Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
Základní souhrn problematiky
Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním... - Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
4 DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné podpory... - Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže
(dále jen „Úřad“)
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016
Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb.
Způsob zahájení řízení – § 249
na písemný návrh stěžovatele, nebo
z moci úřední
Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
V aktualitách a tiskových zprávách 1539x
- MČ Praha 10 zadala stavební práce mimo zákon, zaplatí pokutu 750 tisíc korun (3. 10. 2024)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklad a potvrdil rozhodnutí prvního stupně, v němž byla městské části Praha 10 uložena pokuta ve výši 750 tisíc korun za přestupek při poptávání stavebních prací souvisejících s rekonstrukci objektu Vinice mimo zadávací řízení - Sviadnov po upozornění ÚOHS upravil pravidla regulace hazardu (11. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyřešil bez zahájení správního řízení možné protisoutěžní jednání obce Sviadnov v oblasti regulace hazardu. Zvolený postup vedl k rychlému dosažení nápravy na trhu, a Úřad proto upustil od zahájení sankčního řízení - Úřad povolil převzetí pražského hotelu Hilton společností PPF REAL ESTATE (24. 1. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutí spojení soutěžitelů PPF Real Estate s.r.o. a Quinn Hotels Praha, a.s. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Plán odpadového hospodářství ČR 2025-2035 nemá dořešeny otázky veřejné podpory (12. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v rámci mezirezortního připomínkového řízení upozornil, že v dokumentu „Plán odpadového hospodářství České republiky na období 2025-2035“ nejsou vyřešeny otázky související s případnou veřejnou podporou - Společnost Terex může převzít Tatru (11. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 29. září povolil fúzi, v jejímž důsledku má společnost Terex Corporation prostřednictvím společnosti GP omikron s.r.o. získat od SDC Prague, s.r.o. akcie představující majoritní podíl na základním kapitálu společnosti TATRA, a.s - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů fyzické osoby, J. S., a společnosti PROMET TOOLS a.s./TATRA TRUCKS a.s. (8. 4. 2013)
S189/2013/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 8.3.2013 - Převzetí Tatry bylo povoleno ve zjednodušené proceduře (22. 4. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím z 19. dubna 2013 spojení soutěžitelů, v jehož důsledku dojde k převzetí společné kontroly nad společností TATRA TRUCKS a.s - ÚOHS schválil fúzi v oblasti výroby, údržby a oprav osobních železničních vozů a lokomotiv (12. 8. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení povolil společnostem BUDAMAR LOGISTICS, a. s., a Optifin Invest, s. r. o., spojení se společností ŽOS Vrútky, a. s. Soutěžitelé BUDAMAR a Optifin vykonávající společnou kontrolu nad společností TATRAVAGÓNKA mají jejím prostřednictvím získat možnost vykonávat společnou kontrolu nad společností ŽOS Vrútky - ÚOHS povolil fúzi v oblasti výroby podvozků pro železniční nákladní vozy a osobní automobily (17. 7. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnosti Optifin Invest, s. r. o. (Optifin), a BUDAMAR LOGISTICS, a. s. (BUDAMAR), mají získat možnost nepřímo prostřednictvím společnosti TATRAVAGÓNKA, a. s. (TATRAVAGÓNKA), společně kontrolovat společnost G&S Rail Investments GmbH včetně všech jejích dceřiných společností - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů PROMET TOOLS a.s./Tawesco s.r.o. (10. 3. 2011)
S089/2011 - zjednodušené řízení
cs | en