Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký... - O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci k navrhované revizi pravidel státní podpory pro zavádění širokopásmových sítí (22. 11. 2021)
Evropská komise vyzvala dne 19. 11. 2021 všechny zúčastněné strany aby do 11. 02. 2022 předložily připomínky k navrhované revizi pravidel státní podpory pro zavádění širokopásmových sítí - Revidované pokyny k rizikovému financování přijaty (6. 12. 2021)
V návaznosti na kontrolu účelnosti veřejné podpory (fitness check) provedenou v roce 2019 a po konzultaci návrhu revidovaného znění pokynů se všemi zúčastněnými stranami přijala Komise revidované Pokyny ke státní podpoře investic v rámci rizikového financování (dále jen „pokyny k rizikovému financování“ - S počátkem roku 2022 vstoupila v platnost nová mapa regionální podpory (3. 1. 2022)
Od začátku ledna 2022 vstupuje v platnost nová mapa regionální podpory pro Českou republiku, kterou schválila Evropská komise na základě nových Pokynů k regionální státní podpoře. Mapa je schválena na období od 1. 1. 2022 do 31. 12. 2027 - Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci prostřednictvím on-line dotazníku k revizi pokynů pro státní podporu železničním podnikům (5. 1. 2022)
Evropská komise zahájila v souvislosti s plánovanou revizí pokynů Společenství ke státním podporám železničním podnikům veřejnou konzultaci pro zainteresované subjekty týkající se tohoto předpisu - Informace o výši poskytnuté veřejné podpory Úřad očekává od poskytovatelů do konce dubna (23. 2. 2022)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2022 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2021 - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2021 (14. 3. 2022)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2022 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2021. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Výzva ke splnění informační povinnosti pro poskytovatele vyrovnávací platby za závazek veřejné služby podle rozhodnutí 2012/21/EU (4. 4. 2022)
Poskytovatelé podpory, kteří v uplynulých dvou letech financovali tzv. služby obecného hospodářského zájmu a používali pro tento účel rozhodnutí Komise ze dne 20. prosince 2011 o použití čl. 106 odst. 2 Smlouvy o fungování Evropské unie na státní podporu ve formě vyrovnávací platby za závazek veřejné služby poskytované určitým podnikům pověřeným poskytováním služeb obecného hospodářského zájmu (2012/21/EU) (dále jen „Rozhodnutí“), jsou Úřadem... - Rada EU dnes přijala nová pravidla hospodářské soutěže na internetu (18. 7. 2022)
Rada Evropské unie dnes definitivně schválila nařízení o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví (Digital Markets Act – DMA). Akt o digitálních trzích zajišťuje rovné podmínky v digitálním odvětví stanovením jasných práv a pravidel pro velké online platformy (tzv. gatekeepers, strážce přístupu) tak, aby žádná z nich nezneužila svého postavení. Regulace digitálního trhu na úrovni Evropské unie vytvoří spravedlivé... - Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci k návrhu nařízení de minimis (21. 11. 2022)
Nové nařízení de minimis má nahradit stávající nařízení Komise (EU) č. 1407/2013 ze dne 18. prosince 2013 o použití článků 107 a 108 Smlouvy o fungování Evropské unie na podporu de minimis (dále též jen „nařízení č. 1407/2013“), jehož platnost končí 31. 12. 2023 - Evropská komise dokončila hodnocení pravidel státní podpory pro SOHZ v oblasti zdravotních a sociálních služeb (2. 12. 2022)
První prosincový den Evropská komise zveřejnila výsledky hodnocení pravidel státní podpory pro tzv. služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) vztahující se na zdravotní a sociální služby a na malé částky podpory. Cílem hodnocení bylo ověřit, do jaké míry jsou stávající pravidla pro SOHZ při uplatnění v oblasti zdravotních a sociálních služeb jasná a jednoduchá a zda jsou stále vhodná s ohledem na nejnovější judikaturu unijních soudů a sektorový vývoj na vnitřním i globálním trhu
cs | en