přezkumu zadávacího řízení na systém elektronického mýtného. Přestože Úřad pořadu odpovědi předsedy ÚOHS Petra Rafaje na položené otázky poskytl (byť v textové podobě), ani jedna z nich nebyla v pořadu zveřejněna.
Zveřejňujeme tedy plné znění poskytnutých odpovědí:
Odpověď na dotazy týkající se setkání v listopadu... - Pokuta pro TSK Praha za diskriminační zadávací podmínky – podstatná je dojezdová doba k obalovně, nikoliv vzdálenost (29. 10. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Technické správě komunikací hlavního města Prahy, a. s., pokutu ve výši 300 tisíc korun, mimo jiné za stanovení diskriminačních zadávacích podmínek veřejné zakázky „Parašutistů, Praha 6, č. akce 999051-II“. Rozhodnutí Úřadu je pravomocné - První metodický den v oblasti zadávání veřejných zakázek se uskuteční 18. března, dotazy je již možno zasílat (4. 2. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozšiřuje své aktivity týkající se osvětové činnosti v oblasti zadávání veřejných zakázek. Ve čtvrtek 18. března 2021 Úřad uspořádá tzv. metodický den na téma „Vymezení předmětu veřejné zakázky, a to i při zohlednění nově stanovené základní zásady v § 6 odst. 4 ZZVZ a požadavků na kvalifikovanost dodavatelů - Za zakázané dohody stavebních firem padly další pokuty ve výši téměř 280 milionů korun (6. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 4. 5. 2016 prvostupňové rozhodnutí ve věci takzvaného malého stavebního kartelu. Uvedeným rozhodnutím byly celkem 12 společnostem uloženy za 11 deliktů sankce v celkové výši přes 278 milionů korun - OECD posuzuje stav soutěžní politiky v České republice (28. 6. 2013)
Na takzvanou vyšetřovací misi zavítala dnes na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže šestičlenná delegace z Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Talentis Group Zrt./Doprastav, a.s., GEOstatik a.s. (20. 8. 2025)
ÚOHS-S0590/2025/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 20.08.2025 - Distributor krmiv Candy uzavíral zakázané vertikální dohody o určení cen (11. 3. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („ÚOHS“) uložil svým prvostupňovým rozhodnutím z 25.2.2013 pokutu ve výši 802 000 Kč společnosti CANDY, spol. s r.o., (dále jen „CANDY“), za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Pokuta pro distributora krmiv Candy byla potvrzena (18. 12. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím z 16. prosince 2013 uložení pokuty ve výši 802 000 Kč společnosti CANDY, spol. s r.o., (dále jen „CANDY“), za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže - Fortuna se spojuje s Tipsportem v oblasti stíracích losů (5. 6. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil v prvostupňovém správním řízení soutěžiteli FORTUNA sázky a. s. vstup do společnosti TIPSPORT 02, která bude působit v oblasti stíracích losů. Po dokončení transakce bude FORTUNA sázky kontrolovat TIPSPORT 02 společně s dosavadním spoluvlastníkem, společností TERESINA SE. Rozhodnutí dosud není pravomocné - Aktualizace metodiky k plnění povinnosti transparentnosti (31. 1. 2019)
V souvislosti s vývojem interpretační praxe povinnosti transparentnosti podpor a úpravami Žádosti o přidělení nebo odebrání rolí do systému TAM včetně změny způsobu zasílání žádostí došlo k aktualizaci Metodiky k plnění povinnosti transparentnosti
cs | en