Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejné zakázky > Soudní přezkum rozhodnutí
Soudní přezkum před rokem 2003
Rozsudky po roce 2003
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
2A9/2002-62
3R59/01
S160/01
Ravel spol. s r.o.
město Litvínov
ELA Litvínov, spol. s.r.o.
2A16/2002-39
2R1/02
S164/01
UNIT PLUS s.r.o.
2A6/2002-OL-96
31Ca32/2005-87
2R42/01
S166/01
Statutární město Brno, Městská část Brno-střed
IV.ÚS 179/02
3R58/01
S170/01
AVECO... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > ÚPDI
2023
1.Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře obdržel dne 27. 2. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, konkrétně o poskytnutí informace o všech dokumentech ve věci spolupráce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podle § 7 zákona č. 320/2016 Sb., o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, ve znění pozdějších předpisů, zejména vše, co si oba... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Seznam vleček > Veřejně nepřístupné
Čl.II zákona č. 367/2019 Sb. - Přechodná ustanovení
2. Je-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, sdělí tuto skutečnost Úřadu do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Seznam veřejně nepřístupných vleček s umožněním přístupu:
Název vlečky
Obchodní... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2012
D46/2/2012 - Informace k případu KARDIOCENTRUM VYSOČINA CZA a. s. 108 KB
1360/2012 - Jmenný seznam členů rozkladových komisí ÚOHS k 24. 1. 2012 495 KB
D115/2012 - Informace ke správnímu řízení Ahold Czech Republic (S167/2010-13046/2011/460) 107 KB
D98/2012 - Informace k dotazu o využití výjimky podle § 1 odst. 3 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, u státních podniků podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku 106 KB
D127/2012... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Bid rigging - evropský rozměr
K praktikám bid rigging dochází i za hranicemi České republiky. Níže Úřad popisuje několik případů dohod typu bid rigging v rámci Evropské unie, řešených Evropskou komisí, k jejíž rozhodovací praxi tuzemský soutěžní úřad přihlíží.
„Building and Construction Industry in the Netherlands 1992“ – krycí nabídky
Příkladem krycí nabídky je případ „Building and Construction Industry in the Netherlands“[1], o kterém Komise rozhodovala v roce... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2022 > Představení přednášejících a jejich prezentace
Petr Mlsna
předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Od... - Legislativa > Veřejné zakázky > Evropská unie
Zadávací směrnice
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/25/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Výkladová stanoviska a doporučení
§ 1 - § 3b zákona 364 KB
§ 1 odst. 2 a § 10a 275 KB
§ 3 dost. 1 a 2 - pojetí významné tržní síly 215 KB
Vybrané části § 3b - Služby související s prodejem zemědělských produktů a potravinářských výrobků (slevy, nákupní akce) 380 KB
§ 4 zákona – nekalé obchodní praktiky 366 KB
§ 5 a násl. - procesní postupy ve správním řízení 333 KB
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Předseda ÚOHS potvrdil vyloučení dodavatele PVM z tendru na metro D (23. 9. 2025)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna potvrdil prvoinstanční rozhodnutí ve věci vyloučení dodavatele „PVM Metro DII JV“ ze zadávacího řízení „Provozní úsek I.D metra v Praze - úsek (Olbrachtova) - Nové Dvory - stavební část“, jehož zadavatelem je Dopravní podnik hl. m. Prahy - Definitivní pokuta pro České dráhy za narušování liberalizace činí téměř 275 milionů korun (5. 8. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím, že společnost České dráhy, a. s., v letech 2005/2006 – 2014 zneužívala své dominantní postavení a zabraňovala tak přístupu konkurence na trh dálkové osobní železniční dopravy. Konečná výše pokuty za protisoutěžní jednání činí 274 797 000 korun - Kartel poradenských společností byl pravomocně potrestán (19. 12. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj v řízení o rozkladu částečně změnil prvostupňové rozhodnutí z dubna letošního roku o zakázané dohodě uchazečů o veřejnou zakázku na poradenské služby - Rozsudek NSS ve věci nákupu akcií Libereckým krajem je pravomocný a po věcné stránce i definitivní (3. 11. 2020)
Rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 29. října 2020 ve věci nákupu akcií autobusového přepravce Libereckým krajem je pravomocný. Rozsudky správních soudů nabývají právní moci doručením účastníkům řízení, k čemuž v daném případě již došlo. Vyjádření zástupců Libereckého kraje o tom, že se nejedná o pravomocný rozsudek, je tedy zavádějící - Předseda Úřadu potvrdil rozhodnutí o protisoutěžním jednání společnosti GARLAND (24. 10. 2022)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna v převážné části zamítl rozklad společnosti GARLAND distributor, s.r.o., (dále jen GARLAND) proti prvostupňovému rozhodnutí, podle kterého tato společnost uzavírala nezákonné vertikální dohody o určování cen pro další prodej se svými odběrateli. Došlo ovšem k mírnému snížení uložené pokuty na výsledných 95 461 000 korun - Předseda ÚOHS potvrdil pokutu 330 000 korun pro MČ Brno-sever za nerovné zacházení s uchazeči (4. 4. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil uložení pokuty ve výši 330 000 korun městské části Brno – sever za chyby v zadávacím řízení „Rekonstrukce objektu Cejl 68 v Brně“. Rozhodnutí již je pravomocné - Internetové stránky Úřadu najdete na doméně uohs.gov.cz (28. 12. 2023)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže začne od 1. 1. 2024 podobně jako celá státní správa používat internetovou doménu gov.cz. Internetové stránky Úřadu tedy nově najdete na adrese uohs.gov.cz - Předseda rozklady ve věci mýtného zamítl (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina věcně potvrdil závěr předchozích rozhodnutí Úřadu ve věci mýtného - ÚOHS vyřazeným uchazečům nevyhověl (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 26. ledna 2006 dvě rozhodnutí týkající se postupu ministerstva dopravy při zadání veřejné zakázky na mýtné. - Reakce ÚOHS na kampaň NFPK proti rozhodování o bezpředmětnosti. Jaký je skutečný záměr kampaně? Efektivita nebo zdržování? (5. 5. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zpracoval podrobnější analýzu, která vyvrací ničím nepodložené účelové dezinterpretace starého i nového zákona o zadávání veřejných zakázek a doporučení Nadačního fondu proti korupci (NFPK) k jeho změně. V prvé řadě je třeba podotknout, že s konstruktivní diskuzí o znění zákona mohl NFPK přijít dříve, a to v době, kdy byl připravovaný zákon veřejně diskutován. Námitky mohl NFPK vznést i prostřednictvím...
cs | en