Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2013 > Představení přednášejících
Svatomartinská konference 2013
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva
úterý 12. listopadu
PANEL I: CO NOVÉHO V HOSPODÁŘSKÉ SOUTĚŽI?
Přehled posledních trendů a vývoje soutěžního práva v České republice, na Slovensku a v Evropské unii v uplynulém roce
Michal Petr
místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)
Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
„Zastřená“ veřejná zakázka
Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK
Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
Základní souhrn problematiky
Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním... - Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže
(dále jen „Úřad“)
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016
Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb.
Způsob zahájení řízení – § 249
na písemný návrh stěžovatele, nebo
z moci úřední
Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- ÚOHS zahájil dvě řízení kvůli možnému zneužití významné tržní síly (5. 4. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil v tomto týdnu dvě správní řízení kvůli možnému zneužití významné tržní síly - Evropská komise přijala změnu obecného nařízení o blokových výjimkách (22. 5. 2017)
Dne 17. 5. 2017 Evropská komise schválila nová pravidla pro veřejnou podporu, na jejichž základě lze poskytovat podporu na přístavy a letiště bez předchozího souhlasu Evropské komise - Nové povinnosti pro poskytovatele i příjemce regionální podpory zavedené novelou obecného nařízení o blokových výjimkách (GBER) (1. 9. 2017)
Dne 10. 7. 2017 nabylo účinnosti Nařízení Komise č. 2017/1084 ze dne 14. 6. 2017, pokud jde o podporu na přístavní a letištní infrastrukturu, prahové hodnoty oznamovací povinnosti pro podporu na kulturu a zachování kulturního dědictví a pro podporu na sportovní a multifunkční rekreační infrastrukturu a režimy regionální provozní podpory pro nejvzdálenější regiony, a mění se nařízení (EU) č. 702/2014, pokud jde o výpočet způsobilých nákladů (dále jen „novela... - ÚOHS: Evropská komise vypočítala délku řízení chybně (13. 3. 2018)
V minulém týdnu vydaná zpráva Evropské komise o progresu České republiky v rámci tak zvaného Evropského semestru obsahuje v části věnované přezkumu veřejných zakázek některé nesprávné údaje - Rozhodnutí „kartel Italia“ je pravomocné, účastníci si dělili zákazníky pomocí rezervačního on-line systému (12. 10. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže informoval před týdnem o vydání rozhodnutí o kartelové dohodě společností Rail Cargo Austria AG, České dráhy, a. s., a AWT Čechofracht, a. s. Rozhodnutí vydané v proceduře narovnání dle očekávání nabylo právní moci a Úřad tedy podle daného příslibu zveřejňuje podrobnosti k uvedenému případu - Prodloužení použitelnosti nařízení 360/2012 de minimis pro SOHZ a změna zmocňovacího nařízení 2015/1588 (13. 12. 2018)
V prosinci tohoto roku bylo v Úředním věstníku EU zveřejněno nařízení Komise 2018/1923, které prodlužuje účinnost nařízení 360/2012 (de minimis pro SOHZ) a nařízení Rady 2018/1911, které modifikuje nařízení 2015/1588 (zmocňovací nařízení - Evropská komise prodlouží účinnost části předpisů v oblasti veřejné podpory a zahájí jejich hodnocení (9. 1. 2019)
Evropská komise plánuje o dva roky prodloužit sedm předpisů upravujících poskytování veřejné podpory, které by jinak pozbyly účinnosti s koncem roku 2020. Zároveň zahájila proces hodnocení (evaluace) těchto a dalších předpisů - Povolené fúze v oblasti financí, výroby a dodávek součástí a nátěrových hmot pro automobily (11. 4. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení povolil spojení soutěžitelů DRFG, a. s., a Chytrý Honza, a. s., v jehož konečném důsledku má společnost DRFG získat možnost vykonávat prostřednictvím společnosti kari time, a. s., nepřímou výlučnou kontrolu nad společností Chytrý Honza. Rozhodnutí nabylo právní moci dne 18. 3. 2019 - Úřad zakázal plnění dvou rámcových dohod DSÚK na nákup autobusů (16. 4. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 15. 4. 2019 dvě prvostupňová rozhodnutí, jimiž uložil Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m. Rozhodnutí nejsou pravomocná a je možno proti nim podat rozklad k předsedovi ÚOHS - Výzvy k dodržování cen jsou ze soutěžního hlediska problematické (13. 5. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže obdržel od autobusového dopravce Flixbus informace o tom, že jej jeho konkurent Regio Jet vyzval k možné protisoutěžní koordinaci cen
cs | en