Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • ÚOHS je úspěšný u tuzemských i zahraničních soudů (9. 3. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zaznamenal v uplynulých dnech u domácích, ale i u mezinárodních soudů pozoruhodné úspěchy.
  • Úřad odhaloval stavební kartel postupně po dva roky, informace LN jsou nesprávné (15. 12. 2015)
    Lidové noviny dnes rozsáhle informovaly o kartelu stavebních firem, kterému Úřad pro ochranu hospodářské soutěže před nedávnem uložil nepravomocně sankci převyšující dvě miliardy korun. Přestože o rozhodnutí probíhá rozkladové řízení a Úřad k němu nesděluje podrobnosti, uvádíme v reakci na spekulace Lidových novin některá fakta z průběhu řízení:
  • Soudy definitivně potvrdily pokuty za kartel pekařů, místní šetření ÚOHS proběhla v souladu se zákonem (25. 1. 2018)
    Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnosti společností DELTA PEKÁRNY a.s., OK REST a.s. (právní nástupce společnosti Odkolek) a PENAM, a.s. proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým byly výše uvedeným soutěžitelům uloženy sankce v souhrnné výši 52 800 000 Kč za jednání ve vzájemné shodě při určování cen pekárenských výrobků
  • Soudy se zaměřují především na procesní stránku kartelových řízení, spravedlnost pláče (1. 2. 2019)
    Nejvyšší správní soud v tomto týdnu zamítl kasační stížnost Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v tzv. menším stavebním kartelu, jehož účastníkům Úřad v roce 2016 uložil za protisoutěžní jednání pokuty převyšující 300 milionů korun (Tisková zpráva zde: https://www.uohs.cz/cs/hospodarska-soutez/aktuality-z-hospodarske-souteze/2167-rozhodnuti-o-tzv-malem-stavebnim-kartelu-je-konecne.html
  • Krajský soud zamítl žalobu Kapsche, definitivně potvrdil správnost postupu ÚOHS (7. 11. 2019)
    Krajský soud v Brně dnes na základě předchozího rozsudku Nejvyššího správního soudu zamítl žalobu společnosti Kapsch Telematic Services spol. s r. o. proti rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské ve věci námitek proti postupu zadavatele (Ministerstva dopravy ČR) v zadávacím řízení na systém elektronického mýtného
  • Předseda ÚOHS pravomocně zamítl návrh proti zakázce na mýtného auditora (27. 1. 2020)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým rozhodnutím ze 24. ledna 2020 zamítl rozklad společnosti Kapsch Telematic Services spol. s r. o. a definitivně tak nevyhověl jejímu návrhu směřujícímu proti veřejné zakázce Ředitelství silnic a dálnic ČR na služby supervizora elektronického mýtného
  • Předseda Úřadu definitivně nevyhověl návrhu společnosti EUROVIA proti zakázce na stavbu úseku I.D metra (29. 6. 2021)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklad společnosti EUROVIA CS, a. s., proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci zadávacího řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy „Provozní úsek I.D pražského metra - úsek Pankrác - Olbrachtova - stavební část“. Návrh dodavatele EUROVIA CS tak byl v převážné části zamítnut, v části týkající se neprodloužení lhůty pro podání nabídek bylo správní řízená zastaveno, neboť této části návrhu nepředcházely včasné námitky
  • Předseda Mlsna definitivně potvrdil pokuty ve výši téměř 80 milionů korun pro IT kartel Olomouc (20. 4. 2022)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna zamítl rozklady šesti soutěžitelů působících v oblasti informačních technologií a potvrdil tak pokuty v celkové výši bezmála 80 milionů korun za jejich účast v kartelové dohodě o veřejné zakázce zadávané Olomouckým krajem
  • Rada EU dnes přijala nová pravidla hospodářské soutěže na internetu (18. 7. 2022)
    Rada Evropské unie dnes definitivně schválila nařízení o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví (Digital Markets Act – DMA). Akt o digitálních trzích zajišťuje rovné podmínky v digitálním odvětví stanovením jasných práv a pravidel pro velké online platformy (tzv. gatekeepers, strážce přístupu) tak, aby žádná z nich nezneužila svého postavení. Regulace digitálního trhu na úrovni Evropské unie vytvoří spravedlivé...
  • Úřad uložil hlavnímu městu Praze pokutu převyšující 2,6 milionu korun za protisoutěžní loterijní vyhlášky (21. 10. 2022)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím hlavnímu městu Praze pokutu ve výši 2 679 000 korun za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže v souvislosti s loterijními vyhláškami. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz