Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
      Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2019
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu pořádá ve dnech 29. až 31. května třídenní mezinárodní konferenci o veřejné podpoře a problematice malých a středních podniků. Konference se uskuteční v sídle Úřadu a bude rozdělena do dvou tematických částí. První část bude tradičně věnována oblasti veřejné podpory. K jednotlivým tématům vystoupí pracovníci Oddělení veřejné podpory Úřadu, zástupci Evropské...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K náležitostem smlouvy mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem
      Písemná forma smlouvy ve smyslu ustanovení § 3a zákona při využívání elektronických prostředků (e-mailová komunikace, nástroje typu Adobe Sign či DocuSign) Zákon o významné tržní síle v ustanovení § 3a výslovně stanoví, že smlouva mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem musí být sjednána písemně. Daný požadavek písemnosti je přitom nutno vztáhnout na všechny fáze smluvního jednání (návrh na uzavření smlouvy, jeho akceptace...
  • Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024. K revizi...
  • Veřejná podpora > Podniky v obtížích
      I.                    ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2017
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále je „Úřad") obdržel dne 18. 12. 2017 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ"). Žadatel požadoval poskytnutí seznamu (č. j. a datum vydání) všech rozhodnutí Úřadu (obě instance) vydaných od roku 2012 do 2017, v nichž byla předmětem přezkumu transparentnost nastavení subjektivních kritérií při zadávání veřejných...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
      Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
      Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Vertikální dohody > Případ Booking.com
    Úřad vydal dne 12. 12. 2018 rozhodnutí, v němž konstatoval, že společnost Booking.com B.V. v období od 1. 5. 2009 do 30. 6. 2015 uzavírala zakázané vertikální dohody s poskytovateli krátkodobých ubytovacích služeb na území ČR, čímž narušila hospodářskou soutěž na trhu služeb zprostředkování on-line rezervace krátkodobého ubytování v ČR a na trhu poskytování krátkodobých ubytovacích služeb v ČR. Současně byl jednáním Booking.com potenciálně ovlivněn...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení > Významná rozhodnutí v oblasti zneužití dominantního postavení
    Pokuta pro České dráhy za predátorské praktiky Úřad v roce 2017 pokutoval společnost České dráhy za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i článku 102 Smlouvy o fungování Evropské unie. Společnost zneužila své dominantní postavení v souvislosti se zadávacími řízeními na provozování dálkové drážní osobní dopravy na tratích Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, když předložila Ministerstvu dopravy nabídky s nepřiměřeně nízkou výší...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Rozsudek NSS potvrdil správnost rozhodování ÚOHS v kauze STUDENT AGENCY (30. 9. 2013)
    Nejvyšší správní soud svým rozsudkem z 30.9.2013 vyhověl kasační stížnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v případě zneužití dominantního postavení společností STUDENT AGENCY a.s. NSS tedy zrušil rozsudek Krajského soudu v Brně, u nějž STUDENT AGENCY v listopadu 2012 uspěla se svou žalobou
  • Uplatnění absolutního konceptu v rozhodnutí Kaufland ČR (8. 1. 2014)
    V říjnu 2013 bylo vydáno druhostupňové rozhodnutí ve správním řízení, které Úřad vedl se společností Kaufland Česká republika v.o.s. Rozhodnutí je pravomocné a má tak zásadní význam pro další činnost Odboru kontroly tržní síly
  • Predátorské jednání Student Agency bylo potvrzeno Krajským soudem (25. 9. 2014)
    Krajský soud v Brně svým dnešním rozsudkem zamítl žalobu společnosti STUDENT AGENCY, s.r.o., proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2011, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena pokuta ve výši 5,154 milionu korun a to za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování služeb veřejné linkové osobní autobusové...
  • Úřad opětovně pokutoval protisoutěžní dohody Sokolovské uhelné, sankce byla zmírněna (11. 12. 2014)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj vydal změněné druhostupňové rozhodnutí týkající se protisoutěžních dohod o zákazu exportu společnosti Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s. (dále jen SUPN). Původně uložená sankce byla mírně snížena na 15 987 300 Kč
  • ÚOHS zahájil již devět řízení v oblasti významné tržní síly a v současné době prošetřuje čtyři obchodní řetězce (26. 6. 2015)
    V současné době se v některých médiích objevily nepravdivé informace o problematice řešení správních řízení Úřadu v oblasti kontroly významné tržní síly. Není pravdou, že na Úřadě není nic řešeno a nebyl v oblasti kontroly významné tržní síly žádný správní případ ukončen
  • Krajský soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS v případu REWE (15. 1. 2016)
    Krajský soud v Brně dnes potvrdil rozhodnutí ÚOHS z 8. 8. 2013 ve věci společnosti REWE Zentralfinanz eG, které Úřad uložil pokutu ve výši 23,89 milionu korun za nedodržení závazků z roku 2008, jimiž ÚOHS podmínil její fúzi se společností PLUS-DISCOUNT. Společnost se ještě může proti rozhodnutí Krajského soudu bránit podáním kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu
  • Smlouva uzavřená na základě JŘBU musí být časově omezena, názor ÚOHS potvrdil soud (10. 5. 2019)
    Krajský soud v Brně svým dubnovým rozsudkem potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, v němž jsou konkretizovány podmínky, za nichž zadavatelé veřejných zakázek mohou postupovat v jednacím řízení bez uveřejnění. Soud rozhodoval o žalobě Hlavního města Prahy proti rozhodnutí ÚOHS o zákazu plnění smlouvy o poskytování služeb k zajištění fungování veřejného osvětlení na území hlavního města Prahy ze dne 29. 12. 2016
  • Úřad podá kasační stížnost proti dnešnímu rozsudku ve věci smlouvy na mýtný systém (11. 7. 2019)
    Krajský soud v Brně dnes vyhlásil rozsudek, jímž zrušil rozhodnutí Úřadu i následné rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci návrhu společnosti Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., na uložení zákazu plnění smlouvy na provoz systému elektronického mýtného uzavřené mezi Ministerstvem dopravy České republiky a společnostmi CzechToll, s. r. o., a SkyToll, a. s
  • „Sektoroví“ zadavatelé musí vypořádat námitky i u podlimitních sektorových veřejných zakázek (16. 8. 2019)
    Krajský soud v Brně potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, podle kterého je „sektorový“ zadavatel povinen vypořádat námitky dodavatele i při zadávání sektorové veřejné zakázky v podlimitním režimu, kdy zároveň nepostupuje v některém ze zadávacích řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek
  • Předseda Úřadu vrátil rozhodnutí ve věci mýtného tendru k novému projednání (9. 9. 2019)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dnes vydal rozhodnutí o rozkladu navrhovatele Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., proti prvostupňovému rozhodnutí ze dne 20. 9. 2018 ve věci zadávacího řízení Ministerstva dopravy České republiky na veřejnou zakázku „Systém elektronického mýtného“ (https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15786.html
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz