Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký... - O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Informační list Ochrana osobních údajů a hospodářská soutěž (12. 11. 2025)
Ochrana osobních údajů a soutěžní právo byly v minulosti vždy poměrně jasně oddělenými oblastmi, které neměly mnoho průsečíků. S rozvojem digitální ekonomiky se však tato situace změnila, přičemž dospěla až k aktuálnímu vzájemnému propojení a využívání synergií. Ochrana osobních údajů v oblasti hospodářské soutěže je nyní společným zájmem soutěžních úřadů i strážců osobních dat. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s... - Seminář Co nového v soutěžním právu? - aktualizovaný program (19. 10. 2007)
V blízké době uplyne právě jeden rok, kdy se u příležitosti patnácti let aplikace soutěžního práva v České republice uskutečnila v Brně mezinárodní konference za účasti řady skutečných "špiček" na problematiku hospodářské soutěže s názvem Soutěž a konkurenceschopnost . Vzhledem k mimořádnému úspěchu loňské konference se ÚOHS rozhodl na tuto akci navázat seminářem - Experti na fúze se potkají v Brně (17. 3. 2008)
Brno bude od zítřka (18. března) hostit nejvýznamnější událost týkající se politiky hospodářské soutěže, která se v tomto roce v České republice uskuteční. - Seminář Poslední trendy a vývoj soutěžního práva (5. 11. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá ve dnech 11. a 12. listopadu 2008 ve svém sídle na třídě Kpt. Jaroše 7 v Brně seminář nazvaný „Poslední trendy a vývoj soutěžního práva“ - Nehledejme transparentnost ÚOHS v telefonních číslech na zaměstnance (11. 9. 2020)
Po úterním setkání prezidenta republiky s předsedou vlády, na němž se mimo jiné řešilo fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, se objevilo velké množství článků a komentářů, které se snaží Úřad vylíčit jako neprůhlednou a nefungující instituci. Řada těchto textů však pouze dokazuje, že jejich autoři se nikdy o činnost úřadu nezajímali, nečetli jediné jeho rozhodnutí a chtějí se pouze přiživit na současné vlně negativní publicity o ÚOHS - Příprava novely Nařízení Komise č. 69/2001 ze dne 12. 1. 2001 o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na podporu de minimis (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení zvyšuje strop, pod kterým je podpora považována za podporu, která nesplňuje všechna kritéria stanovená čl. 87 odst. 1 Smlouvy o založení Evropských společenství a nepodléhá tak oznamovací povinnosti vůči Evropské komisi. - Návrh blokové výjimky pro oblast národní regionální investiční podpory (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení Komise o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na vnitrostátní regionální investiční podporu je v souladu se zněním nových Pravidel pro národní regionální podporu a nezavádí žádné dodatečné podmínky vztahující se např. k minimální výši investice, snížení procentuální míry podpory apod. - Bloková výjimka pro oblast národní investiční regionální podpory vyhlášena v Úředním věstníku Evropské unie (3. 11. 2006)
Evropská komise přijala dne 24. 10. 2006 Nařízení č. 1628/2006, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy na vnitrostátní regionální investiční podporu. - Poskytování podpory de minimis podle Nařízení Komise č. 1998/2006 ze dne 15. 12. 2006, o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis (10. 1. 2007)
S ohledem na vypršení platnosti nařízení Komise č. 69/2001, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis ke dni 31. 12. 2006 přijala Komise nařízení, nově upravující podmínky, za kterých lze poskytnout podporu de minimis. Nařízení zohledňuje dosavadní vývoj inflace a hrubého domácího produktu ve Společenství. - ÚOHS zajistil nediskriminační přístup ke smuteční obřadní síni ve Stříbře (16. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže šetřil podnět provozovatele pohřebních služeb se sídlem v Mariánských Lázních ve věci možného porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže (ZOHS) odmítnutím přístupu ke smuteční obřadní síni ve Stříbře nájemkyní této obřadní síně
cs | en