Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 317x
- Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký... - O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB
Seznam smluv externích poradenských a právních... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...
V aktualitách a tiskových zprávách 2429x
- Informace o průběhu úprav registru de minimis a evidenci NACE kódů u podpor de minimis (26. 2. 2024)
Aktuálně probíhají práce na úpravě registru de minimis (RDM), které umožní záznam podpor v nové výši a s novým mechanismem výpočtu rozhodného období tak, jak to stanovují nová nařízení 2023/2831 a 2023/2832, která nahradila nařízení 1407/2013 a 360/2012 o podporách de minimis. V přechodném období, během kterého budou probíhat nezbytné úpravy registru de minimis a legislativy, jsou nadále aplikována původní nařízení 1407/2013 a 360/2012. Přechodné období... - Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) (11. 1. 2010)
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) vznikl k 1. lednu 2010 na základě ustanovení § 3a zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění pozdějších předpisů. - Informační list Registr podpor malého rozsahu (30. 3. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává první informační list letošního roku s názvem Registr podpor malého rozsahu - Informace ke kontrole nesplacených inkasních příkazů na navrácení podpory (18. 5. 2016)
Na nové webové stránce Úřadu nazvané Nesplacené inkasní příkazy naleznou nyní poskytovatelé informace k provádění kontroly nesplacených inkasních příkazů u příjemců veřejné podpory a dále evidenci těchto subjektů - Webinář pro poskytovatele vyrovnávacích plateb dle rozhodnutí SOHZ (19. 3. 2024)
V návaznosti na informační povinnost SOHZ za roky 2022 a 2023, která se plní v letošním roce, uspořádal Úřad webinář za účelem představení Metodiky k plnění informační povinnosti SOHZ a seznámení s aplikací Sběr dat. Informační povinnost se týká pouze subjektů, kteří v letech 2022 a 2023 poskytli veřejné prostředky v podobě dotace, vyrovnávací platby, příspěvku apod. určitému podniku za poskytnutí služby obecného hospodářského zájmu (např. zajištění... - Povolena fúze v oblasti zdravotnictví v Moravskoslezském kraji (15. 8. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů, v jehož důsledku má Sdružené zdravotnické zařízení Krnov, příspěvkové organizace, získat možnost výlučně kontrolovat část Nemocnice AGEL Podhorská a.s. (NAP) zahrnující pracoviště Rýmařov, Bruntál a Leskovec nad Moravicí. Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti poskytování ambulantní a lůžkové zdravotní péče - Metodika k plnění povinnosti transparentnosti (1. 7. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejnil na svých stránkách Metodiku k plnění povinnosti transparentnosti a odkazy na systém Evropské komise TAM, který bude využíván za účelem plnění nové povinnosti poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o veřejných podporách - Aktualizace metodiky k plnění povinnosti transparentnosti (31. 1. 2019)
V souvislosti s vývojem interpretační praxe povinnosti transparentnosti podpor a úpravami Žádosti o přidělení nebo odebrání rolí do systému TAM včetně změny způsobu zasílání žádostí došlo k aktualizaci Metodiky k plnění povinnosti transparentnosti - Rekonstrukce sídla krajské veterinární správy v rozporu se zákonem (4. 3. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj druhostupňovým rozhodnutím ze dne 12. února 2010 uložil pravomocně pokutu ve výši 80 000 Kč Krajské veterinární správě pro Moravskoslezský kraj za porušení zákona o veřejných zakázkách - ÚOHS potrestal Stavoenergo za falzifikáty (11. 4. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ostravské společnosti Stavoenergo, s. r. o., pokutu ve výši 500 tisíc korun a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let za spáchání správního deliktu při prokazování základních kvalifikačních předpokladů v zadávacím řízení na veřejnou zakázku Kanalizace Baška, jehož se společnost zúčastnila jako člen sdružení Čistá Baška. Uchazeč předložil v nabídce sdružení nepravá a nepravdivá potvrzení...
cs | en