Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - Hospodářská soutěž > Podání podnětu
V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské soutěže... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Senát schválil novelu soutěžního zákona (21. 6. 2023)
Senát Parlamentu České republiky dnes jednoznačně schválil důležitou novelizaci zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže. Jestliže novelu potvrdí svým podpisem prezident republiky, nabude účinnosti 15 dnů po vyhlášení ve Sbírce zákonů - Novela soutěžního zákona byla dnes zveřejněna ve Sbírce zákonů, účinnosti nabude před koncem července (14. 7. 2023)
Pod číslem 226/2023 dnes byla ve Sbírce zákonů zveřejněna novela zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, a zákona č. 273/1996 Sb., o působnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Novelizace obou předpisů nabudou účinnosti 15 dnů po vyhlášení, tedy 29. července 2023. Současně byla publikována také související vyhláška o podrobnostech žádosti o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci - ČEZ může převzít distribuci tepla v Chomutově, musí však do budoucna umožnit připojení dalších dodavatelů (25. 4. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení ČEZ Teplárenská, a.s., a ACTHERM Distribuce s.r.o. (dále jen ČEZ Teplárenská a ACTD). Rozhodnutí již nabylo právní moci - Spojení EUROMEDIA a PEMIC povoleno se závazky, nabyvatel musí odprodat velkoobchodní distribuci tištěných knih (12. 6. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou odprodeje části podniku spojení soutěžitele EUROMEDIA GROUP, a.s., se společnostmi PEMIC BOOKS a.s. a BOOKNET s.r.o., k němuž dochází v oblasti vydávání, distribuce a prodeje knih a audioknih. Rozhodnutí o povolení spojení se závazky již nabylo právní moci - Úřad povolil spojení prodejců automobilů v Českých Budějovicích, musí však odprodat autoservis KIA (13. 10. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil pod podmínkou splnění závazků spojení soutěžitelů CB Auto a.s. a AUTO FUTURE, s.r.o., k němuž dochází v oblasti maloobchodního prodeje a servisu osobních a lehkých užitkových vozidel. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Doporučení ÚOHS pro podávání podnětů v kartelových věcech (27. 11. 2014)
Odhalování a trestání kartelových dohod je pro Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v rámci jeho kompetencí v oblasti hospodářské soutěže prioritní činností. Zakázané dohody přitom může Úřad odhalit v zásadě třemi způsoby – prostřednictvím vlastního monitorování trhů, díky žádosti o leniency a na základě podaného podnětu - O žádnou tajnou schůzku nešlo (7. 7. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se důrazné ohrazuje proti zavádějící reportáži České televize o údajné "tajné" schůzce předsedy ÚOHS s podnikatelem Andrejem Babišem. - Potvrzena pokuta pro Ministerstvo vnitra (24. 2. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil uložení sankce ve výši 100 000 Kč pro Ministerstvo vnitra České republiky za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Příprava podkladů a vyplnění žádosti o dotaci v rámci operačního programu životního prostředí – Prioritní osa 3“ - Poznámky k tiskové konferenci ve věci schůzky s panem Babišem (16. 7. 2008)
1. Schůzky předsedy v Praze jsou v převážné většině organizovány sekretariátem (jak je běžné i na jiných resortech). Sekretářky mají pokyn organizovat schůzky pokud možno na veřejných místech. Předseda se programově snaží vyhýbat schůzkám v sídlech firem.2. Od začátku roku 2008 byl předseda v Praze 19x. V kalendáři předsedy bylo zaznamenáno zhruba 110 schůzek na veřejných místech. K tomu je potřeba připočítat... - Stavebníci – přehled vývoje případu a analýza rozsudku krajského soudu a dopadů judikatury na činnost vyšetřujících orgánů (6. 6. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejňuje ke kauze stavebního kartelu další, tentokrát odborný text
cs | en