Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
    SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106) Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy ANITRUST Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních...
  • Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
    Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109    I. Procesní pravidla Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění) Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
    Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
    25. listopadu 2010 Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení...
  • Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
    V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné...
  • Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
      V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
    Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod  mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.   základní...
  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
      Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB   Žádost o rozhodnutí  147 KB   Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB  Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Pražský dopravní podnik nezákonně přidělil zakázku přímo jedinému dodavateli (2. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí konstatoval, že Dopravní podnik hl. m. Prahy nepostupoval v zadávacím řízení „Servisní služby řídicích systémů autobusové a tramvajové dopravy AUDIS, DORIS, technologie Automatické stavění vlakové cesty vozovny Pankrác, datové propojení s Energetickým dispečinkem (Rtis), zastávkové Informační Systémy (ZIS), zařízení pro infračervenou komunikaci – systém IRCOM“ v souladu se zákonem o veřejných zakázkách
  • Úřad prvostupňově zakázal Českým drahám plnění smlouvy na pronájem lokomotiv (23. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal svým prvostupňovým rozhodnutím společnosti České dráhy, a.s., plnit smlouvu na pronájem lokomotiv Taurus od společnosti Österreichische Bundesbahnen – Produktion GmbH a současně jí za porušení zákona o veřejných zakázkách uložil pokutu ve výši 1 milion korun
  • Krajská zdravotní pochybila v zakázce na distributora léků (8. 7. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil akciové společnosti Krajská zdravotní pokutu ve výši 500 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustila při zadávání veřejné zakázky na výběr distributora léků pro Krajskou zdravotní. Rozhodnutí není zatím pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad
  • Předseda ÚOHS potvrdil sankci pro Pražský dopravní podnik (14. 10. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým rozhodnutím zamítl rozklad zadavatele Dopravní podnik hl. m. Prahy proti prvoinstančnímu rozhodnutí z května letošního roku ve věci veřejné zakázky „Servisní služby řídicích systémů autobusové a tramvajové dopravy AUDIS, DORIS, technologie Automatické stavění vlakové cesty vozovny Pankrác, datové propojení s Energetickým dispečinkem (Rtis), zastávkové Informační Systémy...
  • Pokuta za kartel pekárenských firem z roku 2003 byla nově vypočtena (3. 11. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj uložil svým rozhodnutím z 22. října 2014 opakované pokuty v celkové výši 52,8 milionů korun třem pekárenským společnostem za zakázané dohody, jichž se dopustily v roce 2003
  • Obce na Jaroměřsku chybovaly při losování uchazečů o výstavbu čističky (18. 11. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Dobrovolnému svazku obcí Jaroměřsko pokutu ve výši 400 000 Kč za netransparentní zužování počtu zájemců o veřejnou zakázku losováním
  • Chodov chyboval při uzavírání koncesní smlouvy na rozvod tepla (15. 12. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž městu Chodov byla uložena pokuta ve výši 300 tisíc korun za nedodržení závazného postupu při uzavírání smlouvy o nájmu rozvodného tepelného zařízení se společností Sokolovská uhelná, právní nástupce, a. s., aniž by provedl koncesní řízení. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Pochybení ČVUT Praha ve čtyřech veřejných zakázkách (22. 1. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Českému vysokému učení technickému v Praze sankci ve výši 300 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustilo ve čtyřech případech souvisejících se zadáváním veřejných zakázek. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Pokuta pro Klášterec nad Ohří je pravomocná (13. 2. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 250 000 Kč městu Klášterec nad Ohří za nezákonný postup při zadávání veřejných zakázek „Realizace energetických úspor v objektu ZŠ Petlérská v Klášterci nad Ohří a Realizace energetických úspor v objektu MÚSS v Klášterci nad Ohří“ a „Realizace úspor v objektu ZŠ Krátká v Klášterci nad Ohří“
  • Rozhodnutí o tzv. malém stavebním kartelu je konečné (1. 8. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým rozhodnutím z 22. července 2016 věcně potvrdil správnost rozhodnutí v tzv. malém stavebním kartelu z května letošního roku. V tomto případu bylo pokutováno 12 stavebních společností za koordinaci nabídek ve výběrových řízeních na stavební práce v Jihočeském kraji a kraji Vysočina
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz