Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Lhůty v zadávacím řízení
      Rozhodnutí Úřadu ze dne 29. 6. 2010, č. j. ÚOHS-S430,446/2010/VZ-7942/2010/520/EMa, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 25. 5. 2011, č. j. ÚOHS-R29/2011/VZ-8303/2011/310/JSl   V uvedeném rozhodnutí Úřad konstatoval, že zadavatel nedodržel postup stanovený v § 39 odst. 1 ZVZ, když nestanovil lhůtu pro podání nabídek s ohledem na předmět veřejné zakázky. V šetřeném případě zadavatel stanovil lhůtu pro podání nabídek v délce 30 dnů. Následně...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Kvalifikace
      Nepřiměřené požadavky na kvalifikaci: Autorizace dodavatele     Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 7. 2008, č. j. ÚOHS-S115/2008/VZ-13469/2008/530/Kr, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 26. 1. 2008, č. j. UOHS-R135,151/2008/02-1007/2009/310/JHa   Předmětem plnění šetřené veřejné zakázky byl pronájem zařízení pro měření rychlosti a monitorování jízdy na červenou. Zadavatel v rámci profesních kvalifikačních předpokladů požadoval předložení...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
    Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení. Zemědělské...
  • Přístup k dopravní infrastruktuře > Metodické pokyny, stanoviska a úkony
    Níže uvedené metodické dokumenty byly převzaty od někdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře a může se stát, že u některých z nich dojde v budoucnu z hlediska věcného obsahu k úpravám či přehodnocení. O těchto případných změnách bude informovat tiskovými zprávami. Kontakty na někdejší ÚPDI uvedené v níže zveřejněných dokumentech jsou neplatné, jestliže chcete ohledně této problematiky kontatkovat Úřad, pak použijte elektronickou podatelnu...
  • Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
    Význam soutěžní ekonomie Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže. Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací dokumentace
    Pokyn zadavatele k nereálnému a paušálnímu ocenění položek ve výkazu výměr   Rozhodnutí Úřadu ze dne 19. 8. 2009, č. j. ÚOHS-S173/2009-9863/2009/520/ABr   V uvedeném případě zadavatel nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách, když předložil výkaz výměr, který neobsahoval veškeré údaje nutné pro zpracování nabídkové ceny za předmět veřejné zakázky. V uvedeném případě Úřad zjistil, že zadavatel v zadávací dokumentaci...
  • Hospodářská soutěž > Akt o digitálních trzích (DMA)
      Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (Akt o digitálních trzích / Digital Markets Act = DMA) doplňuje od roku 2023 klasické soutěžní právo o pravidla adresovaná velkým online hráčům, kteří poskytují služby digitálních platforem a které nařízení označuje jako tzv. strážce přístupu...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací řízení
    Důvody pro použití jednacího řízení bez uveřejnění („JŘBU“): Krajně naléhavý případ   Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 9. 2007, č. j. ÚOHS-S195/2007-16456/2007/540-Der, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-R182,183/2007/02-20179/2007/310-Hr   Předmětem této veřejné zakázky byla sanace ropných vrtů a sond. Pro zadání této veřejné zakázky zadavatel použil jednací řízení bez uveřejnění podle § 23 odst. 4 písm. b...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • ÚOHS se znovu zabýval zneužívacím jednáním skupiny RWE, nová sankce je téměř 40 milionů Kč (7. 1. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal 23. prosince 2014 opakované rozhodnutí v případu zneužití dominantního postavení společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) z roku 2006. Za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i soutěžních pravidel Evropské unie byla uvedené společnosti uložena sankce ve výši 39 778 000 Kč. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Sankce za neuchování dokumentace pro město Břeclav byla potvrzena (24. 2. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil ve druhostupňovém správním řízení pokutu ve výši 1 milion korun městu Břeclav za neuchování dokumentace k soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves
  • Pokuta a zápis na „black list“ za podvod při prokazování kvalifikačních předpokladů (19. 6. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil na základě správního řízení zahájeného z moci úřední pokutu ve výši 300 tisíc korun a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let společnosti Green Place s. r. o. za správní delikt, kterého se dopustila při prokazování kvalifikace v otevřeném zadávacím řízení obce Ondřejov na výstavbu místní mateřské školy
  • Předseda ÚOHS potvrdil opakovanou pokutu pro RWE Supply & Trading CZ (9. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) a potvrdil tak pokutu ve výši 39 778 000 Kč, která jí byla uložena v prosinci 2014 v opakovaném rozhodnutí týkajícím se případu zneužití dominantního postavení z roku 2006
  • Sankce za neuchování dokumentace o veřejné zakázce (11. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Správou národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž Úřad uložil zadavateli pokutu ve výši 200 tisíc korun za neuchování dokumentace o veřejné zakázce na zpracování projektové dokumentace na mezinárodní vzdělávací environmentální centrum Zámek Vimperk. Zadavatel již uzavřel s vybraným dodavatelem smlouvu o dílo a dodatek...
  • Pokuta za neoprávněné užití jednacího řízení bez uveřejnění (15. 10. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Vojenským technickým ústavem, s. p., a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla tomuto zadavateli uložena sankce ve výši 300 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání dvou veřejných zakázek na dodávku a instalaci systémů ATM LZ a VCS 3020X, jež zadal v jednacím řízení bez uveřejnění s odůvodněním v podobě existence výhradních práv určitého...
  • Technické služby Rudná neoprávněně využily výjimky pro sektorového zadavatele (27. 11. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Technické služby Rudná a potvrdil rozhodnutí prvního stupně, v němž Úřad uložil společnosti pokutu ve výši 150 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustila tím, že předmět plnění v dodatku č. 1 smlouvy o dílo na veřejnou zakázku vodovodního přivaděče nezadala v některém z druhů zadávacího řízení stanovených zákonem o veřejných zakázkách. Rozhodnutí je pravomocné
  • Krajské zdravotní byla uložena sankce za správní delikty při výběru distributorů léčiv (17. 12. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Krajská zdravotní ve věci veřejné zakázky na výběr tří distributorů léčiv pro uzavření rámcové smlouvy a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun. Rozhodnutí je pravomocné
  • Sankce za předložení nepravdivého osvědčení pro dodavatele SIMACEK FACILITY CZ (22. 1. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný společností SIMACEK FACILITY CZ, spol. s r.o., a potvrdil tak napadené prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla uvedené společnosti uložena pokuta ve výši 100 000 Kč a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let
  • Sankce za konkurenční zvýhodňování při zadávání veřejné zakázky (17. 2. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 170 tisíc korun státnímu podniku LOM PRAHA za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání veřejné zakázky na koupi osobních automobilů střední třídy tím, že stanovil technické podmínky tak, že zaručovaly konkurenční výhodu určitým dodavatelům osobních automobilů značky Volkswagen a vytvářely neodůvodněné překážky hospodářské soutěže. Rozhodnutí již nabylo právní moci
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz