Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Plán odpadového hospodářství ČR 2025-2035 nemá dořešeny otázky veřejné podpory (12. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v rámci mezirezortního připomínkového řízení upozornil, že v dokumentu „Plán odpadového hospodářství České republiky na období 2025-2035“ nejsou vyřešeny otázky související s případnou veřejnou podporou - Evropská komise schválila podporu pro rekonstrukci lanovky na Sněžku (4. 10. 2010)
Evropská komise ve svém rozhodnutí ze dne 29.9.2010 konstatovala, že poskytnutí veřejných prostředků, určených na rekonstrukci lanové dráhy na Sněžku, nezakládá veřejnou podporu ve smyslu čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování EU - Odborníci na veřejnou podporu se sešli na konferenci ÚOHS (17. 5. 2017)
V brněnském sídle Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže byla zahájena dvoudenní Konference o veřejné podpoře. Akce se účastní téměř 150 odborníků na veřejnou podporu z České republiky i zahraničí - Stručný návod jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory (18. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil stručný návod, jak vyhodnotit, zda konkrétní opatření spadá do působnosti pravidel pro veřejnou podporu - Konference o veřejné podpoře 2023 (15. 6. 2023)
Na Úřadě pro ochranu hospodářské soutěže proběhl ve dnech 14. a 15. června 2023 další ročník pravidelné Konference o veřejné podpoře, kterou Úřad pořádá již od roku 2008 - Výsledná pokuta pro pekaře činí 52,8 milionů korun (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina rozhodl dne 18. srpna 2006 definitivně o výši pokut uložených za kartel třem pekárenským společnostem. Výsledná sankce za jednání ve vzájemné shodě při určování cen pekárenských výrobků, kterého se DELTA PEKÁRNY, ODKOLEK a PENAM dopustily na podzim roku 2003, činí 52,8 mil. korun - Ve většině případů vyhrává u soudu ÚOHS (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) má v letošním roce velice vysokou úspěšnost při soudních přezkumech jeho rozhodnutí. Jednotlivé soudy (Krajský soud v Brně, Nejvyšší správní soud, Ústavní soud) vydaly v první polovině roku v oblasti veřejných zakázek a hospodářské soutěže celkem 26 rozhodnutí, ve dvaceti z nich přitom uspěl ÚOHS, což představuje 77% - Kontrola veřejných zakázek Ústí nad Labem byla ukončena po splnění nápravných opatření (9. 9. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v minulých dnech definitivně uzavřel vyhodnocování kontrolní akce, která započala v říjnu 2006 a při níž byly prošetřovány veřejné zakázky města Ústí nad Labem - Restrukturalizace českého ocelářství byla definitivně ukončena (16. 4. 2009)
Evropská komise vydala před několika dny závěrečnou monitorovací zprávu o restrukturalizaci ocelářského sektoru v České republice a v Polsku. - Výrobce traktorů odstranil protisoutěžní ustanovení svých smluv (15. 9. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uzavřel šetření možných protisoutěžních ustanovení, které obsahovaly smlouvy o prodeji traktorů a originálních náhradních dílů uzavírané mezi společnostmi ze skupiny Zetor a jejich autorizovanými prodejci, resp. servisy. Případ byl řešen mimo správní řízení
cs | en