Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
      Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2019
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu pořádá ve dnech 29. až 31. května třídenní mezinárodní konferenci o veřejné podpoře a problematice malých a středních podniků. Konference se uskuteční v sídle Úřadu a bude rozdělena do dvou tematických částí. První část bude tradičně věnována oblasti veřejné podpory. K jednotlivým tématům vystoupí pracovníci Oddělení veřejné podpory Úřadu, zástupci Evropské...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K náležitostem smlouvy mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem
      Písemná forma smlouvy ve smyslu ustanovení § 3a zákona při využívání elektronických prostředků (e-mailová komunikace, nástroje typu Adobe Sign či DocuSign) Zákon o významné tržní síle v ustanovení § 3a výslovně stanoví, že smlouva mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem musí být sjednána písemně. Daný požadavek písemnosti je přitom nutno vztáhnout na všechny fáze smluvního jednání (návrh na uzavření smlouvy, jeho akceptace...
  • Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024. K revizi...
  • Veřejná podpora > Podniky v obtížích
      I.                    ÚVOD DO PROBLEMATIKY PODNIKU V OBTÍŽÍCH Problematika podniku v obtížích se prolíná napříč evropskou právní úpravou v oblasti veřejné podpory. Nejčastěji se s ní setkáváme v případě aplikace nařízení Komise (EU) č. 651/2014, tzv. obecné nařízení o blokových výjimkách (dále jen „GBER“), které neumožňuje, až na výjimky poskytovat veřejnou podporu podnikům v obtížích. Poskytovatel by tedy měl před...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2017
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále je „Úřad") obdržel dne 18. 12. 2017 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ"). Žadatel požadoval poskytnutí seznamu (č. j. a datum vydání) všech rozhodnutí Úřadu (obě instance) vydaných od roku 2012 do 2017, v nichž byla předmětem přezkumu transparentnost nastavení subjektivních kritérií při zadávání veřejných...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
      Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
      Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Vertikální dohody > Případ Booking.com
    Úřad vydal dne 12. 12. 2018 rozhodnutí, v němž konstatoval, že společnost Booking.com B.V. v období od 1. 5. 2009 do 30. 6. 2015 uzavírala zakázané vertikální dohody s poskytovateli krátkodobých ubytovacích služeb na území ČR, čímž narušila hospodářskou soutěž na trhu služeb zprostředkování on-line rezervace krátkodobého ubytování v ČR a na trhu poskytování krátkodobých ubytovacích služeb v ČR. Současně byl jednáním Booking.com potenciálně ovlivněn...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení > Významná rozhodnutí v oblasti zneužití dominantního postavení
    Pokuta pro České dráhy za predátorské praktiky Úřad v roce 2017 pokutoval společnost České dráhy za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže i článku 102 Smlouvy o fungování Evropské unie. Společnost zneužila své dominantní postavení v souvislosti se zadávacími řízeními na provozování dálkové drážní osobní dopravy na tratích Plzeň – Most a Pardubice – Liberec, když předložila Ministerstvu dopravy nabídky s nepřiměřeně nízkou výší...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Za zakázané dohody stavebních firem padly další pokuty ve výši téměř 280 milionů korun (6. 5. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 4. 5. 2016 prvostupňové rozhodnutí ve věci takzvaného malého stavebního kartelu. Uvedeným rozhodnutím byly celkem 12 společnostem uloženy za 11 deliktů sankce v celkové výši přes 278 milionů korun
  • Nejvyšší správní soud vyhověl kasační stížnosti ÚOHS v kauze OPENCARD (17. 5. 2016)
    Nejvyšší správní soud svým rozsudkem z 12.5.2016 zrušil část rozsudku Krajského soudu v Brně ve věci rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v kauze Opencard a vyhověl tak kasační stížnosti ÚOHS. Naopak kasační stížnost Hlavního města Prahy proti témuž rozsudku byla Nejvyšším správním soudem zamítnuta
  • Pravomocná pokuta obci Hudlice za zadání zakázky bez schválení zastupitelstvem (1. 7. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný obcí Hudlice a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu co do spáchání správního deliktu. Posoudil však odlišně závažnost jeho následků a uloženou pokutu snížil na 300 tisíc korun
  • Dodatky k mýtnému byly uzavřeny nezákonně, Ministerstvo dopravy dostalo milionovou sankci (25. 10. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 25.10.2016 dospěl k závěru, že Ministerstvo dopravy České republiky postupovalo při uzavírání dodatků ke smlouvám o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací a o poskytování služeb souvisejících s provozem systému výkonového zpoplatnění komunikací, které mají zajistit provoz systému elektronického mýta po roce 2016, v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách...
  • Praha chybovala v zakázce na nákup výstroje pro městskou policii (15. 9. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím ve správním řízení zahájeném z moci úřední na základě obdrženého podnětu pokutu ve výši 500 000 Kč hlavnímu městu Praze za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávacím řízení „Dodávky výstrojního materiálu pro Městskou policii hl. m. Prahy“. Rozhodnutí není dosud pravomocné
  • Pokuta za stejnokroje pro pražské strážníky je pravomocná (12. 1. 2017)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení sankce ve výši 500 000 Kč hlavnímu městu Praze za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Dodávky výstrojního materiálu pro Městskou policii hl. m. Prahy“
  • Za zakázku na rozvoj výstaviště Flora v Olomouci byla uložena sankce ve výši 500 000 korun (28. 2. 2017)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 500 000 Kč statutárnímu městu Olomouci za pochybení v zadávacím řízení „Rozvoj výstaviště Flora II“
  • Situace v oblasti mobilního volání a dat není uspokojivá, okamžitý zásah ÚOHS však neumožňuje (9. 3. 2017)
    V současné době je vedena rozsáhlá diskuze o cenách hlasových a datových služeb elektronických komunikací poskytovaných prostřednictvím veřejných mobilních telekomunikačních sítí a podmínkách jejich poskytování. V jejím rámci je přitom uváděna řada nepřesných informací a představ o pravomocech regulátorů a možnostech jejich zásahu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto považuje za nutné se k situaci z hlediska své působnosti vyjádřit
  • Nový výklad procesních standardů likviduje nejen kartel stavebníků (2. 6. 2017)
    Krajský soud v Brně zrušil svým rozsudkem ze dne 29. 5. 2017 z procesních důvodů rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci kartelu stavebních firem ze dne ze dne 8. 2. 2016 a věc vrátil Úřadu k dalšímu řízení
  • Prodejci vody v barelech byli potrestáni za kartelovou dohodu (3. 7. 2017)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokuty v celkové výši téměř 480 000 Kč společnostem Crystalis s.r.o. a AQUARA s.r.o. za zakázané dohody na trhu balené vody v barelech a výdejníků na balenou vodu v barelech v České republice. Rozhodnutí Úřadu již nabylo právní moci
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz