Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě
Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)
Věc TIPSPORT; FORTUNA
Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019
Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s.
NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
Základní souhrn problematiky
Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním... - Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
4 DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné podpory... - Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže
(dále jen „Úřad“)
podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016
Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb.
Způsob zahájení řízení – § 249
na písemný návrh stěžovatele, nebo
z moci úřední
Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
V aktualitách a tiskových zprávách 1537x
- Město Třeboň postupovalo netransparentně (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení pokuty 30 tisíc korun městu Třeboň - Polská chemička Dwory může převzít Kaučuk (18. 4. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) bez podmínek povolil spojení soutěžitelů FIRMA CHEMICZNA DWORY S.A. (dále jen DWORY) a KAUČUK, a.s. Polská společnost Dwory kupuje 100% podíl na základním kapitálu kralupského Kaučuku od jeho mateřské společnosti Unipetrol, jež náleží do skupiny PKN Orlen - Případ TIPSPORT/RINGIER byl uzavřen bez sankcí (8. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ukončil vydáním prvostupňového rozhodnutí správní řízení se společnostmi RINGIER ČR a.s. a TIPSPORT a.s - Olomoucká nemocnice oslovila pouze jednoho zájemce (14. 9. 2007)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil uložení pokuty 100 tisíc korun Fakultní nemocnici Olomouc. Důvodem je závažné pochybení v tendru na dodávku výpočetní techniky - ÚOHS se vždy bude zabývat všemi podněty a stížnostmi (29. 11. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže si podnětů občanů mimořádně váží, proto považuje za nutné reagovat na ne zcela přesné informace v některých sdělovacích prostředcích - Využití upraveného plánu jakosti jako hodnotícího kritéria může být problematické (5. 5. 2008)
Dvě rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Peciny z května 2007 týkající se veřejných zakázek „Břeclavsko – rekonstrukce a výstavba vodohospodářské infrastruktury v povodí řeky Dyje – část B, C“ zadavatele Vodovody a kanalizace Břeclav byla v nedávné době zrušena rozsudky Krajského soudu v Brně. - Zdravotní pojišťovny jsou veřejnými zadavateli (6. 10. 2008)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina pravomocně potvrdil zastavení správního řízení ve věci veřejné zakázky na Dodávku vitaminových přípravků pro děti zadavatele Hutnická zaměstnanecká pojišťovna, neboť neshledal porušení zákona o veřejných zakázkách - Netransparentní losování na Povodí Labe (20. 2. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím ze dne 18. února 2009 pokutu 100 tisíc korun zadavateli Povodí Labe. Důvodem jsou závažná pochybení při vypsání tendru na rekonstrukci zdí plavební komory v Lysé nad Labem. Zakázku z roku 2005 o objemu 44 mil. korun realizovala LABSKÁ, strojní a stavební společnost - Zákon o významné tržní síle vstoupil v účinnost (2. 2. 2010)
Dne 1. února 2010 nabyl účinnosti zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití (dále jen ZVTS). Kontrolou nad jeho dodržováním byl pověřen Úřad pro ochranu hospodářské soutěže - Úřad prověří návrh Kapsche (25. 9. 2018)
V současné době je ve věci systému elektronického mýtného uzavřena smlouva, zadávací řízení skončilo a Úřad nemá žádný zákonný mechanismus, jak by mohl do postupu zadavatele zasáhnout z moci úřední. Podle zákona o zadávání veřejných zakázek však může být na návrh zahájeno řízení o uložení zákazu plnění smlouvy. Úřadu byl nyní takový návrh doručen a bude se jím bezesporu zabývat. Návrh bude prověřen v zákonné lhůtě, tedy do 60 dní...
cs | en