Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Smyslem rozhodnutí ÚOHS bylo zajištění kvalitních léků za přijatelnou cenu (8. 9. 2006)
    Za nesplnění podmínek může být uložena sankce
  • ÚOHS povolil fúzi brněnských tepláren (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pravomocně povolil spojení soutěžitelů Tepelné zásobování Brno (TEZA), a.s. a Teplárny Brno, a.s.
  • Úřad brání útlumu domácí produkce cukru (8. 9. 2006)
    Radikální reformu cukerního režimu, která se značně dotkne i českého zemědělství, schválila včera (14.7. 2004) Evropská komise. Snížení české produkční kvóty znamená, že dotovaná výroba cukru v ČR tak pravděpodobně nepokryje ani vlastní spotřebu a cukr se bude ve větší míře dovážet
  • Podpora pro Třinecké železárny povolena (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže třemi rozhodnutími ze dne 30. dubna 2004 povolil s podmínkami výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti Třinecké železárny. Tato rozhodnutí již nabyla právní moci.
  • Organizátor festivalu dvakrát porušil zákon (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal čtyři rozhodnutí ve věci přezkoumání postupu zadavatele FILM SERVIS FESTIVAL KARLOVY VARY, a.s
  • Zrušena zakázka ministerstva zdravotnictví (8. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil zrušení zadání veřejné zakázky na provozování stravovacího zařízení v budově Ministerstva zdravotnictví
  • Úřad zrušil výběr města Orlová (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil rozhodnutí zadavatele města Orlová o výběru nejvhodnější nabídky v obchodní veřejné soutěži na pronájem nebytových prostor s energetickým hospodářstvím pro rozvod tepelné energie, teplé užitkové vody a studené vody v objektech majetku města
  • Pokuta Českému Telecomu (11. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář ve svém druhostupňovém rozhodnutí ze dne 10. listopadu 2003 uložil pokutu 6,5 milionů korun společnosti ČESKÝ TELECOM
  • Společnosti Honeywell povolena výjimka s podmínkami (11. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím ze dne 29. srpna 2003 povolil výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti Honeywell, spol. s r.o
  • Podpora pro OKD, OKK je slučitelná (11. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na základě žádosti ministerstva průmyslu a obchodu povolil dne 12. března 2003 výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti OKD, OKK, a.s.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz