Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 368x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii COVID-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom
Organizační zajištění činnosti hlavního ekonoma na ÚOHS
V současné době je činnost hlavního ekonoma zajišťována ekonomickým poradcem místopředsedy Sekce hospodářské soutěže (dále též „Sekce“), kterému je přímo podřízen. Hlavní ekonom je zapojován do činnosti organizačních jednotek sekce hospodářské soutěže dle potřeby a podílí se metodicky na činnosti Sekce zejména v těch případech, kdy je třeba aplikovat know-how z oblasti soutěžní... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory
Úřad dlouhodobě monitoruje několik pro spotřebitele významných sektorů, které mohou být problematické z hlediska účinného fungování hospodářské soutěže. Jedná se zpravidla o oblasti charakteristické větším výskytem regulací, jako například zdravotnictví, energetika, telekomunikace či potravinářství.
V nabídce níže, případně v menu vpravo na stránce, Úřad uvádí informace o vybraných sektorech, zejména o činnosti Úřadu a vývoji hospodářské...
V aktualitách a tiskových zprávách 1532x
- Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2017 (12. 3. 2018)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2018 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2017. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - ÚOHS s orgány činnými v trestním řízení plně spolupracuje (23. 3. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže samozřejmě plně spolupracuje s Policií ČR a státním zastupitelstvím, i když některá média v minulých dnech tuto spolupráci zpochybnila. Úřad tak činí dle § 8 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním.
V protikladu k dalšímu nepodloženému tvrzení médií Úřad také nemá legislativní pravomoc cokoliv navrhovat či jinak upravovat v rámci schvalování legislativních návrhů. Je proto irelevantní obviňovat... - Úřad povolil ve zjednodušené proceduře dvě fúze (23. 3. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušených správních řízeních další dvě spojení soutěžitelů. V obou případech Úřad konstatoval, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí dosud nenabyla právní moci - Úřad zasáhl proti omezování obchodníků outletovým centrem (12. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím sankci ve výši 1 012 000 Kč společnosti Via FAOC s.r.o. (dále jen Via FAOC) za uzavírání a plnění zakázaných dohod na trzích pronájmu obchodních prostor v outletových centrech. Proti rozhodnutí může být podán rozklad - Město Čáslav postupovalo příliš formalisticky, referenci mělo přijmout (20. 4. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj na počátku dubna svým pravomocným rozhodnutím zamítl rozklad města Čáslavi proti prvostupňovému rozhodnutí, jímž Úřad vyhověl návrhu uchazeče OK GARDEN s. r. o., který směřoval proti jeho vyloučení ze zadávacího řízení „Obnova veřejné zeleně v Čáslavi“ - Výroční zpráva 2017 (24. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává Výroční zprávu 2017, v níž shrnuje svou činnost v uplynulém roce v oblastech svých kompetencí, tedy hospodářské soutěže, významné tržní síly, veřejných zakázek a koncesí a veřejné podpory. Informace jsou doplněny kapitolami o mezinárodní spolupráci, personální agendě, informační činnosti a agendou pro rok 2018 - ÚOHS přepracoval metodiku pro ukládání pokut za protisoutěžní jednání, tresty budou spravedlivější (25. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže novelizoval svou metodiku pro ukládání správních trestů za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže, tedy za uzavírání zakázaných dohod, zneužití dominantního postavení, protisoutěžní jednání orgánů veřejné správy či přestupky při spojování soutěžitelů - Úřad vylučuje jakoukoliv manipulaci ve věci mýtného (26. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže považuje za nutné se striktně ohradit proti dnes zveřejněným informacím, že v průběhu správního řízení týkajícího se přezkumu postupu Ministerstva dopravy v zadávacím řízení na správce mýtného systému nakládal nedbale s některými částmi dokumentace o zadávacím řízení - Pokuta pro město Děčín za protisoutěžní loterijní vyhlášku byla potvrzena (18. 5. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad statutárního města Děčín a potvrdil tak pokutu ve výši 499 000 korun, která byla městu uložena prvoinstančním rozhodnutím za protisoutěžní jednání v souvislosti s obecně závaznou vyhláškou regulující provozování sázkových her a loterií - Stavební firmy mezi sebou koordinovaly nabídky, pokuty činí téměř 27 milionů korun (25. 6. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím šesti společnostem pokuty v celkové výši 26 824 000 korun za kartelovou dohodu na trhu inženýrského stavitelství
cs | en