Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Ve většině případů vyhrává u soudu ÚOHS (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) má v letošním roce velice vysokou úspěšnost při soudních přezkumech jeho rozhodnutí. Jednotlivé soudy (Krajský soud v Brně, Nejvyšší správní soud, Ústavní soud) vydaly v první polovině roku v oblasti veřejných zakázek a hospodářské soutěže celkem 26 rozhodnutí, ve dvaceti z nich přitom uspěl ÚOHS, což představuje 77%
  • Pokuta zemědělské agentuře potvrzena (7. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení pokuty 40 tisíc korun Zemědělské agentuře a pozemkovému úřadu v Opavě za pochybení při zadávání veřejné zakázky na výstavbu poldrů v oblasti Darkovice. Pochybení zadavatele spočívalo v porušení základní zásady zadávacího řízení, a to zásady stejného zacházení s uchazeči
  • Prostějov při výstavbě centra nepostupoval podle zákona o veřejných zakázkách (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým dosud nepravomocným prvostupňovým rozhodnutím pokutu půl milionu korun městu Prostějov.
  • Komora zaplatila pokutu (31. 8. 2006)
    Česká lékárnická komora (ČLK) zaplatila pokutu 300 tisíc korun, která jí byla uložena v dubnu 2006 za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Důvodem byly protisoutěžní omezení při propagaci lékáren, poskytování zákaznických slevových karet a další provinění
  • Další pokuta za autobusový terminál uložená městu Havlíčkův Brod (7. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil městu Havlíčkův Brod v pořadí již druhou pokutu za porušení zákona o veřejných zakázkách v souvislosti s výstavbou autobusového terminálu
  • Severomoravské vodovody mění majitele (7. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil převzetí Severomoravských vodovodů a kanalizací (SmVaK) španělskou společností AQUALIA GESTION INTEGRAL DEL AQUA S.A. (dále Aqualia). Rozhodnutí nabylo právní moci dne 7. června 2006. Téměř 100procentní akciový podíl v Severomoravských vodovodech a kanalizacích prodává nizozemský holding Waterfall, který je dceřinnou společností slovenské investiční skupiny PENTA
  • Prezident vetoval novelu zákona (31. 8. 2006)
    Prezident České republiky Václav Klaus vetoval dne 7. června 2006 poslanecký návrh novely zákona o ochraně hospodářské soutěže. Jádrem předmětné novely je zakotvení institutu tzv. ekonomické závislosti do zákona. Přijetí této novely ve formě schválené Poslaneckou sněmovnou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) nepodporoval a toto své stanovisko také zaslal prezidentovi České republiky
  • Navržené závazky umožnily povolit fúzi producentů minerálních vod (13. 11. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým rozhodnutím ze dne 29. května 2006 povolil se závazky spojení společností Karlovarské minerální vody (KMV) a Poděbradka
  • RADIOKOMUNIKACE se mohou spojit s TELE2 (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým rozhodnutím z 26. května 2006 spojení soutěžitelů, k němuž má dojít tak, že společnost RADIOKOMUNIKACE a.s. nabude podnik společnosti TELE2 s.r.o.. Spojení nezvýší tržní sílu spojujících se soutěžitelů natolik, aby vedlo ke vzniku nebo posílení dominantního postavení, které by mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěže
  • Brněnské zakázky v rozporu se zákonem (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vydal v minulých dnech několik rozhodnutí, kterými konstatoval porušení zákona o veřejných zakázkách zadaných v Brně.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz