Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
25. listopadu 2010
Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Kvalifikace
Nepřiměřené požadavky na kvalifikaci: Autorizace dodavatele
Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 7. 2008, č. j. ÚOHS-S115/2008/VZ-13469/2008/530/Kr, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 26. 1. 2008, č. j. UOHS-R135,151/2008/02-1007/2009/310/JHa
Předmětem plnění šetřené veřejné zakázky byl pronájem zařízení pro měření rychlosti a monitorování jízdy na červenou. Zadavatel v rámci profesních kvalifikačních předpokladů požadoval předložení... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Hodnocení nabídek
Směšování hodnoticích kritérií a kvalifikačních předpokladů (hodnocení podle referencí)
Rozhodnutí Úřadu ze dne 28. 2. 2009, č. j. ÚOHS-S107/2008/VZ-397/2009/530/JVa
Zadavatel v šetřeném případě v zadávací dokumentaci pod bodem 5.3. nazvaném způsob hodnocení nabídek mimo jiné uvedl, že „u kritéria č. 1 technické parametry dodávaného stroje bude hodnoceno např.: počet poháněných náprav, objem zásobníku na sníh, pracovní záběr nožů... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání > Významná soudní rozhodnutí v oblasti náhrady škody
Shrnutí případu C‑605/21 - Heureka Group a.s.
Rozhodnutím ze dne 27. června 2017 Evropská komise konstatovala, že společnost Google od února 2013 porušovala článek 102 SFEU, neboť zneužívala svého dominantního postavení na 13 vnitrostátních trzích s obecným vyhledáváním, včetně České republiky, tím, že omezila provoz ze svých stránek s výsledky obecného vyhledávání směrem ke konkurenčním srovnávačům výrobků a zvýšila jej tak směrem ke svému... - Hospodářská soutěž
Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem... - O Úřadu > Vedení Úřadu > Místopředsedové
Mgr. Markéta Dlouhá
místopředsedkyně
*7. 3. 1984
„Zadávání veřejných zakázek je spojeno s vynakládáním prostředků z veřejných rozpočtů a současně nepředstavuje cestu pouze k naplnění potřeb samotných zadavatelů, ale velmi významně ovlivňuje komfort života v naší zemi. Kvalita a způsob výkonu dozoru nad zadáváním veřejných zakázek mají výrazný dopad na chování jak zadavatelů, tak i dodavatelů. Je proto nezbytné, aby Úřad pro... - Informační centrum > Informace k vyznačování obchodního tajemství
Dokument je vodítkem pro soutěžitele poskytující Úřadu informace, podklady a obchodní záznamy (dále též „podklady a informace“) nezbytné pro jeho činnost, při označování informací, jež představují jejich obchodní tajemství.
1. Obecná východiska
1.1 Úřad je oprávněn podle zákona o ochraně hospodářské soutěže[1] vyžadovat od soutěžitelů[2] podklady a informace nezbytné pro jeho činnost, které mohou mít význam pro objasnění... - Veřejné zakázky > Povinnosti zadavatele při přezkumu veřejné zakázky
Ačkoliv povinnosti spojené s doručováním dokumentace o veřejné zakázce Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") nejsou v českém právním řádu nijak nové a jsou prakticky v nezměněné podobě jeho trvalou součástí již od 1. 1. 2014 od nabytí účinnosti zákona č. 341/2013 Sb., kterým byl změněn zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, Úřad se stále setkává s tím, že někteří zadavatelé stále nemají jasno jakým způsobem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Veřejná konzultace k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil 10. července 2024 veřejnou konzultaci k možné revizi pravidel pro povolování spojení soutěžitelů. Navrhovaná revize se týká jak zákonné úpravy obsažené v zákoně pro ochranu hospodářské soutěže (143/2001 Sb.), tak v podzákonných předpisech a soft-law. Úřad žádá odbornou veřejnost a dotčené subjekty k poskytnutí zpětné vazby a odpovědi na připojené dotazy. Konzultace bude probíhat do 15. září 2024.
K revizi... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout...
V aktualitách a tiskových zprávách 2344x
- Experti na fúze se potkají v Brně (17. 3. 2008)
Brno bude od zítřka (18. března) hostit nejvýznamnější událost týkající se politiky hospodářské soutěže, která se v tomto roce v České republice uskuteční. - Seminář Poslední trendy a vývoj soutěžního práva (5. 11. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá ve dnech 11. a 12. listopadu 2008 ve svém sídle na třídě Kpt. Jaroše 7 v Brně seminář nazvaný „Poslední trendy a vývoj soutěžního práva“ - Nehledejme transparentnost ÚOHS v telefonních číslech na zaměstnance (11. 9. 2020)
Po úterním setkání prezidenta republiky s předsedou vlády, na němž se mimo jiné řešilo fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, se objevilo velké množství článků a komentářů, které se snaží Úřad vylíčit jako neprůhlednou a nefungující instituci. Řada těchto textů však pouze dokazuje, že jejich autoři se nikdy o činnost úřadu nezajímali, nečetli jediné jeho rozhodnutí a chtějí se pouze přiživit na současné vlně negativní publicity o ÚOHS - Příprava novely Nařízení Komise č. 69/2001 ze dne 12. 1. 2001 o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na podporu de minimis (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení zvyšuje strop, pod kterým je podpora považována za podporu, která nesplňuje všechna kritéria stanovená čl. 87 odst. 1 Smlouvy o založení Evropských společenství a nepodléhá tak oznamovací povinnosti vůči Evropské komisi. - Návrh blokové výjimky pro oblast národní regionální investiční podpory (20. 10. 2006)
Návrh Nařízení Komise o použití čl. 87 a 88 Smlouvy ES na vnitrostátní regionální investiční podporu je v souladu se zněním nových Pravidel pro národní regionální podporu a nezavádí žádné dodatečné podmínky vztahující se např. k minimální výši investice, snížení procentuální míry podpory apod. - Bloková výjimka pro oblast národní investiční regionální podpory vyhlášena v Úředním věstníku Evropské unie (3. 11. 2006)
Evropská komise přijala dne 24. 10. 2006 Nařízení č. 1628/2006, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy na vnitrostátní regionální investiční podporu. - Poskytování podpory de minimis podle Nařízení Komise č. 1998/2006 ze dne 15. 12. 2006, o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis (10. 1. 2007)
S ohledem na vypršení platnosti nařízení Komise č. 69/2001, o použití čl. 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis ke dni 31. 12. 2006 přijala Komise nařízení, nově upravující podmínky, za kterých lze poskytnout podporu de minimis. Nařízení zohledňuje dosavadní vývoj inflace a hrubého domácího produktu ve Společenství. - ÚOHS zajistil nediskriminační přístup ke smuteční obřadní síni ve Stříbře (16. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže šetřil podnět provozovatele pohřebních služeb se sídlem v Mariánských Lázních ve věci možného porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže (ZOHS) odmítnutím přístupu ke smuteční obřadní síni ve Stříbře nájemkyní této obřadní síně - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (8. 12. 2017)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 0,75 % je účinná od 1. 1. 2018 - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (8. 2. 2018)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 0,95 % je účinná od 1. 3. 2018
cs | en