Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře

Na stránkách 317x

  • Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
      Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
      Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
    Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
    Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína   V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1],  týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
    Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech: 29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice) 26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava) 24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary) 21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava) 12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň) 12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem) 13. - 14. března 2013 Liberecký...
  • O Úřadu > Boj proti korupci > Archiv seznamu smluv externích poradenských a právních služeb
     Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2024 207 KB  Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2024 211 KB  Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2023 141 KB  Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 1. pololetí 2023 144 KB  Seznam smluv externích poradenských a právních služeb - 2. pololetí 2022 148 KB  Seznam smluv externích poradenských a právních...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
      Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů...

V aktualitách a tiskových zprávách 2429x

  • Skupina J & T vstupuje na trh s masnými produkty (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil akvizici investiční skupiny J & T na trhu s masnými produkty. Uvedená skupina může na základě rozhodnutí Úřadu získat prostřednictvím Českomoravského uzenářského podniku kontrolu nad firmami KMOTR-Masna Kroměříž a.s., Vysočina, a.s. a Krahulík-MASOZÁVOD Krahulčí
  • ÚOHS povolil spojení leteckých společností (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 22. července 2005 povolil spojení soutěžitelů České aerolinie a.s. a Travel Service, a.s.
  • Soud potvrdil závěr ÚOHS (5. 9. 2006)
    Nejvyšší správní soud zamítl žalobu společnosti Chovservis proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z října 2002
  • AGROFERT může kontrolovat AGRI a AGROTEC (21. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým rozhodnutím ze dne 20. září 2006 akvizici AGROFERTu směřující především do oblasti zemědělské techniky. AGROFERT HOLDING může nabýt kontrolu nad společnostmi AGRI CS a.s. a CARLOS, spol. s r.o
  • Pokuty pro řetězce byly nově vyčísleny (23. 3. 2007)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina snížil o 15 procent pokuty společnostem BILLA a Omega Retail (dříve JULIUS MEINL).
  • Převzetí pivovarů Drinks Union povoleno (28. 4. 2008)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení soutěžitelů na trhu piva mezi společnostmi Královský pivovar Krušovice a.s. a Drinks Union a.s.. Pivovary soutěžitele Drinks Union se tak mohou začlenit do skupiny Heineken
  • Francouzská skupina kupuje moravské mlékárny (12. 6. 2008)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil spojení v oblasti mlékárenské výroby. Francouzská společnost Sicopa S.A. náležející do skupiny FROMARGERIES BEL S.A. může získat kontrolu v Jaroměřické mlékárně a.s. a mlékárně J+R, s.r.o. z blízkých Moravských Budějovic
  • Stanovisko ÚOHS k některým praktikám odběratelů zemědělských a potravinářských produktů (8. 12. 2009)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v poslední době setkal v několika případech s tím, že poté, co byl schválen zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití (dále jen „zákon o významné tržní síle“), někteří odběratelé kontaktují své dodavatele s žádostí o „prohlášení“, že tito dodavatelé se necítí být na odběrateli závislí
  • ÚOHS zahajuje šetření trhu zemědělských a potravinářských produktů (23. 2. 2010)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) je dle § 5 zákona č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití (dále též „zákon o významné tržní síle“), oprávněn provádět dohled nad dodržováním tohoto zákona
  • Účastníci dohody využili leniency i narovnání (24. 2. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad či ÚOHS) vydal dne 10. února 2011 v prvním stupni rozhodnutí, kterým shledal společnosti ze skupiny Henkel, Procter & Gamble a Reckitt Benckiser odpovědnými za uzavření a plnění zakázané dohody na trhu pracích prášků, trhu aviváží a trhu prostředků na ruční mytí nádobí. Úřad plnění dohody do budoucna zakázal a uložil pokuty v souhrnné výši 29,274 mil Kč. Rozhodnutí dosud není pravomocné
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz