Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:
V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejná podpora > Energetická krize a pravidla veřejné podpory
Pravidla veřejné podpory v kontextu opatření souvisejících s krizí na Ukrajině
Krizový stav vyvolaný vojenskou agresí Ruska proti Ukrajině, uvalenými sankcemi a přijatými protiopatřeními s sebou přináší potřebu značné pomoci ze strany státu – ministerstev, krajů, obcí a dalších poskytovatelů veřejných prostředků. Rovněž v této, po pandemii covid-19, další mimořádné situaci je zapotřebí dodržovat pravidla veřejné podpory. Při poskytování... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Činnosti v přístupu k dopravní infrastruktuře
Činnosti Úřadu dle zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách, ve znění pozdějších předpisů
Vedení a zveřejňování seznamů vleček veřejně přístupných, veřejně nepřístupných s povinností umožnění užití těchto vleček, a jejich provozovatelů (§ 22a);
Schvalování návrhu plánu omezení provozování dráhy celostátní, regionální a veřejně přístupné vlečky (§ 23c);
Posuzování zákonnosti podmínek k omezení provozování dráhy celostátní, regionální... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Podpora na projekty společného zájmu v oblasti transevropské infrastruktury pro digitální konektivitu (čl. 52b GBER)
Projekty musí splňovat kumulativní obecné podmínky slučitelnosti stanovené v odstavci 3. Kromě toho musí spadat do jedné z kategorií způsobilých projektů uvedených v odstavci 4 a musí splňovat všechny specifické podmínky slučitelnosti pro příslušnou kategorii stanovené v uvedeném odstavci. Výjimka podle odstavce 1 se vztahuje pouze na... - Hospodářská soutěž > Ekonomické sektory > Potraviny
Ceny potravin představují společensky velmi citlivé téma, neboť konzumace potravin je nezastupitelnou potřebou každého jedince. Ceny řady komodit v posledních letech zaznamenaly výrazný růst mnohdy v řádech desítek procent za jeden kalendářní rok, přičemž paralelně s tímto růstem docházelo v Evropě a ve světě k významným událostem, zejména k pandemii onemocnění covid-19 a válce na Ukrajině. Dlouho trvající inflace zapříčinila pokles kupní síly... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > No poach dohody
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se v posledních letech stále častěji setkává s tzv. no-poach dohodami, tedy s případy, kdy se konkurenti dohodnou, že si nebudou přetahovat nebo najímat zaměstnance druhé strany.
Takové ujednání, byť může vzniknout i v rámci širší obchodní spolupráce, představuje omezování soutěže na trhu práce – a tedy porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže.
Tyto dohody mohou mít stejně závažné dopady jako klasické...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Úřad se podělí o své zkušenosti s využíváním nástroje DATACROS (18. 1. 2024)
Výsledky projektu Datacros II zaměřeného na vyšetřování korupce, organizované a finanční kriminality pomocí inovativních postupů budou prezentovány v úterý 30. ledna 2024 prostřednictvím veřejného mezinárodního webináře organizovaného výzkumným centrem Transcrime, které působí při milánské Università Cattolica del Sacro Cuore. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je jedním z partnerů tohoto projektu, který je spolufinancován Evropskou komisí - Vize a výzvy v dozoru nad veřejným zadáváním (2. 7. 2021)
Při příležitosti třicátého výročí fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže přinášíme sérii textů, v nichž shrnujeme priority a vize v jednotlivých oblastech působnosti - Konference Soutěž a konkurenceschopnost (7. 9. 2006)
První svého druhu v České republice - Skupina J & T vstupuje na trh s masnými produkty (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil akvizici investiční skupiny J & T na trhu s masnými produkty. Uvedená skupina může na základě rozhodnutí Úřadu získat prostřednictvím Českomoravského uzenářského podniku kontrolu nad firmami KMOTR-Masna Kroměříž a.s., Vysočina, a.s. a Krahulík-MASOZÁVOD Krahulčí - Chyby v zakázkách na Ostravsku (7. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v minulých dnech nepravomocně sankcionoval ostravský městský obvod Mariánské Hory a Hulváky u zakázky na výměnu oken. Pokuta v tomto případě činí 30 tisíc korun. Jednalo se přitom o velmi závažné porušení zákona o veřejných zakázkách. Zadavatel má nyní patnáctidenní lhůtu na odvolání k předsedovi ÚOHS - Výsledná pokuta pro pekaře činí 52,8 milionů korun (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina rozhodl dne 18. srpna 2006 definitivně o výši pokut uložených za kartel třem pekárenským společnostem. Výsledná sankce za jednání ve vzájemné shodě při určování cen pekárenských výrobků, kterého se DELTA PEKÁRNY, ODKOLEK a PENAM dopustily na podzim roku 2003, činí 52,8 mil. korun - Rekordní pokuta 370 mil. korun uložena RWE Transgas (7. 9. 2006)
Rozhodnutí není dosud pravomocné, účastník řízení má právo na podání rozkladu - KMV stáhly svou žalobu proti 10milionové pokutě (31. 8. 2006)
Krajský soud v Brně zastavil řízení týkající se žaloby Karlovarských minerálních vod (dále jen KMV) proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2004, kterým byla této společnosti uložena desetimilionová pokuta. Důvodem zastavení řízení je zpětvzetí žaloby ze strany KMV - Předseda potvrdil pokutu brněnským teplárnám (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení 200 tisícové pokuty společnosti Teplárny Brno za chybný postup při zadání veřejné zakázky na získání úvěru na přefinancování dluhopisů - Bankovním trhům chybí více transparentnosti a méně omezení (31. 8. 2006)
Především více transparentnosti a méně omezení si přejí vidět na trzích retailového bankovnictví a platebních systémů soutěžní úřady z 28 evropských států, které spolupracují v rámci Sdružení evropských soutěžních úřadů (European Competition Authorities – ECA). Vyplývá to ze zprávy o soutěžních problémech na trzích retailového bankovnictví a platebních systémů v EU, kterou vytvořila pracovní skupina ECA, na jejíž činnosti se podílel i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) České republiky
cs | en