Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společnosti Marius Pedersen a.s./ Technické služby Děčín a.s. (23. 5. 2008)
S 143/2008, zveřejněno v OV 22/2008 dne 28.5.2008 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společnosti MOL Magyar Olaj – és Gázipari Nyilvánosan Müködö Részvénytársaság,/ I & C Energo a.s./ ENPROSPOL, s.r.o./ ENPRO, a.s. (2. 6. 2008)
S 151/2008, zveřejněno v OV 23/2008 dne 4.6.2008 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů UNIPETROL, a.s./OMV Česká republika, s.r.o. (19. 2. 2016)
ÚOHS-S0091/2016/KS - zveřejněno v OV 479880-160223 dne 23.2.2016 - Unipetrol může získat 68 čerpacích stanic OMV a AVANTI (21. 3. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím skupině UNIPETROL převzít od společnosti OMV Česká republika s.r.o. 68 čerpacích stanic značek OMV a Avanti. Rozhodnutí není dosud pravomocné - Děčín narušoval svou loterijní vyhláškou hospodářskou soutěž (5. 9. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 499 000 Kč statutárnímu městu Děčín za porušení § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který zapovídá orgánům veřejné správy zvýhodňovat určité soutěžitele. Rozhodnutí dosud není pravomocné a může být napadeno rozkladem - Pokuta pro město Děčín za protisoutěžní loterijní vyhlášku byla potvrzena (18. 5. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad statutárního města Děčín a potvrdil tak pokutu ve výši 499 000 korun, která byla městu uložena prvoinstančním rozhodnutím za protisoutěžní jednání v souvislosti s obecně závaznou vyhláškou regulující provozování sázkových her a loterií - Další úspěchy ÚOHS u správních soudů, postup při aplikaci § 19a ZOHS byl potvrzen (25. 4. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v minulých týdnech obhájil před správními soudy několik dalších rozhodnutí z oblasti hospodářské soutěže. Úřadu se tak daří navazovat na velice dobré výsledky soudního přezkumu z loňského roku, kdy neprohrál u Nejvyššího správního soudu (dále též „NSS“) ani jediný případ a u Krajského soudu v Brně uspěl v 10 ze 12 projednávaných žalob - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ARMEX GLOBAL a.s./ARMEX ENERGY a.s. a TGC Energie s.r.o. (2. 5. 2022)
ÚOHS-S0190/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 2. 5. 2022 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ARMEX GLOBAL a.s./ARMEX Oil s.r.o. a ARMEX Vision s.r.o. (27. 6. 2022)
ÚOHS-S0264/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 27. 6. 2022 - Železniční dopravci nahlásili nové služby do jízdního řádu 2025/2026 (8. 7. 2024)
Celkem tři železniční dopravci oznámili Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže záměr provozovat nové služby v osobní železniční dopravě, a to pro jízdní řád, který bude platit od prosince 2025. Celkem by tak mohlo začít jezdit 11 nových či modifikovaných linek
cs | en