Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory
Úřad dlouhodobě monitoruje několik pro spotřebitele významných sektorů, které mohou být problematické z hlediska účinného fungování hospodářské soutěže. Jedná se zpravidla o oblasti charakteristické větším výskytem regulací, jako například zdravotnictví, energetika, telekomunikace či potravinářství.
V nabídce níže, případně v menu vpravo na stránce, Úřad uvádí informace o vybraných sektorech, zejména o činnosti Úřadu a vývoji hospodářské... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024.
K revizi... - Významná tržní síla > Podání podnětu, dotazu, žádosti o stanovisko > Podání podnětu
Podnět může podat kterákoli fyzická či právnická osoba.
Podání může být učiněno:
písemnou formou, a to dopisem odeslaným ve fyzické podobě na adresu sídla Úřadu, tj. třída Kpt. Jaroše 7, 604 55 Brno (pozn. pokud nebude zásilka zasílána prostřednictvím České pošty, je třeba použít PSČ 602 00),
elektronicky do datové schránky, jejíž ID je fs2aa2t,
faxem + 420 542 167 112,
e-mailem zaslaným na adresu posta@uohs.gov.cz,
ústně v budově Úřadu... - Veřejné zakázky > Povinnosti zadavatele při přezkumu veřejné zakázky
Ačkoliv povinnosti spojené s doručováním dokumentace o veřejné zakázce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") nejsou v českém právním řádu nijak nové a jsou prakticky v nezměněné podobě jeho trvalou součástí již od 1. 1. 2014 od nabytí účinnosti zákona č. 341/2013 Sb., kterým byl změněn zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, Úřad se stále setkává s tím, že někteří zadavatelé stále nemají jasno jakým způsobem... - Hospodářská soutěž > Alternativní řešení soutěžních problémů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 29. 7. 2023 oznámení, v němž vymezuje případy, u kterých hodlá zvažovat přistoupení k některému z alternativních způsobů řešení možných narušení hospodářské soutěže za účelem efektivního výkonu jemu svěřené působnosti. Rozhodnutí, zda Úřad k alternativnímu řešení soutěžního problému v konkrétních případech přistoupí, je však vždy v jeho diskreci.
Oznámení uvádí, jaká jsou možná... - Veřejná podpora > Nesplacené inkasní příkazy
Kontrola existence nesplaceného inkasního příkazu pro navrácení protiprávní a neslučitelné podpory u příjemce
Na základě předpisů Evropské unie k veřejným podporám (nařízení o blokových výjimkách, pokynů, sdělení, rámců atp.) nelze poskytovat veřejné podpory takovým příjemcům, vůči nimž je vystaven inkasní příkaz v návaznosti na rozhodnutí Evropské komise o protiprávní podpoře a její neslučitelnosti s vnitřním trhem, který dosud nebyl... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů... - O Úřadu > Informace podle zákona č. 106/1999
Přehled informací podle zákona č. 106/1999 Sb. a Standardu ISVS pro zveřejňování vybraných informací o veřejné správě
1. Úplný oficiální název povinného subjektu:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
2. Důvod a způsob založení povinného subjektu, včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost:
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) byl zřízen s účinností od 11. října 1996 zákonem č. 273/1996 Sb., kterým byla stanovena...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Pokuta 10 milionů Kč pro KMV (8. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal v nedávných dnech prvoinstanční nepravomocné rozhodnutí, kterým na základě řady přímých důkazů konstatoval porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže ze strany společnosti Karlovarské minerální vody (KMV - Podporu investice Hyundai považuje ÚOHS za slučitelnou s evropským právem (23. 10. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v minulých dnech předal Evropské komisi k posouzení případ veřejné podpory, kterou hodlá Česká republika poskytnout automobilové společnosti Hyundai. V daném případě jde o jednu z největších investičních akcí v historii ČR. - ÚOHS bankovní trh pozorně monitoruje (1. 2. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dlouhodobě a velmi bedlivě monitoruje situaci na bankovním trhu. - Případ strojírenského kartelu bude řešit Nejvyšší správní soud (16. 7. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) podal kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu ve věci kartelu mezinárodních strojírenských firem - Ocenění z Americké obchodní komory (2. 2. 2010)
Předseda Rafaj si váží ocenění v rámci projektu Americké obchodní komory - Způsob zajištění pořizování talárů advokátů může narušovat hospodářskou soutěž (11. 5. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě obdrženého podnětu šetří tzv. soutěžní advokacií (tj. bez zahájení správního řízení) postup České advokátní komory (ČAK) ve věci pořízení talárů pro advokáty a advokátní koncipienty působící v České republice. V této souvislosti vydává následující stanovisko - Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje vyloučil soutěž o zakázku (23. 9. 2011)
Pokutu ve výši 500 000 Kč uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v prvostupňovém rozhodnutí Zdravotnickému holdingu Královéhradeckého kraje a.s. za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení na „Rozšíření vybavení a propojení RDG pracovišť nemocnic ZHKHK“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Plnění povinnosti transparentnosti. Nová povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách (16. 6. 2016)
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity stanovené v předpisech pro veřejnou podporu a údaje o jejich příjemcích - Svatomartinskou konferenci zakončila debata o bid riggingu (15. 11. 2018)
Druhý den Svatomartinské konference 2018 zahájil místopředseda ÚOHS Petr Solský tématem Významná tržní síla – harmonizace boje proti „nekalým“ obchodním praktikám v Evropské unii - Úřad odmítá nařčení Libereckého kraje, rozhodnutí přezkoumávat nemůže (24. 6. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je přesvědčen o správnosti a zákonnosti všech svých rozhodnutí, tedy i rozhodnutí týkajících se krajských veřejných zakázek na autobusové dopravce. Jediným měřítkem v rozhodování Úřadu je vždy pouze zákon o zadávání veřejných zakázek a další relevantní legislativa
cs | en