Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Liberec dostal sankci 6,55 milionu korun za zakázky související s MS v lyžování 2009 (30. 5. 2011)
Pokuty v celkové výši 6 550 000 korun uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže statutárnímu městu Liberec za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání 72 zakázek souvisejících s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009. Sankce byly uloženy v celkem šesti prvostupňových rozhodnutích, v sedmém nebylo shledáno porušení zákona - Předseda Rafaj potvrdil pokuty za zakázky pro lyžařské MS v Liberci (22. 6. 2012)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil v minulých dnech šest sankcí, které byly uloženy statutárnímu městu Liberec za nezákonný postup ve veřejných zakázkách zadávaných v souvislosti s Mistrovstvím světa v lyžování pořádaném v roce 2009.
- Ústav hematologie a krevní transfuze se nezabýval námitkami uchazeče (27. 6. 2012)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný Ústavem hematologie a krevní transfuze a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž Úřad uložil zadavateli stotisícovou pokutu za správní delikt v nadlimitní veřejné zakázce na dodávku léků a léčivých přípravků. Pochybení zadavatele spočívalo v tom, že nepřezkoumal námitky společnosti Europharm a. s. a neodeslal rozhodnutí, zda námitkám vyhovuje, či nikoliv. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Zlín pochybil při uzavírání dodatků na výstavbu kongresového centra (6. 8. 2012)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad statutárního města Zlína a potvrdil pokutu ve výši 100 tisíc korun uloženou za správní delikt spočívající v uzavření tří dodatků ke smlouvě o dílo na veřejnou zakázku Kongresové centrum Zlín, polyfunkční budova s vybraným uchazečem na základě neoprávněného použití tří jednacích řízení bez uveřejnění - Netransparentní hodnocení nabídek vzdělávání lékařů (3. 9. 2012)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž ÚOHS uložil Institutu postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví 170tisícovou pokutu za správní delikt při zadávání veřejné zakázky na výběr dodavatele implementace vzdělávacích programů ekonomika zdravotnictví, ekonomika zdravotnických zařízení a management zdravotnických zařízení, a to v její první části, určené pro lékařské pracovníky. Institut již... - Lesy ČR nakupovaly ochranné pracovní prostředky v rozporu se zákonem (2. 10. 2012)
Státní podnik Lesy České republiky nejednoznačně vymezil předmět veřejné zakázky „Dodávky osobních ochranných pracovních prostředků (rámcová smlouva)“ v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídek, čímž závažně porušil zákon o veřejných zakázkách - Kalkulátor nákladů pro autodopravce je závažným protisoutěžním problémem (5. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zaznamenal v médiích informace o chystaném plánu Společenství autodopravců Čech a Moravy (SAČM) na vytvoření kalkulační tabulky pro autodopravce. Úřad považuje za nutné upozornit, že uvedená iniciativa by mohla být považována za závažné porušení pravidel hospodářské soutěže - Ministerstvo vnitra zaplatí 3 miliony Kč za neuchování dokumentace k veřejné zakázce (16. 11. 2012)
Ministerstvo vnitra České republiky neuchovalo v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách dokumentaci o veřejné zakázce „Uzavření rámcové smlouvy na poskytování licencí k produktům Microsoft“. - Společnost REWE dostala pokutu 23,89 mil. Kč za nesplnění závazků (11. 2. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti REWE Zentralfinanz eG pokutu ve výši 23,89 milionů Kč za nedodržení závazků, kterými ÚOHS v roce 2008 podmínil spojení soutěžitelů REWE a PLUS-DISCOUNT spol. s r.o. Proti rozhodnutí byl podán rozklad - Ředitelství silnic a dálnic se nepodařilo dohledat dokumentaci o veřejné zakázce (21. 2. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný Ředitelstvím silnic a dálnic ČR a potvrdil správnost prvostupňového rozhodnutí ÚOHS ve věci veřejné zakázky týkající se silnice I/52 – Rajhrad
cs | en