Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2345x
- Veřejné konzultace EK k blokové výjimce na vertikální dohody (28. 7. 2009)
Evropská komise zahájila 22. července 2009 veřejné konzultace k blokové výjimce na vertikální dohody ( Nařízení Komise č. 2790/1999 o některých kategoriích vertikálních dohod B a související guidelines). Pokud chcete vyjádřit své stanovisko k tomuto tématu, zašlete jej do 25. září 2009 na e-mail lucie.zhanalova@compet.cz .Podrobnosti naleznete na stránkách Evropské komiseOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/095/HS033 - Změna referenční sazby pro navrácení VP (30. 9. 2009)
Od 1. 10. 2009 platí pro Českou republiku nová základní sazba pro výpočet referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory. Tato referenční sazba činí 2,49%. Nová referenční sazba a sazba pro navrácení je uveřejněna na internetové adrese: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html Odbor vnějších vztahů09/106/VP021 - Nová referenční sazba na rok 2010 (7. 1. 2010)
Od 1. 1. 2010 platí pro Českou republiku nová základní sazba pro výpočet referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory. Tato referenční sazba činí 2,39%. Nová referenční sazba a sazba pro navrácení je uveřejněna na internetové adrese: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.htmlOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/127/VP025 - Konzultace EK o pravidlech pro státní podporu na služby obecného hospodářského zájmu (16. 6. 2010)
Evropská komise zahájila konzultaci o uplatňování pravidel pro státní podporu na služby obecného hospodářského zájmu obsažených v tzv. altmarském balíčku. - Konzultace EK o přezkumu Rámce pro státní podporu na stavbu lodí (6. 10. 2010)
Evropská komise zahájila konzultaci o přezkumu Rámce pro státní podporu na stavbu lodí (2003/C 317/06). Tento rámec obsahuje pravidla, které EK používá při posuzování slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem v oblasti stavby lodí - Konzultace EK o přezkumu Pokynů pro financování letišť a podpory na zahájení činnosti pro letecké společnosti s odletem z regionálních letišť (13. 4. 2011)
Evropská komise zahájila konzultaci o přezkumu Pokynů Společenství pro financování letišť a pro státní podpory na zahájení činnosti pro letecké společnosti s odletem z regionálních letišť (2005/C 312/01 - Reforma pravidel veřejné podpory služeb obecného hospodářského zájmu (22. 9. 2011)
Evropská komise zveřejnila návrhy připravovaných právních dokumentů v rámci reformy pravidel veřejné podpory ve vztahu ke službám obecného hospodářského zájmu - Úprava výše referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory (17. 10. 2012)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,43 % je účinná od 1. 11. 2012 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů MID EUROPA PARTNERS LLP/Alpha medical a.s. (7. 11. 2012)
S642/2012/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 7. 11. 2012 - Nová výše referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory (18. 12. 2012)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,09 % je účinná od 1. 1. 2013
cs | en