Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Silver Point Capital, L.P. (Spojené státy americké)/Takko Fashion S.à r.l. (Lucemburské velkovévodství) (7. 6. 2023)
ÚOHS-S0342/2023/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 7. 6. 2023 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ISQ Liberty Holdings LLC/ENTEK Technology Holdings LLC (22. 8. 2025)
ÚOHS-S0600/2025/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 22.08.2025 - Český Telecom opět zneužil dominantního postavení na trhu s ADSL (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina uložil svým pravomocným rozhodnutím sankci ve výši 80 milionů korun společnosti Český Telecom, a.s. (dále jen „ČTc“) za zneužití dominantního postavení na trhu zprostředkování přístupu ke službám sítě Internet a přenosu dat za užití technologie ADSL. „Společnost svým jednáním znemožnila alternativním operátorům po nezanedbatelnou dobu nabízet konkurenceschopné služby na maloobchodním trhu ADSL,“ řekl předseda Pecina - Sazce byla uložena více než milionová pokuta (4. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář uložil společnosti Sazka pravomocně pokutu ve výši 1 200 000 Kč za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže - Správní řízení s Lesy ČR stále probíhá (5. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodnutím ze dne 4. dubna 2005 zrušil své předběžné opatření z 20. ledna týkající se společnosti Lesy ČR - Pokuta pro Komoru veterinárních lékařů (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář uložil svým druhostupňovým rozhodnutím dne 15. července pokutu ve výši 200 000,- Kč za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže - Český Mobil - pokuta 6,5 mil. Kč (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím ze dne 10. května 2004 uložil pokutu ve výši 6,5 milionů korun za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže společnosti Český Mobil. - ČEZ uzavřel zakázané smlouvy o zákazu zpětného dovozu (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím uložil pravomocně pokutu 7,5 miliónů korun společnosti ČEZ, a.s - Půlmilionová pokuta za neprůhledné losování (2. 10. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím ze dne 26. září 2007 uložil půlmilionovou pokutu statutárnímu městu Karlovy Vary. Důvodem jsou závažná pochybení při zadávání veřejné zakázky na „Výstavní, sportovně kulturní a kongresové centrum“, jejíž objem činí více než 1 mld. korun. Zadavatel porušil zákon o veřejných zakázkách, když neprovedl transparentním způsobem omezení počtu zájemců pro účast v užším řízení - Předseda Pecina potvrdil pokutu za „českou losovačku“ (29. 2. 2008)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina svým rozhodnutím potvrdil uložení sankce ve výši 500 000 Kč statutárnímu městu Karlovy Vary za jeho postup ve veřejné zakázce „Výstavní, sportovně kulturní a kongresové centrum“.
cs | en