Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
       Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:   V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
      Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
    Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína   V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1],  týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
  • Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
      Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině    Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi  a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování...
  • Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
    Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a); Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c); Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální...
  • Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
    Význam soutěžní ekonomie Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže. Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
      Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER) Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na...
  • Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
      Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany. Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže. Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • ÚOHS povolil spojení ČEZ se Severočeskými doly (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím z 24. listopadu 2005 povolil spojení soutěžitelů ČEZ, a.s. a Severočeské doly a.s.
  • AGROFERT může kontrolovat Kostelecké uzeniny (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 24. října 2005 povolil spojení společností AGROFERT HOLDING a Kostelecké uzeniny
  • ÚOHS povolil vstup strategického partnera do TV Prima (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 31. října 2005 povolil spojení soutěžitelů MTG Broadcasting AB a GES MEDIA EUROPE B.V. Rozhodnutí je pravomocné. Účastníci řízení se vzdali práva k podání případného rozkladu
  • Pecina: Trh s plynem nefunguje jak by měl (4. 9. 2006)
    Energetický regulační úřad oznámil, že bude od ledna 2006 regulovat ceny plynu všem zákazníkům.
  • Úřad povolil spojení VONWILLER a UNIMILLS (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 16. září 2005 povolil bez podmínek převzetí 100% podílu na základním kapitálu společnosti UNIMILLS a.s. firmou Erste Wiener Walzmühle VONWILLER. Soutěžitel Unimills je prodáván společností Bakeries International Luxembourg S.A.
  • ÚOHS zastavil řízení s Lesy ČR a uložil opatření k nápravě (4. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pravomocně uzavřel správní řízení se společností Lesy ČR. Řízení bylo zahájeno v lednu 2005, kdy uvedená společnost začala jednostranně ukončovat smlouvy dřevařským firmám
  • Správní řízení s Lesy ČR stále probíhá (5. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) rozhodnutím ze dne 4. dubna 2005 zrušil své předběžné opatření z 20. ledna týkající se společnosti Lesy ČR
  • Cílem činnosti ÚOHS není ukládání vysokých sankcí, ale funkční trh (5. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář uložil pokutu 200 tisíc korun společnosti SKIAREÁL Špindlerův Mlýn
  • Zlín opakovaně porušil zákon (7. 9. 2006)
    Pokuty v souhrnné výši přesahující částku 300 tisíc korun uložil v minulých dnech Statutárnímu městu Zlín Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
  • Brno musí provést nový výběr (7. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář zamítl rozklad týkající se veřejné zakázky statutárního města Brna na geografický informační systém
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz