Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Pražský dopravní podnik nezákonně přidělil zakázku přímo jedinému dodavateli (2. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí konstatoval, že Dopravní podnik hl. m. Prahy nepostupoval v zadávacím řízení „Servisní služby řídicích systémů autobusové a tramvajové dopravy AUDIS, DORIS, technologie Automatické stavění vlakové cesty vozovny Pankrác, datové propojení s Energetickým dispečinkem (Rtis), zastávkové Informační Systémy (ZIS), zařízení pro infračervenou komunikaci – systém IRCOM“ v souladu se zákonem o veřejných zakázkách
  • Úřad prvostupňově zakázal Českým drahám plnění smlouvy na pronájem lokomotiv (23. 6. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal svým prvostupňovým rozhodnutím společnosti České dráhy, a.s., plnit smlouvu na pronájem lokomotiv Taurus od společnosti Österreichische Bundesbahnen – Produktion GmbH a současně jí za porušení zákona o veřejných zakázkách uložil pokutu ve výši 1 milion korun
  • Krajská zdravotní pochybila v zakázce na distributora léků (8. 7. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil akciové společnosti Krajská zdravotní pokutu ve výši 500 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustila při zadávání veřejné zakázky na výběr distributora léků pro Krajskou zdravotní. Rozhodnutí není zatím pravomocné a zadavatel může proti němu podat rozklad
  • Předseda ÚOHS potvrdil sankci pro Pražský dopravní podnik (14. 10. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým rozhodnutím zamítl rozklad zadavatele Dopravní podnik hl. m. Prahy proti prvoinstančnímu rozhodnutí z května letošního roku ve věci veřejné zakázky „Servisní služby řídicích systémů autobusové a tramvajové dopravy AUDIS, DORIS, technologie Automatické stavění vlakové cesty vozovny Pankrác, datové propojení s Energetickým dispečinkem (Rtis), zastávkové Informační Systémy...
  • Pokuta za kartel pekárenských firem z roku 2003 byla nově vypočtena (3. 11. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj uložil svým rozhodnutím z 22. října 2014 opakované pokuty v celkové výši 52,8 milionů korun třem pekárenským společnostem za zakázané dohody, jichž se dopustily v roce 2003
  • Obce na Jaroměřsku chybovaly při losování uchazečů o výstavbu čističky (18. 11. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím Dobrovolnému svazku obcí Jaroměřsko pokutu ve výši 400 000 Kč za netransparentní zužování počtu zájemců o veřejnou zakázku losováním
  • Chodov chyboval při uzavírání koncesní smlouvy na rozvod tepla (15. 12. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž městu Chodov byla uložena pokuta ve výši 300 tisíc korun za nedodržení závazného postupu při uzavírání smlouvy o nájmu rozvodného tepelného zařízení se společností Sokolovská uhelná, právní nástupce, a. s., aniž by provedl koncesní řízení. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Pochybení ČVUT Praha ve čtyřech veřejných zakázkách (22. 1. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Českému vysokému učení technickému v Praze sankci ve výši 300 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustilo ve čtyřech případech souvisejících se zadáváním veřejných zakázek. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Pokuta pro Klášterec nad Ohří je pravomocná (13. 2. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 250 000 Kč městu Klášterec nad Ohří za nezákonný postup při zadávání veřejných zakázek „Realizace energetických úspor v objektu ZŠ Petlérská v Klášterci nad Ohří a Realizace energetických úspor v objektu MÚSS v Klášterci nad Ohří“ a „Realizace úspor v objektu ZŠ Krátká v Klášterci nad Ohří“
  • Rozhodnutí o tzv. malém stavebním kartelu je konečné (1. 8. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým rozhodnutím z 22. července 2016 věcně potvrdil správnost rozhodnutí v tzv. malém stavebním kartelu z května letošního roku. V tomto případu bylo pokutováno 12 stavebních společností za koordinaci nabídek ve výběrových řízeních na stavební práce v Jihočeském kraji a kraji Vysočina
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz