Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Kartel si nezákonně rozdělil IT zakázku Olomouckého kraje, účastníkům hrozí pokuty téměř 75 milionů korun (9. 12. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 7. prosince 2020 společnostem AUTOCONT a.s., TESCO SW a.s., ICZ a.s., MERIT GROUP a.s., A-Scan s.r.o., Asseco Central Europe, a.s. a FPO s.r.o. pokuty v souhrnné výši 74 622 000 korun za kartelovou dohodu v souvislosti s veřejnou zakázkou. Rozhodnutí není dosud pravomocné a mohou být proti němu podány rozklady - Také INTERGRAM vybíral poplatky za neobsazené pokoje, prvostupňová pokuta přesahuje 20 milionů korun (16. 12. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím z 14. prosince 2020 kolektivnímu správci INTERGRAM, nezávislá společnost výkonných umělců a výrobců zvukových a zvukově-obrazových záznamů, z.s., za zneužití dominantního postavení pokutu ve výši 20 799 000 Kč. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - Předseda ÚOHS potvrdil pokutu za vertikální dohody pro společnost BABY DIREKT (5. 1. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna potvrdil uložení pokuty ve výši 40 793 000 Kč společnosti BABY DIREKT s.r.o. za uzavírání zakázaných vertikálních dohod o určování cen pro další prodej. Předseda ÚOHS na základě rozkladu společnosti BABY DIREKT napadené prvostupňové rozhodnutí částečně změnil, na výslednou pokutu však uvedené změny neměly dopad - Evropská komise schválila druhou změnu programu záruk „COVID Plus“ poskytovaných v kontextu pandemie COVID-19 (6. 1. 2021)
Den před Štědrým dnem schválila Evropská komise druhou změnu programu podpory poskytované ve formě záruk - Jednatel společnosti EGEM neposkytl součinnost při místním šetření, pořádková pokuta činí 2 362 000 Kč (7. 1. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna svým rozhodnutím z 6. ledna 2021 zamítl rozklad společnosti EGEM s.r.o. a potvrdil tak uložení pokuty ve výši 2 362 000 Kč, která tomuto soutěžiteli byla uložena za neposkytnutí součinnosti při místním šetření - Česká republika usiluje u Komise o navýšení limitů „kovidové“ veřejné podpory a její prodloužení (20. 1. 2021)
Včera ve večerních hodinách předložila Evropská komise členským státům návrh páté změny dočasného rámce, který upravuje pravidla pro poskytování „veřejné podpory“ v souvislosti s pandemií COVID-19 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Jet 2 Beta, a.s. a Inodora Solutions s.r.o./PBS INDUSTRY, a.s. (21. 1. 2021)
ÚOHS-S0027/2021/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 21. 1. 2021 - Předseda ÚOHS upozornil veřejné zadavatele, že mají vymáhat škody způsobené protisoutěžním jednáním (26. 1. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna vystoupil s iniciativou, v jejímž rámci upozorňuje orgány veřejné správy, že mají povinnost vymáhat škody utrpěné v důsledku protisoutěžního jednání. O této aktivitě informoval též předsedu vlády, ministerstva financí a zdravotnictví, územní samosprávy a jejich svazy či Nejvyšší kontrolní úřad - Evropská komise schválila program COVID Gastro/Uzavřené provozovny (27. 1. 2021)
Evropská komise dnes vydala rozhodnutí, jímž České republice povolila podpůrné opatření COVID Gastro/Uzavřené provozovny. Komise konstatovala, že opatření je v souladu s tzv. dočasným rámcem pro veřejné podpory poskytované v souvislosti s koronavirovou pandemii - Předseda ÚOHS potvrdil rozhodnutí o kartelu Carpathia, přezkoumána však bude jedna z pokut (28. 1. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna z velké části potvrdil rozhodnutí ve věci zakázané dohody nákladních železničních přepravců – tzv. kartel Carpathia. Předseda ÚOHS potvrdil prvostupňové rozhodnutí z června 2020 po věcné stránce, pouze výrok o pokutě ve výši 10 000 000 korun, která byla uložena soutěžiteli ARGO LOGISTICS, s.r.o., byl zrušen a pokuta má být znovu přezkoumána v první instanci, neboť její výše nebyla řádně odůvodněna
cs | en