Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- ÚOHS povolil spojení ČEZ se Severočeskými doly (4. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím z 24. listopadu 2005 povolil spojení soutěžitelů ČEZ, a.s. a Severočeské doly a.s. - Úřad povolil dvě fúze v oblasti energetiky (23. 6. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil v minulých dnech dvě spojení soutěžitelů v oblasti energetiky. Úřad konstatoval, že uvedená spojení nebudou mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Obě rozhodnutí již jsou pravomocná - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ČEZ, a. s./ŠKODA JS a.s. a Middle Estates, s.r.o. (27. 7. 2022)
ÚOHS-S0338/2022/KS - zveřejněno v OV 29. 7. 2022 OV06333806 - ÚOHS schválil vytvoření joint venture v oblasti systémů pro monitorování radiace (6. 9. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím společnostem I & C Energo a.s. a VF, a.s., převzetí společné kontroly nad soutěžitelem AFRAS Energo s.r.o - Spojení soutěžitelů ČEZ a Energotrans bylo povoleno (18. 6. 2012)
Dnes bylo podepsáno prvostupňové rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, jímž se povoluje spojení soutěžitelů ČEZ, a. s., a Energotrans, a.s. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Úřad ve druhé fázi řízení rozhodl, že HALTIXAR může navýšit podíl v Severní energetické (13. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím z 10. 5. 2016 spojení soutěžitelů HALTIXAR LTD a Severní energetická a.s., v jehož důsledku získá nabyvatel nad společnosti Severní energetická výlučnou kontrolu. Spojení bylo povoleno po prošetření ve druhé fázi správního řízení a je pravomocné - Úřad povolil fúze v oblasti energetiky, médií a automobilového průmyslu (31. 7. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal tři rozhodnutí o povolení spojení soutěžitelů, neboť zjistil, že spojení nebudou mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Všechna tři rozhodnutí již nabyla právní moci - ÚOHS změnil podmínku v rozhodnutí o privatizaci elektroenergetiky (5. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže změnil své pravomocné rozhodnutí z března 2003, týkající se privatizace elektroenergetiky - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů EP Industries, a.s./SLOVENSKÉ ENERGETICKÉ STROJÁRNE a.s. (3. 4. 2017)
ÚOHS-S125/2017/KS - bude zveřejněno v OV - Vláda jednala za účasti předsedy ÚOHS o novelách souvisejících s nařízením o zahraničních subvencích (29. 5. 2024)
Vláda České republiky na svém dnešním zasedání za účasti předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Mlsny projednala návrh legislativních změn v zákoně o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory (215/2004 Sb.) a v zákoně o zadávání veřejných zakázek (134/2016 Sb
cs | en