Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • ÚOHS se znovu zabýval zneužívacím jednáním skupiny RWE, nová sankce je téměř 40 milionů Kč (7. 1. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal 23. prosince 2014 opakované rozhodnutí v případu zneužití dominantního postavení společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) z roku 2006. Za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i soutěžních pravidel Evropské unie byla uvedené společnosti uložena sankce ve výši 39 778 000 Kč. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Sankce za neuchování dokumentace pro město Břeclav byla potvrzena (24. 2. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil ve druhostupňovém správním řízení pokutu ve výši 1 milion korun městu Břeclav za neuchování dokumentace k soutěži o návrh studie celkové rekonstrukce veřejného osvětlení města Břeclav včetně lokalit Poštorná a Charvátská Nová Ves
  • Pokuta a zápis na „black list“ za podvod při prokazování kvalifikačních předpokladů (19. 6. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil na základě správního řízení zahájeného z moci úřední pokutu ve výši 300 tisíc korun a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let společnosti Green Place s. r. o. za správní delikt, kterého se dopustila při prokazování kvalifikace v otevřeném zadávacím řízení obce Ondřejov na výstavbu místní mateřské školy
  • Předseda ÚOHS potvrdil opakovanou pokutu pro RWE Supply & Trading CZ (9. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad společnosti RWE Supply & Trading CZ, a.s. (dříve RWE Transgas, a.s. - dále jen RWE) a potvrdil tak pokutu ve výši 39 778 000 Kč, která jí byla uložena v prosinci 2014 v opakovaném rozhodnutí týkajícím se případu zneužití dominantního postavení z roku 2006
  • Sankce za neuchování dokumentace o veřejné zakázce (11. 9. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Správou národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž Úřad uložil zadavateli pokutu ve výši 200 tisíc korun za neuchování dokumentace o veřejné zakázce na zpracování projektové dokumentace na mezinárodní vzdělávací environmentální centrum Zámek Vimperk. Zadavatel již uzavřel s vybraným dodavatelem smlouvu o dílo a dodatek...
  • Pokuta za neoprávněné užití jednacího řízení bez uveřejnění (15. 10. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný Vojenským technickým ústavem, s. p., a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla tomuto zadavateli uložena sankce ve výši 300 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání dvou veřejných zakázek na dodávku a instalaci systémů ATM LZ a VCS 3020X, jež zadal v jednacím řízení bez uveřejnění s odůvodněním v podobě existence výhradních práv určitého...
  • Technické služby Rudná neoprávněně využily výjimky pro sektorového zadavatele (27. 11. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Technické služby Rudná a potvrdil rozhodnutí prvního stupně, v němž Úřad uložil společnosti pokutu ve výši 150 tisíc korun za správní delikt, kterého se dopustila tím, že předmět plnění v dodatku č. 1 smlouvy o dílo na veřejnou zakázku vodovodního přivaděče nezadala v některém z druhů zadávacího řízení stanovených zákonem o veřejných zakázkách. Rozhodnutí je pravomocné
  • Krajské zdravotní byla uložena sankce za správní delikty při výběru distributorů léčiv (17. 12. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný akciovou společností Krajská zdravotní ve věci veřejné zakázky na výběr tří distributorů léčiv pro uzavření rámcové smlouvy a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun. Rozhodnutí je pravomocné
  • Sankce za předložení nepravdivého osvědčení pro dodavatele SIMACEK FACILITY CZ (22. 1. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný společností SIMACEK FACILITY CZ, spol. s r.o., a potvrdil tak napadené prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla uvedené společnosti uložena pokuta ve výši 100 000 Kč a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let
  • Sankce za konkurenční zvýhodňování při zadávání veřejné zakázky (17. 2. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 170 tisíc korun státnímu podniku LOM PRAHA za správní delikt, kterého se dopustil při zadávání veřejné zakázky na koupi osobních automobilů střední třídy tím, že stanovil technické podmínky tak, že zaručovaly konkurenční výhodu určitým dodavatelům osobních automobilů značky Volkswagen a vytvářely neodůvodněné překážky hospodářské soutěže. Rozhodnutí již nabylo právní moci
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz