Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejné zakázky > Soudní přezkum rozhodnutí
Soudní přezkum před rokem 2003
Rozsudky po roce 2003
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
2A9/2002-62
3R59/01
S160/01
Ravel spol. s r.o.
město Litvínov
ELA Litvínov, spol. s.r.o.
2A16/2002-39
2R1/02
S164/01
UNIT PLUS s.r.o.
2A6/2002-OL-96
31Ca32/2005-87
2R42/01
S166/01
Statutární město Brno, Městská část Brno-střed
IV.ÚS 179/02
3R58/01
S170/01
AVECO... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > ÚPDI
2023
1.Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře obdržel dne 27. 2. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, konkrétně o poskytnutí informace o všech dokumentech ve věci spolupráce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podle § 7 zákona č. 320/2016 Sb., o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, ve znění pozdějších předpisů, zejména vše, co si oba... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Seznam vleček > Veřejně nepřístupné
Čl.II zákona č. 367/2019 Sb. - Přechodná ustanovení
2. Je-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, sdělí tuto skutečnost Úřadu do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Seznam veřejně nepřístupných vleček s umožněním přístupu:
Název vlečky
Obchodní... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2012
D46/2/2012 - Informace k případu KARDIOCENTRUM VYSOČINA CZA a. s. 108 KB
1360/2012 - Jmenný seznam členů rozkladových komisí ÚOHS k 24. 1. 2012 495 KB
D115/2012 - Informace ke správnímu řízení Ahold Czech Republic (S167/2010-13046/2011/460) 107 KB
D98/2012 - Informace k dotazu o využití výjimky podle § 1 odst. 3 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, u státních podniků podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku 106 KB
D127/2012... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Bid rigging - evropský rozměr
K praktikám bid rigging dochází i za hranicemi České republiky. Níže Úřad popisuje několik případů dohod typu bid rigging v rámci Evropské unie, řešených Evropskou komisí, k jejíž rozhodovací praxi tuzemský soutěžní úřad přihlíží.
„Building and Construction Industry in the Netherlands 1992“ – krycí nabídky
Příkladem krycí nabídky je případ „Building and Construction Industry in the Netherlands“[1], o kterém Komise rozhodovala v roce... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2022 > Představení přednášejících a jejich prezentace
Petr Mlsna
předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Od... - Legislativa > Veřejné zakázky > Evropská unie
Zadávací směrnice
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/25/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Výkladová stanoviska a doporučení
§ 1 - § 3b zákona 364 KB
§ 1 odst. 2 a § 10a 275 KB
§ 3 dost. 1 a 2 - pojetí významné tržní síly 215 KB
Vybrané části § 3b - Služby související s prodejem zemědělských produktů a potravinářských výrobků (slevy, nákupní akce) 380 KB
§ 4 zákona – nekalé obchodní praktiky 366 KB
§ 5 a násl. - procesní postupy ve správním řízení 333 KB
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Pokuta pro CHAPS byla snížena, porušil jen národní právo (22. 1. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj změnil rozhodnutí o zneužití dominantního postavení společnosti CHAPS spol. s r. o. na trhu s aktualizovanými daty o jízdních řádech a snížil sankci uloženou v prvním stupni na výsledných 1 080 000 Kč - Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění koncesní smlouvy na volání vězňů (26. 1. 2018)
Předseda ÚOHS Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení zákazu plnění „Koncesní smlouvy o poskytování zabezpečených služeb elektronických komunikací vězněných osob“, kterou uzavřela v listopadu roku 2016 Vězeňská služba České republiky se společností BVfon Czech Telecommunication, s.r.o - Zadavatelé nesmí obcházet zákon prostřednictvím nájemních smluv (26. 11. 2018)
Krajský soud v Brně svým rozsudkem č.j. 62 Af 29/2017-171 ze dne 18. října 2018 zamítl žalobu proti rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci dohody o skončení nájmu a o narovnání závazků z nájemní smlouvy kina Vzlet uzavřené mezi městskou částí Praha 10 a společností KLANG s. r. o - Řetězce skupiny REWE zneužily významnou tržní sílu, po narovnání činí jejich pokuta 164 milionů korun (22. 2. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil za zneužití významné tržní síly pokuty v celkové výši 164 372 000 korun obchodním řetězcům BILLA, spol. s r.o. a Penny Market s.r.o. (dále jen Billa a Penny) a jejich dceřiné společnosti Rewe Buying Group s.r.o. (dále jen RBG). Rozhodnutí bylo vydáno v proceduře narovnání, nebyl proti němu podán rozklad a již nabylo právní moci - Pokuta za nákup ručních granátů pro Ministerstvo obrany ČR byla potvrzena (19. 8. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 7 200 000 korun Ministerstvu obrany České republiky za přestupek spáchaný při zadávání veřejné zakázky „Nákup munice 2017/I – Ruční útočné granáty 2“. Úřad již v minulosti v souvisejícím správním řízení uložil také zákaz plnění této veřejné zakázky - Pokuta pro INTERGRAM za zneužití dominantního postavení byla potvrzena (4. 6. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklad kolektivního správce INTERGRAM, nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově-obrazových záznamů, z.s., a potvrdil tak pokutu ve výši 20 799 000 Kč, která byla tomuto soutěžiteli uložena za zneužití dominantního postavení - Pokuta mohla dosáhnout téměř dvaceti miliónů korun, spolupráce s Úřadem se firmě vyplatila. Nezaplatí nic. (4. 9. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uzavřel první případ žádosti o přiznání aplikace tzv. Leniency programu (program mírnějšího režimu při udělování pokut za uzavírání a realizaci kartelových dohod). - Olomoucká univerzita nakupovala notebooky nesprávně (3. 7. 2009)
Pokutu ve výši 130 000 Kč uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v prvostupňovém řízení Univerzitě Palackého v Olomouci za její nezákonný postup ve veřejné zakázce na dodávku notebooků za více než 9,5 mil. Kč. Rozhodnutí dosud není pravomocné a je možno proti němu podat rozklad - Trestní odpovědnost právnických osob a její dopady na regulaci hospodářské soutěže (20. 9. 2011)
Připravovaný zákon o trestní odpovědnosti právnických osob, který je v současné době projednáván v Parlamentu České republiky, je bezesporu potřebnou právní úpravou, která umožní postihovat nezákonné jednání, jež doposud vzhledem k legislativní nedostatečnosti pachatelům procházelo - Vyjádření ÚOHS k výrokům Radima Jančury na serveru Česká pozice (26. 4. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabývá ročně stovkami podání. Souvisí s nimi i negativní vnímání Úřadu některými soutěžiteli. ÚOHS proto nepovažuje za nutné vyjadřovat se k motivům podnikatele Radima Jančury k poskytnutí tohoto rozhovoru, ani k jeho celkovému vyznění. Několik hrubých nepravd uvedených Radimem Jančurou je však nutné uvést na pravou míru
cs | en