Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2329x
- Ředitelství silnic a dálnic se nepodařilo dohledat dokumentaci o veřejné zakázce (21. 2. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a potvrdil správnost prvostupňového rozhodnutí ÚOHS ve věci veřejné zakázky týkající se silnice I/52 – Rajhrad - Obec Moravany chybovala, požadavek na certifikát byl nezákonný (22. 2. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl svým druhostupňovým verdiktem rozklad obce Moravany (Brno-venkov) a potvrdil tak prvoinstanční rozhodnutí ze srpna 2012, kterým byla zadavateli uložena sankce ve výši 200 000 Kč za porušení zákona při zadávání veřejné zakázky na poskytování komplexních služeb v odpadovém hospodářství - ČEZ neporušil vyloučením AREVY z tendru o dostavbu Temelína zákon o veřejných zakázkách (25. 2. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal prvostupňové rozhodnutí, jímž zastavil správní řízení zahájené na základě návrhu společnosti AREVA NP SAS směřujícímu proti vyřazení této společnosti z veřejné zakázky společnosti ČEZ a.s. „Dostavba Jaderné elektrárny Temelín“ - Úřad shledal pochybení při uzavírání smluv na poskytování ICT služeb souvisejících se zajištěním výplaty sociálních dávek, zatím nepravomocně (25. 2. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal svým prvostupňovým rozhodnutím plnění dodatků č. 5 a 6 k prováděcí smlouvě č. 85/2011 uzavřené Ministerstvem vnitra ČR, jako centrálním zadavatelem, ve prospěch zadavatele Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, se společností Fujitsu Technology Solutions s.r.o. Na základě uvedených dodatků mimo jiné dochází k poskytování ICT služeb, které souvisejí se zajištěním výplaty sociálních dávek - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Martin Nejedlý a Petr Stuchlík a ARX EQUITY PARTNERS LIMITED a Capital Dynamics General Partner AG (27. 2. 2013)
S107/2013/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 27.2.2013 - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2012 (28. 2. 2013)
Poskytovatel veřejné podpory je povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2013 informace o výši poskytnuté veřejné podpory za kalendářní rok 2012 - Distributor krmiv Candy uzavíral zakázané vertikální dohody o určení cen (11. 3. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („ÚOHS“) uložil svým prvostupňovým rozhodnutím z 25.2.2013 pokutu ve výši 802 000 Kč společnosti CANDY, spol. s r.o., (dále jen „CANDY“), za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - ÚOHS obdržel rozklady v případě MPSV (18. 3. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže obdržel v závěru minulého týdne rozklady proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci dodatků č. 5 a 6 k prováděcí smlouvě č. 85/2011 uzavřené Ministerstvem vnitra ČR, jako centrálním zadavatelem, ve prospěch zadavatele Ministerstva práce a sociálních věcí ČR, se společností Fujitsu Technology Solutions s.r.o - Úřad práce v Mostě chyboval vyloučením uchazeče o zakázku (14. 3. 2013)
Úřadu práce v Mostě byla za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání zakázky „Poskytování komplexních služeb v projektu KREDIT – Sociální politika na Mostecku“ uložena sankce ve výši 250 000 Kč. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže porušení zákona konstatoval v prvostupňovém rozhodnutí, které je dosud nepravomocné a může být proti němu podán rozklad - Návštěva z Tchaj-wanu se zajímala o aktivity ÚOHS (20. 3. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže navštívila v úterý 19. 3. 2013 delegace z Tchajpejské hospodářské a kulturní kanceláře v Praze
cs | en