Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Glencore International AG/majetek společnosti LISOVNA ÚSTÍ NAD LABEM a dalších společností (2. 6. 2011)
S196/2011 - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 1. 6. 2011 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů UNIPETROL, a.s./OMV Česká republika, s.r.o. (19. 2. 2016)
ÚOHS-S0091/2016/KS - zveřejněno v OV 479880-160223 dne 23.2.2016 - Unipetrol může získat 68 čerpacích stanic OMV a AVANTI (21. 3. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím skupině UNIPETROL převzít od společnosti OMV Česká republika s.r.o. 68 čerpacích stanic značek OMV a Avanti. Rozhodnutí není dosud pravomocné - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Central European Supermarkets, s.r.o./FF Holding s.r.o. (8. 6. 2021)
ÚOHS-S0211/2021/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 8. 6. 2021 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů FLOSMAN s.r.o./PRAMEN CZ a.s. (2. 6. 2023)
ÚOHS-S0318/2023/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 2. 6. 2023 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů FLOSMAN s.r.o./část závodu společnosti ROSA market s.r.o. (17. 8. 2023)
ÚOHS-S0519/2023/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 17. 8. 2023 - Úřad povolil spojení družstev Jednota z Českých Budějovic a Milevska (21. 3. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým pravomocným rozhodnutím spojení soutěžitelů, v jehož důsledku může JEDNOTA, spotřební družstvo České Budějovice, nabýt výlučnou kontrolu nad soutěžitelem Jednota, spotřební družstvo v Milevsku. Spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže - V rámci sdružení soutěžitelů může snadno dojít k narušení soutěže, za které hrozí sankce (4. 6. 2024)
Profesní sdružení soutěžitelů, tedy formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy či unie sdružující minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu, se často, mnohdy i nevědomě, dopouštějí porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v poslední době řešil několik případů týkajících se sdružení - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Remedis, s.r.o./BATIST Medical Productions s.r.o. a BATIST Medical a.s. (24. 9. 2024)
ÚOHS-S0755/2024/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 24.9.2024 - ÚOHS hledá specialisty veřejných zakázek (27. 7. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže doplňuje tým specialistů pro oblast dozoru nad veřejným zadáváním a plánuje obsadit více pracovních míst s tímto zaměřením. Termín nástupu lze tedy přizpůsobit možnostem zájemců
cs | en