Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS
    UPOZORNĚNÍ: Níže uvedené odkazy jsou zpracovány v rámci projektu Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu, který byl realizován v letech 2011 - 2014. Aktuální informace o jednotlivých institutech jsou dostupné ve sbírce rozhodnutí a soudním přezkumu rozhodnutí ÚOHS.   Rozhodnutí ÚOHS jsou v plném znění uveřejněna...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů
    UPOZORNĚNÍ: Níže uvedené odkazy jsou zpracovány v rámci projektu Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu, který byl realizován v letech 2011 - 2014. Aktuální informace o jednotlivých institutech jsou dostupné ve sbírce rozhodnutí a soudním přezkumu rozhodnutí ÚOHS.   Uvedené rozsudky českých soudů jsou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
      Jiná právnická osoba   Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř   Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ. Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
    „Zastřená“ veřejná zakázka   Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK   Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu
      Konektivita je základním stavebním kamenem digitální transformace. Má strategický význam jak pro růst a inovace ve všech hospodářských odvětvích Unie, tak pro sociální a územní soudržnost. Podpora na zavádění a využívání širokopásmových sítí a služeb je často spojena s přítomností veřejné podpory. K jejímu poskytnutí nedochází pouze v případě, kdy jsou veřejné prostředky poskytovány podle tzv. zásady investora v tržním hospodářství...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2011
     Informace k projektu Ryba domácí 100 KB  Restrukturalizace Dopravního podniku Ostrava 1.8 MB  Informace k průběhu šetření P641/2010 34 KB  Informace o obsahu spisu P615/2010  109 KB   Příloha 128 KB  Informace o platech vedení ÚOHS 84 KB  Informace k případu Student Agency 302 KB Kompenzování regulačních poplatků ve zdravotnictví z krajských rozpočtů -  informace č. 1 26 KB -  informace č. 2 26 KB  Informace k případu VUSS Litoměřice 362 KB  Informace...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Hodnocení nabídek
      Směšování hodnoticích kritérií a kvalifikačních předpokladů (hodnocení podle referencí)   Rozhodnutí Úřadu ze dne 28. 2. 2009, č. j. ÚOHS-S107/2008/VZ-397/2009/530/JVa   Zadavatel v šetřeném případě v zadávací dokumentaci pod bodem 5.3. nazvaném způsob hodnocení nabídek mimo jiné uvedl, že „u kritéria č. 1 technické parametry dodávaného stroje bude hodnoceno např.: počet poháněných náprav, objem zásobníku na sníh, pracovní záběr nožů...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice zadavatele
      Rozsudek ESD ze dne 10. 11. 1998, C-360/96 Gemeente Arnhem a Gemeente Rheden vs. BFI Holding Bv., rozsudek ESD ze dne 22.5.2003, C-18/01 Arkkitehtuuritoimisto Riitta Korhonen Oy a další vs. Varkauden Taitotalo Oy, ECR 2003, s. I-05321, bod 48.   Z citovaných rozhodnutí vyplývá, že právnická osoba (společnost s ručením omezeným), která je vlastněna regionálními nebo místními orgány, splňuje podmínku uspokojování potřeb veřejného zájmu tehdy, jestliže zajišťuje...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
       Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:   V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
      Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší. Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Pokuta pro CHAPS byla snížena, porušil jen národní právo (22. 1. 2018)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj změnil rozhodnutí o zneužití dominantního postavení společnosti CHAPS spol. s r. o. na trhu s aktualizovanými daty o jízdních řádech a snížil sankci uloženou v prvním stupni na výsledných 1 080 000 Kč
  • Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění koncesní smlouvy na volání vězňů (26. 1. 2018)
    Předseda ÚOHS Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení zákazu plnění „Koncesní smlouvy o poskytování zabezpečených služeb elektronických komunikací vězněných osob“, kterou uzavřela v listopadu roku 2016 Vězeňská služba České republiky se společností BVfon Czech Telecommunication, s.r.o
  • Zadavatelé nesmí obcházet zákon prostřednictvím nájemních smluv (26. 11. 2018)
    Krajský soud v Brně svým rozsudkem č.j. 62 Af 29/2017-171 ze dne 18. října 2018 zamítl žalobu proti rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci dohody o skončení nájmu a o narovnání závazků z nájemní smlouvy kina Vzlet uzavřené mezi městskou částí Praha 10 a společností KLANG s. r. o
  • Řetězce skupiny REWE zneužily významnou tržní sílu, po narovnání činí jejich pokuta 164 milionů korun (22. 2. 2019)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil za zneužití významné tržní síly pokuty v celkové výši 164 372 000 korun obchodním řetězcům BILLA, spol. s r.o. a Penny Market s.r.o. (dále jen Billa a Penny) a jejich dceřiné společnosti Rewe Buying Group s.r.o. (dále jen RBG). Rozhodnutí bylo vydáno v proceduře narovnání, nebyl proti němu podán rozklad a již nabylo právní moci
  • Pokuta za nákup ručních granátů pro Ministerstvo obrany ČR byla potvrzena (19. 8. 2019)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 7 200 000 korun Ministerstvu obrany České republiky za přestupek spáchaný při zadávání veřejné zakázky „Nákup munice 2017/I – Ruční útočné granáty 2“. Úřad již v minulosti v souvisejícím správním řízení uložil také zákaz plnění této veřejné zakázky
  • Pokuta pro INTERGRAM za zneužití dominantního postavení byla potvrzena (4. 6. 2021)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklad kolektivního správce INTERGRAM, nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově-obrazových záznamů, z.s., a potvrdil tak pokutu ve výši 20 799 000 Kč, která byla tomuto soutěžiteli uložena za zneužití dominantního postavení
  • Pokuta mohla dosáhnout téměř dvaceti miliónů korun, spolupráce s Úřadem se firmě vyplatila. Nezaplatí nic. (4. 9. 2007)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uzavřel první případ žádosti o přiznání aplikace tzv. Leniency programu (program mírnějšího režimu při udělování pokut za uzavírání a realizaci kartelových dohod).
  • Olomoucká univerzita nakupovala notebooky nesprávně (3. 7. 2009)
    Pokutu ve výši 130 000 Kč uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v prvostupňovém řízení Univerzitě Palackého v Olomouci za její nezákonný postup ve veřejné zakázce na dodávku notebooků za více než 9,5 mil. Kč. Rozhodnutí dosud není pravomocné a je možno proti němu podat rozklad
  • Trestní odpovědnost právnických osob a její dopady na regulaci hospodářské soutěže (20. 9. 2011)
    Připravovaný zákon o trestní odpovědnosti právnických osob, který je v současné době projednáván v Parlamentu České republiky, je bezesporu potřebnou právní úpravou, která umožní postihovat nezákonné jednání, jež doposud vzhledem k legislativní nedostatečnosti pachatelům procházelo
  • Vyjádření ÚOHS k výrokům Radima Jančury na serveru Česká pozice (26. 4. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabývá ročně stovkami podání. Souvisí s nimi i negativní vnímání Úřadu některými soutěžiteli. ÚOHS proto nepovažuje za nutné vyjadřovat se k motivům podnikatele Radima Jančury k poskytnutí tohoto rozhovoru, ani k jeho celkovému vyznění. Několik hrubých nepravd uvedených Radimem Jančurou je však nutné uvést na pravou míru
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz