Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Informační centrum > Sídlo ÚOHS
    Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
      Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem...
  • Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
    Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
    Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • Hospodářská soutěž > Podání podnětu
      V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské soutěže...
  • Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.   Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
    Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN při vzájemném informování se o nových...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Od ledna spadá pod ÚOHS agenda přístupu k dopravní infrastruktuře (2. 1. 2024)
    Ve Sbírce zákonů bude v nejbližších dnech publikován zákon*, kterým dojde ke zrušení současného Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (ÚPDI) a přesunutí jeho působnosti a pravomocí na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), a to od 1. ledna 2024. Zákon byl schválen oběma komorami Parlamentu České republiky a podepsal jej také prezident republiky
  • Úřad posílil spolupráci s Policií ČR, zejména ve vyšetřování kartelů a zajištění místních šetření (4. 1. 2024)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna a policejní prezident Martin Vondrášek uzavřeli na sklonku minulého roku dohodu o součinnosti mezi soutěžním úřadem a Policií České republiky
  • Na základě provedených sektorových šetření zahájil Úřad dvě nová řízení o zneužití významné tržní síly (7. 1. 2024)
    Po celý loňský rok trvalo přechodné období, během něhož měly subjekty působící v zemědělském a potravinářském sektoru čas přizpůsobit své smlouvy s dodavateli novým pravidlům, která přinesla rozsáhlá novelizace zákona o významné tržní síle. Úřad v mezidobí provedl nejen řadu školení o nových pravidlech, ale také několik sektorových šetření a na jejich základě nyní zahajuje správní řízení
  • Boj o vysílací práva na český fotbal i lední hokej proběhl pod dohledem Úřadu (8. 1. 2024)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v letech 2022 a 2023 dlouhodobě zabýval stavem hospodářské soutěže v nejpopulárnějších českých sportech, když posuzoval problematiku prodeje vysílacích práv k fotbalovým i hokejovým ligovým soutěžím. Při posuzování předmětných jednání vycházel Úřad nejen z tuzemských pravidel ochrany hospodářské soutěže, ale i z aktuální evropské hodnoticí praxe na úrovni jednotlivých členských států a Evropské komise, coby soutěžního orgánu EU
  • ÚOHS povolil převzetí společnosti provozující obchodní centrum Arkády Pankrác (10. 1. 2024)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení základě návrhu společnosti Trigea nemovitostní fond, SICAV, a. s., spojení soutěžitelů, v jehož důsledku má tato společnost získat možnost výlučně kontrolovat společnost Atrium Pankrác, s. r. o., a jejím prostřednictvím také společnost Pankrác Shopping Center, k. s., která provozuje obchodní centrum Arkády Pankrác. Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti pronájmu nemovitostí...
  • Úřad povolil skupině KAPRAIN převzít chemičku Synthesia i mediální dům MAFRA (12. 1. 2024)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil soutěžiteli KAPRAIN CHEMICAL LIMITED převzetí společností MAFRA, a.s., LONDA spol. s r. o. a Synthesia, a.s. a možnost tyto společnosti výlučně kontrolovat. Spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže na žádném z posuzovaných trhů
  • Nová nařízení de minimis jsou již publikována v Úředním věstníku EU (16. 1. 2024)
    Evropská komise přijala dne 13. 12. 2023 novely nařízení 1407/2013 a 360/2012 o podporách de minimis. Tato nařízení de minimis jsou účinná od 1. 1. 2024. V přechodném období, během kterého budou probíhat nezbytné úpravy registru de minimis a legislativy, bude však nadále nutné aplikovat původní nařízení 1407/2013 a 360/2012. Přechodné období potrvá nejdéle do 30. 6. 2024
  • ÚOHS zrušil výběr dodavatele v tendru na další etapu metra D (16. 1. 2024)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal prvostupňové rozhodnutí, v němž vyhověl návrhu dodavatele „PVM Metro DII JV“ a zrušil rozhodnutí o výběru dodavatele a všechny následující úkony Dopravního podniku hl. m. Prahy v zadávacím řízení „Provozní úsek I.D metra v Praze - úsek (Olbrachtova) - Nové Dvory - stavební část“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Metodický den k novelizovaným nařízením de minimis a GBER (24. 1. 2024)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes uspořádal první letošní on-line metodický den veřejné podpory zaměřený na vybraná témata pravidel veřejné podpory a podpory de minimis v roce 2024
  • Uvádíme na pravou míru: Seznam Zprávy – Šéf antimonopolního úřadu se zbavil protikorupčních expertů (30. 1. 2024)
    Server Seznam Zprávy uveřejnil 30. ledna 2024 článek s titulkem „Šéf antimonopolního úřadu se zbavil protikorupčních expertů“ (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-zemanuv-favorit-se-v-antimonopolnim-uradu-zbavil-expertu-na-korupci-244542 ), který se snaží zbytečně hledat senzaci tam, kde žádná není
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz