Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký... - O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2018 (4. 3. 2019)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2019 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2018. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Veřejná konzultace k ověření vhodnosti nařízení de minimis (29. 5. 2019)
Evropská komise zahájila v souvislosti s prováděním tzv. ověření vhodnosti (fitness check) veřejnou konzultaci k Nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis - Veřejná konzultace k návrhu novely nařízení (EU) č. 651/2014 GBER (4. 7. 2019)
Evropská komise zahájila dne 26. 6. 2019 veřejnou konzultaci k návrhu novely nařízení (EU) č. 651/2014, kterým se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem (GBER - Veřejná diskuze k transpozici směrnice ECN+ (19. 12. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá k účasti na veřejné diskusi k probíhající transpozici směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1 ze dne 11. prosince 2018 o posílení postavení orgánů pro hospodářskou soutěž v členských státech tak, aby mohly účinněji prosazovat pravidla, a o zajištění řádného fungování vnitřního trhu, tzv. směrnice ECN+ (směrnice o posílení).
K zvláštní pozornosti jsou doporučovány zejména zásadní tématické... - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2019 (9. 3. 2020)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2020 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2019. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Evropská komise schválila České republice program podpory pro boj s koronavirovou pandemií (15. 4. 2020)
Evropská komise včera vydala rozhodnutí, jímž povolila Českou republikou notifikovaný program investiční veřejné podpory Technologie COVID-19 pro malé a střední podniky. Poskytovatelem uvedené veřejné podpory bude Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, a to v rámci Operačního programu Podnikaní a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). Celkový objem veřejné podpory ve formě přímých dotací může dosáhnout až výše 1 miliardy korun - Evropská unie dočasně zmírnila některá soutěžní pravidla v zemědělském sektoru (5. 5. 2020)
Evropská komise vydala v souvislosti s pandemií nemoci COVID-19 tři nařízení, jejichž cílem je podpořit a stabilizovat trhy v oblastech výroby mléka a mléčných produktů, brambor pro další zpracování, živých stromů a rostlin a řezaných a okrasných květin - Evropská komise schválila České republice další podpůrný program, tentokrát na vědecké projekty (7. 5. 2020)
Evropská komise dnes rozhodla o schválení dalšího českého opatření veřejné podpory, a to programu ve výši až 200 milionů korun určených na výzkum a vývoj související s koronavirovou pandemií. Opatření bylo schváleno na základě tzv. dočasného rámce - Druhé rozšíření a změna dočasného rámce pro poskytování podpor podnikům za současné krize (11. 5. 2020)
V pátek 8. 5. 2020 přijala Evropská komise druhý pozměňovací návrh, kterým se Dočasný rámec rozšiřuje o novou kategorii podpory, a sice o podporu na rekapitalizaci podniků. Současně došlo k úpravám a doplněním některých stávajících ustanovení Dočasného rámce - Český koronavirový program záruk pro podniky do 500 zaměstnanců byl schválen Evropskou komisí (16. 5. 2020)
Evropská komise schválila český program záruk ve výši přibližně 18,5 miliard eur (500 miliard Kč) na podporu poskytování půjček podnikům s nejvýše 500 zaměstnanci, které jsou postiženy koronavirovou pandemií. Tento program byl schválen na základě dočasného rámce státní podpory
cs | en