Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Pokuty a zákaz plnění veřejných zakázek byly uloženy společnostem Celkonsia a PMB-ZOS (26. 11. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal dodavatele Počítačová a vzdělávací společnost Celkonsia s.r.o. a PMB-ZOS s.r.o. za uvádění nepravdivých údajů při účasti v zadávacím řízení Úřadu práce České republiky „Výběr dodavatele služeb na realizaci projektu: 10 pro život. Za porušení zákona o veřejných zakázkách jim byl uložen zákaz plnění veřejných zakázek na dobu 3 let a pokuty v celkové výši 300 000 Kč (Celkonsia 200 000 Kč, PMB-ZOS... - Úřad opětovně pokutoval zakázané dohody obsažené ve smlouvě o propojení mezi mobilními operátory Vodafone a T-Mobile (26. 11. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále též Úřad) vydal opakované prvostupňové rozhodnutí o tom, že mobilní operátoři Vodafone Czech Republic a.s. a T-Mobile Czech Republic a.s. se dopustili porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže - Úřad odhaloval stavební kartel postupně po dva roky, informace LN jsou nesprávné (15. 12. 2015)
Lidové noviny dnes rozsáhle informovaly o kartelu stavebních firem, kterému Úřad pro ochranu hospodářské soutěže před nedávnem uložil nepravomocně sankci převyšující dvě miliardy korun. Přestože o rozhodnutí probíhá rozkladové řízení a Úřad k němu nesděluje podrobnosti, uvádíme v reakci na spekulace Lidových novin některá fakta z průběhu řízení: - Pokuty za zakázané dohody v propojovacích smlouvách Vodafone a T-Mobile byly potvrzeny (8. 1. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl svým druhostupňovým rozhodnutím z 22. prosince 2015 rozklady mobilních telekomunikačních operátorů Vodafone Czech Republic a.s. a T-Mobile Czech Republic a.s. ve věci uložení opakované pokuty za protisoutěžní dohody o propojení sítí - Krajský soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS v případu REWE (15. 1. 2016)
Krajský soud v Brně dnes potvrdil rozhodnutí ÚOHS z 8. 8. 2013 ve věci společnosti REWE Zentralfinanz eG, které Úřad uložil pokutu ve výši 23,89 milionu korun za nedodržení závazků z roku 2008, jimiž ÚOHS podmínil její fúzi se společností PLUS-DISCOUNT. Společnost se ještě může proti rozhodnutí Krajského soudu bránit podáním kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu - Veolia Energie může získat výlučnou kontrolu nad Pražskou teplárenskou LPZ (1. 6. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení soutěžitelů Veolia Energie ČR, a.s., a Pražská teplárenská LPZ, a.s. Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS pořádá již desátý ročník Svatomartinské konference o soutěžním právu (9. 11. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dnes a zítra ve svém brněnském sídle již desátý ročník Svatomartinské konference, na níž každoročně seznamuje a diskutuje s odbornou veřejností o nejnovějších událostech v oblasti soutěžní politiky - Nezákonnost postupu Českých drah při změně smlouvy na dodávky elektrických vlaků potvrdilo rovněž správní řízení o rozkladu (25. 11. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodl o rozkladu proti prvostupňovému rozhodnutí Úřadu ve věci veřejné zakázky Českých drah, a. s., na dodávku patnácti třívozových elektrických jednotek - Předseda Rafaj potrvdil další pokutu pro České dráhy za nákup vlaků (22. 12. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj pravomocným rozhodnutím potvrdil v krátké době již druhou sankci pro společnost České dráhy za nákup vlakových jednotek. Pokuta ve výši 200 000 Kč byla uložena za chyby ve veřejné zakázce „Dodávka 31 dvouvozových motorových jednotek“ - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů IVECO S.p.A./ KOMERSIA AUTO s.r.o. (3. 2. 2017)
ÚOHS-S0056/2017/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 3. 2. 2017
cs | en