Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Město Luby uzavřelo dodatek k mandátní smlouvě zcela mimo zákon o veřejných zakázkách (1. 10. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 200 000 Kč městu Luby za neprovedení zadávacího řízení před uzavřením dodatku k mandátní smlouvě na správu, údržbu a s tím spojený servis bytových a nebytových prostor ve vlastnictví zadavatele. Prvostupňové rozhodnutí je dosud nepravomocné a může být... - ÚOHS hledá specialisty veřejných zakázek (27. 7. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže doplňuje tým specialistů pro oblast dozoru nad veřejným zadáváním a plánuje obsadit více pracovních míst s tímto zaměřením. Termín nástupu lze tedy přizpůsobit možnostem zájemců - Uvádíme na pravou míru: Seznam Zprávy – Šéf antimonopolního úřadu se zbavil protikorupčních expertů (30. 1. 2024)
Server Seznam Zprávy uveřejnil 30. ledna 2024 článek s titulkem „Šéf antimonopolního úřadu se zbavil protikorupčních expertů“ (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-zemanuv-favorit-se-v-antimonopolnim-uradu-zbavil-expertu-na-korupci-244542 ), který se snaží zbytečně hledat senzaci tam, kde žádná není - Za pořizování služeb ostrahy bez zadávacího řízení ÚOHS uložil Praze 3 pokutu 220 tisíc korun (25. 2. 2025)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže potvrdil uložení pokuty městské části Praha 3 za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek při úplatném pořizování služeb ostrahy mimo zadávací řízení - Zakázky na sportoviště v rozporu se zákonem (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina svým rozhodnutím ze dne 25. ledna 2006 potvrdil uložení pokuty 200 tisíc korun městu Uherské Hradiště za porušení zákona o zadávání veřejných zakázek - Město Třeboň postupovalo netransparentně (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení pokuty 30 tisíc korun městu Třeboň - Případ KMV je ojedinělý, sankce byla zaplacena (8. 9. 2006)
Celkem kolem jednoho tisíce fúzí posuzoval ve správních řízeních v posledních pěti letech Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Z toho pouze dvakrát za zmíněné období řekl navrhované koncentraci ne - ÚOHS: Prodej akcií Nové huti není veřejnou podporou (8. 9. 2006)
ÚOHS ve správním řízení posuzoval, zda koupě zhruba deseti procent akcií společnosti Ispat Nová huť, a.s. od Třineckých železáren Českou konsolidační bankou, zakládá veřejnou podporu. Jde o prodej, o kterém rozhodla svým usnesením vláda - Výjimka pro pool pojišťoven prodloužena (11. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář vydal druhostupňové rozhodnutí ve věci prodloužení výjimky ze zákazu dohod narušujících soutěž ve prospěch tzv. poolu pojišťoven - Výběrové řízení Turnova bylo diskriminační (11. 8. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil městu Turnovu pokutu ve výši 350 000 Kč za nedodržení zákonného postupu ve veřejné zakázce na první etapu výstavby integrovaného terminálu veřejné dopravy v Turnově. Prvostupňové rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
cs | en