Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické... - Hospodářská soutěž
Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem... - O Úřadu > Vedení Úřadu > Místopředsedové
Mgr. Markéta Dlouhá
místopředsedkyně
*7. 3. 1984
„Zadávání veřejných zakázek je spojeno s vynakládáním prostředků z veřejných rozpočtů a současně nepředstavuje cestu pouze k naplnění potřeb samotných zadavatelů, ale velmi významně ovlivňuje komfort života v naší zemi. Kvalita a způsob výkonu dozoru nad zadáváním veřejných zakázek mají výrazný dopad na chování jak zadavatelů, tak i dodavatelů. Je proto nezbytné, aby Úřad pro... - Informační centrum > Informace k vyznačování obchodního tajemství
Dokument je vodítkem pro soutěžitele poskytující Úřadu informace, podklady a obchodní záznamy (dále též „podklady a informace“) nezbytné pro jeho činnost, při označování informací, jež představují jejich obchodní tajemství.
1. Obecná východiska
1.1 Úřad je oprávněn podle zákona o ochraně hospodářské soutěže[1] vyžadovat od soutěžitelů[2] podklady a informace nezbytné pro jeho činnost, které mohou mít význam pro objasnění... - Veřejné zakázky > Povinnosti zadavatele při přezkumu veřejné zakázky
Ačkoliv povinnosti spojené s doručováním dokumentace o veřejné zakázce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") nejsou v českém právním řádu nijak nové a jsou prakticky v nezměněné podobě jeho trvalou součástí již od 1. 1. 2014 od nabytí účinnosti zákona č. 341/2013 Sb., kterým byl změněn zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, Úřad se stále setkává s tím, že někteří zadavatelé stále nemají jasno jakým způsobem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024.
K revizi... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > 25 let soutěžního práva v České republice
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si slavnostní konferencí pořádanou 26. 5. 2016 připomněl čtvrtstoleté výročí zavedení soutěžního práva v České republice a současně i založení soutěžního úřadu, který začal svou činnost k 1.6.1991.
Konference se zúčastnila řada významných hostů, mezi jinými předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský, ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima, nejvyšší státní... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společností Mondi Štětí a.s./ Norske Skog Štětí a.s. (8. 10. 2008)
S 273/2008, zveřejněno v OV 42/2008 dne 15.10.2008 - ÚOHS povolil převzetí uzavřených papíren (4. 11. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal v uplynulém týdnu dvě prvostupňová rozhodnutí týkající se spojení soutěžitelů.Prvním z nich byla povolena fúze společností Mondi Štětí a.s. a Norske Skog Štětí a.s. Skupina MONDI působí celosvětově v oblasti výroby papíru a balících prostředků, přičemž se soustředí na oblast vlnité lepenky (výroba vlnité lepenky a obalů z vlnité lepenky), pytlů a speciálních obalů a nenatíraného... - Lumius vykonával kontrolu nad ČME před schválením fúze (19. 11. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 477 tisíc korun společnosti Lumius, spol. s r. o., se sídlem ve Frýdku–Místku, za porušení § 18 odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže spočívající v uskutečňování spojení soutěžitelů v období před podáním návrhu na zahájení řízení o povolení spojení a před právní mocí rozhodnutí Úřadu, jenž předmětné spojení povoluje. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Provozní náklady ÚOHS jsou výrazně nižší, než tvrdí server iDnes (9. 4. 2016)
Provozní náklady Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže na jednoho zaměstnance činily v roce 2014 76 252 Kč - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů MVM Magyar Villamos Művek Zártkörűen Működő Részvénytársaság, Maďarská republika/Status Power Invest Kft., Maďarská republika (17. 1. 2020)
ÚOHS-S0037/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 17. 1. 2020 - ÚOHS povolil fúzi v oblasti energetiky (5. 11. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů VEOLIA ČESKÁ REPUBLIKA, a. s., na straně jedné, a Pražská teplárenská, a. s., a PT Transit, a. s., na straně druhé. Rozhodnutí nabylo právní moci dne 23. 10. 2020 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s./T-WATT s.r.o. (25. 1. 2021)
ÚOHS-S0029/2021/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 25. 1. 2021 - Úřad povolil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů (17. 2. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal v rámci zjednodušených řízení dvě nová rozhodnutí o povolení spojení soutěžitelů. Oba případy byly řešeny ve zjednodušených řízeních a předmětná rozhodnutí již nabyla právní moci - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů WXZ13 a.s./Nano Energies Trade s.r.o. (13. 4. 2022)
ÚOHS-S0171/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 13. 4. 2022 - ÚOHS povolil dvě nová spojení soutěžitelů v oblasti energetiky (5. 5. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů
cs | en