Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > 25 let soutěžního práva v České republice
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si slavnostní konferencí pořádanou 26. 5. 2016 připomněl čtvrtstoleté výročí zavedení soutěžního práva v České republice a současně i založení soutěžního úřadu, který začal svou činnost k 1.6.1991.
Konference se zúčastnila řada významných hostů, mezi jinými předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský, ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová, rektor Univerzity Karlovy Tomáš Zima, nejvyšší státní... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)
Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem... - Významná tržní síla > Mezinárodní spolupráce
Efektivní ochrana před nekalými obchodními praktikami v potravinovém řetězci je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace pravidel na ochranu slabší smluvní strany v potravinovém řetězci. Pro účinné prosazování těchto pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních dozorových orgánů... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Soukromoprávní prosazování kartelového práva (26. a 27. 6. 2009)
O výraznějším prosazování soukromoprávního vymáhání soutěžního práva (tzv. private enforcement) v Evropě budou ve dnech 26. a 27. června hovořit v Praze na konferenci s názvem Soukromoprávní vymáhání kartelového práva přední odborníci na hospodářskou soutěž. Akci pořádá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Právnickou fakultou Univerzity Karlovy.
„Efektivní vymáhání soutěžního práva sestává nejen z veřejného vymáhání prováděného... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
„Zastřená“ veřejná zakázka
Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK
Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000... - Informační centrum > Informační listy > 2018
ÚOHS - efektivní dozor nad veřejným zadáváním a soutěžní regulací
Veřejná podpora
V aktualitách a tiskových zprávách 2349x
- Povodí Vltavy specifikovalo konkrétní výrobek a zvýhodnilo tak určité dodavatele (11. 7. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí o porušení zákona o veřejných zakázkách státním podnikem Povodí Vltavy v zadávacím řízení „Rekonstrukce správní budovy – Holečkova ul.“ Za diskriminaci uchazečů o veřejnou zakázku byla zadavateli uložena sankce ve výši 500 000 Kč - Veřejná diskuse k Leniency programu (15. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá zainteresované strany k účasti ve veřejné diskusi o Oznámení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o aplikaci § 22ba odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže - Zakázka na modernizaci trati Rokycany – Plzeň je v pořádku, potvrdil předseda ÚOHS (16. 7. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti SKANSKA a. s. proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci veřejné zakázky Správy železniční dopravní cesty na modernizaci trati Rokycany – Plzeň. Předseda ÚOHS tak potvrdil prvostupňové rozhodnutí z dubna 2013, podle kterého zadavatel zákon o veřejných zakázkách neporušil, když jako nejvhodnější vybral společnou nabídku akciových společností Metrostav a Subterra - ÚOHS povolil převzetí Global Assistance Kooperativou (18. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Kooperativa pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group a GLOBAL ASSISTANCE, a. s. Na základě úplatného převodu akcií získává Kooperativa pojišťovna možnost výlučně kontrolovat společnost Global Assistance. K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti poskytování asistenčních služeb, tj. technické asistence pro motorová vozidla i domácnosti, zdravotní asistence, právní... - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů AGROFERT HOLDING, a.s./MAFRA, a.s. a Anděl Media Centrum, s.r.o. (25. 7. 2013)
ÚOHS-S453/2013/KS - zveřejněno v OV 434443-130726 - FN Královské Vinohrady chybovala při nákupu elektřiny (25. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil za porušení zákona o veřejných zakázkách svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 1 milion korun Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Nemocnice se dopustila správního deliktu při uzavírání dodatků ke smlouvě o dodávkách elektrické energie. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - ÚOHS je znepokojen omezováním soutěže v řadě profesních sdružení (29. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) dokončil předběžné šetření úrovně hospodářské soutěže v rámci některých profesních sdružení. Výsledky analýzy naznačují, že konkurenční prostředí by u řady profesí mohlo být uměle omezováno, neboť některé profesní komory ve svém přístupu k cenotvorbě členů nedodržují obecně závazná pravidla hospodářské soutěže zakotvená v zákoně o ochraně hospodářské soutěže a článku 101 Smlouvy o fungování EU - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů EP Industries, a.s./AVE CEE Holding GmbH, AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o. (29. 7. 2013)
ÚOHS-S457/2013/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 29.7.2013 - Evropská komise přijala nová pravidla pro regionální podporu (30. 7. 2013)
Dne 1.července 2014 vstoupí v platnost nové Pokyny pro regionální podporu na období 2014-2020 (dále jen „Pokyny“). Nové Pokyny byly přijaty v rámci probíhající modernizace pravidel veřejné podpory, kterou Evropská komise (dále jen „Komise“) zahájila v květnu 2012. Cílem regionální podpory je přispět k rozvoji méně rozvinutých regionů v rámci EU, a to podporou investic a vytváření nových pracovních míst - Veřejná konzultace k návrhu nového znění nařízení de minimis (5. 8. 2013)
V kontextu přípravy reformního balíčku předpisů Evropské unie pro poskytování veřejné podpory (iniciativa modernizace státní podpory) zahájila Evropská komise revizi dalšího z klíčových předpisů – Nařízení komise 1998/2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis, jehož účinnost ve stávající podobě vyprší ke konci letošního roku. Nařízení de minimis umožňuje poskytovat veřejnou podporu bez nutnosti jejího schvalování Evropskou komisí
cs | en