Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký... - O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Nová nařízení de minimis jsou již publikována v Úředním věstníku EU (16. 1. 2024)
Evropská komise přijala dne 13. 12. 2023 novely nařízení 1407/2013 a 360/2012 o podporách de minimis. Tato nařízení de minimis jsou účinná od 1. 1. 2024. V přechodném období, během kterého budou probíhat nezbytné úpravy registru de minimis a legislativy, bude však nadále nutné aplikovat původní nařízení 1407/2013 a 360/2012. Přechodné období potrvá nejdéle do 30. 6. 2024 - Soudní dvůr EU posvětil systém přezkumu veřejných zakázek v Česku (18. 1. 2024)
Soudní dvůr Evropské unie (dále jen „SDEU“) dnes vydal rozsudek o tzv. předběžné otázce, kterou položil Krajský soud v Brně v souvislosti s přezkumem veřejných zakázek v České republice. Soudní dvůr konstatoval, že česká právní úprava je v souladu s unijním právem - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2023 (6. 3. 2024)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2024 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2023. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Veřejná konzultace k návrhům dvou předpisů pro veřejnou podporu v oblasti dopravy (TBER a LMTG) (19. 6. 2024)
Evropská komise (EK) v úterý zveřejnila návrh pokynů pro pozemní a multimodální dopravu (LMTG) a blokové výjimky pro podporu v odvětví dopravy (TBER - Krajský soud potvrdil, že Úřad rozhodl správně v případě Cross Zlín (4. 7. 2024)
Krajský soud v Brně ve svém rozsudku z 13. 6. 2024 zamítl žalobu společnosti CROSS Zlín, a. s., proti druhostupňovému rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci veřejné zakázky statutárního města Brna na rozšíření funkcí dopravní ústředny SSZ. Město uzavřelo smlouvu se společností Siemens Mobility, s. r. o - Dotazník pro dodavatele v zemědělském a potravinovém řetězci týkající se nekalých obchodních praktik (24. 9. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže upozorňuje na vyhlášení 5. vlny každoročního společného průzkumu Evropské komise a Generálního ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova (DG AGRI) týkajícího se vyhodnocování účinnosti směrnice o nekalých obchodních praktikách v zemědělském a potravinovém řetězci ve všech členských státech Evropské unie - Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci k přezkumu pokynů pro leteckou dopravu (18. 12. 2024)
Při kontrole účelnosti Evropská komise zjistila, že pokyny pro leteckou dopravu[1] je třeba ve střednědobém horizontu pozměnit, a to konkrétně tak, aby se zajistil jejich plný soulad s cíli Zelené dohody. Za účelem zahájení přezkumu pokynů pro leteckou dopravu zveřejnila Evropská komise v srpnu tohoto roku výzvu k předložení informací - Soudní dvůr EU se vyjádřil k problematice jednacího řízení bez uveřejnění (15. 1. 2025)
V minulém týdnu rozhodl Soudní dvůr Evropské unie (dále jen SDEU) v řízení o předběžné otázce C-578/23 týkající se sporu o rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - Povinnosti zadavatelů a dodavatelů vyplývající z nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh při zadávání veřejných zakázek (21. 1. 2025)
Již od 12. 10. 2023 se na dodavatele a zadavatele při zadávající veřejné zakázky nebo uzavírání rámcové dohody s předpokládanou hodnotou minimálně 250 milionů eur bez DPH vztahují povinnosti dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2560 ze dne 14. prosince 2022 o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh (dále jen „Nařízení“ - Blíží se závěr veřejné konzultace EK ke změnám v oblasti významné tržní síly (26. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připomíná, že v současné době lze stále přispět do veřejné konzultace Evropské komise k návrhu nařízení upravujícímu spolupráci národních úřadů vymáhajících směrnici o nekalých obchodních praktikách v zemědělsko-potravinářském dodavatelském řetězci
cs | en