Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
Základní souhrn problematiky
Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním... - Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
4 DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné podpory... - Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže
(dále jen „Úřad“)
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016
Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb.
Způsob zahájení řízení – § 249
na písemný návrh stěžovatele, nebo
z moci úřední
Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
V aktualitách a tiskových zprávách 1537x
- Svatomartinská konference 2012 (9. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá již šestou podzimní Svatomartinskou konferenci, která se bude konat ve dnech 13. a 14. listopadu 2012 v zasedacím sále ÚOHS - Veřejná podpora - informační list ÚOHS (9. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává dvojčíslo informačního listu věnovaného tématu veřejné podpopory. Celková částka veřejné podpory vyplacená v České republice v roce 2011 překročila 29 miliard korun - Úprava výše referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory (17. 10. 2012)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,43 % je účinná od 1. 11. 2012 - Aktualizace informace k financování výstavby infrastruktur z veřejných prostředků (22. 10. 2012)
Pro posouzení přítomnosti veřejné podpory při financování výstavby infrastruktury z veřejných prostředků vypracovala Evropská komise analytickou příručku. Na základě informací obsažených v příručce je možno snížit riziko poskytnutí protiprávní veřejné podpory při financování infrastrukturních projektů - Novela zákona přináší zejména větší právní jistotu pro žadatele o leniency (3. 12. 2012)
Od počátku prosince nabývá účinnosti zákon č. 360/2012, kterým je novelizován zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže (dále též ZOHS). Cílem novely je zejména významně posílit právní jistotu pro žadatele o aplikaci tzv. leniency programu a maximálně zvýšit atraktivitu leniency pro účastníky zakázaných dohod - Významné události roku 2012 (18. 1. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal čtvrté číslo informačních listů roku 2012 mapující významné události Úřadu v tomto roce - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2012 (28. 2. 2013)
Poskytovatel veřejné podpory je povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2013 informace o výši poskytnuté veřejné podpory za kalendářní rok 2012 - Výroční zpráva ÚOHS za rok 2012 (30. 5. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal výroční zprávu za rok 2012. Loňský rok přinesl řadu zásadních legislativních novinek jak v oblasti hospodářské soutěže a veřejných zakázek, tak i v oblasti veřejné podpory - Manuál služeb obecného hospodářského zájmu (9. 7. 2013)
Ve spolupráci odboru rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky a odboru veřejné podpory Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vznikl Manuál služeb obecného hospodářského zájmu - Veřejná diskuse k Leniency programu (15. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá zainteresované strany k účasti ve veřejné diskusi o Oznámení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o aplikaci § 22ba odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže
cs | en