Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2344x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ČEZ Energetické produkty, s.r.o./ E S B a.s. (15. 10. 2014)
ÚOHS-S840/2014/KS - zveřejněno v OV 456245-141017 dne 17.10.2014 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů OHL ŽS, a.s. (17. 10. 2014)
ÚOHS-S851/2014/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 17.10.2014 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů MP Krásno, a.s./INPOST, spol. s r.o. (21. 10. 2014)
ÚOHS-S862/2014/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 21.10.2014 - Podzimní konference v oblasti veřejné podpory (22. 10. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj v úvodním slově dnešní konference věnované modernizovaným pravidlům veřejné podpory vyzvedl důležitost pravidel zejména v oblasti čerpání evropských dotací. Vyjádřil přesvědčení, že nová pravidla napomohou jak poskytovatelům, tak i příjemcům podpory k rychlému a efektivnímu řešení procesů a že účastníci najdou během konference odpovědi na své otázky - Rozklad Českých drah byl zamítnut, nákup railjetů proběhl nezákonně (24. 10. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zmítl rozklad společnosti České dráhy, a.s., a potvrdil tak prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky „Rekonfigurace netrakčních komfortních jednotek pro dálkovou osobní přepravu“ - Sankce za rozdělení veřejné zakázky potvrzena (27. 10. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla městu Kostelec nad Orlicí uložena pokuta ve výši 200 tisíc korun za správní delikt spočívající v uzavření dvou smluv na stavební a montážní práce provedené na víceúčelové herně a sportovním klubu v Kostelci nad Orlicí. Zadavatel tímto postupem rozdělil předmět veřejné zakázky tak, že došlo ke snížení předpokládané hodnoty veřejné zakázky... - Úřad obhájil před soudem rozhodnutí o pokutě bývalému Českému Telecomu (23. 10. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes před Krajským soudem v Brně úspěšně obhájil své rozhodnutí, v němž byla společnosti Telefónica Czech Republic a.s.(dříve ČESKÝ TELECOM, a.s., dnes O2 Czech Republic, a.s.) uložena za protisoutěžní jednání pokuta ve výši 91 909 700 Kč - Za bid rigging mezi dodavateli hasičského vybavení padla téměř milionová sankce (30. 10. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím společnostem Perspekta, spol. s r.o., a Požární bezpečnost s.r.o. za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže pokuty v souhrnné výši 972 000 Kč. Uvedení soutěžitelé koordinovali svou účast a nabídky ve veřejných zakázkách na dodávky hasičské a záchranářské techniky. Cílem tohoto jednání bylo narušení hospodářské soutěže v oblasti dodávek hasičské a záchranářské techniky a vybavení - Pokuta za kartel pekárenských firem z roku 2003 byla nově vypočtena (3. 11. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj uložil svým rozhodnutím z 22. října 2014 opakované pokuty v celkové výši 52,8 milionů korun třem pekárenským společnostem za zakázané dohody, jichž se dopustily v roce 2003 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvénytársaság/LUKOIL Czech Republic s.r.o. (3. 11. 2014)
ÚOHS-S904/2014/KS - zveřejněno v OV 457328-141105 dne 5. 11. 2014
cs | en