Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2345x
- Informace o průběhu úprav registru de minimis a evidenci NACE kódů u podpor de minimis (26. 2. 2024)
Aktuálně probíhají práce na úpravě registru de minimis (RDM), které umožní záznam podpor v nové výši a s novým mechanismem výpočtu rozhodného období tak, jak to stanovují nová nařízení 2023/2831 a 2023/2832, která nahradila nařízení 1407/2013 a 360/2012 o podporách de minimis. V přechodném období, během kterého budou probíhat nezbytné úpravy registru de minimis a legislativy, jsou nadále aplikována původní nařízení 1407/2013 a 360/2012. Přechodné období... - Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) (11. 1. 2010)
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) vznikl k 1. lednu 2010 na základě ustanovení § 3a zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění pozdějších předpisů. - Informační list Registr podpor malého rozsahu (30. 3. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává první informační list letošního roku s názvem Registr podpor malého rozsahu - Informace ke kontrole nesplacených inkasních příkazů na navrácení podpory (18. 5. 2016)
Na nové webové stránce Úřadu nazvané Nesplacené inkasní příkazy naleznou nyní poskytovatelé informace k provádění kontroly nesplacených inkasních příkazů u příjemců veřejné podpory a dále evidenci těchto subjektů - Webinář pro poskytovatele vyrovnávacích plateb dle rozhodnutí SOHZ (19. 3. 2024)
V návaznosti na informační povinnost SOHZ za roky 2022 a 2023, která se plní v letošním roce, uspořádal Úřad webinář za účelem představení Metodiky k plnění informační povinnosti SOHZ a seznámení s aplikací Sběr dat. Informační povinnost se týká pouze subjektů, kteří v letech 2022 a 2023 poskytli veřejné prostředky v podobě dotace, vyrovnávací platby, příspěvku apod. určitému podniku za poskytnutí služby obecného hospodářského zájmu (např. zajištění... - Metodika k plnění povinnosti transparentnosti (1. 7. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejnil na svých stránkách Metodiku k plnění povinnosti transparentnosti a odkazy na systém Evropské komise TAM, který bude využíván za účelem plnění nové povinnosti poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o veřejných podporách - Aktualizace metodiky k plnění povinnosti transparentnosti (31. 1. 2019)
V souvislosti s vývojem interpretační praxe povinnosti transparentnosti podpor a úpravami Žádosti o přidělení nebo odebrání rolí do systému TAM včetně změny způsobu zasílání žádostí došlo k aktualizaci Metodiky k plnění povinnosti transparentnosti - Rekonstrukce sídla krajské veterinární správy v rozporu se zákonem (4. 3. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj druhostupňovým rozhodnutím ze dne 12. února 2010 uložil pravomocně pokutu ve výši 80 000 Kč Krajské veterinární správě pro Moravskoslezský kraj za porušení zákona o veřejných zakázkách - ÚOHS potrestal Stavoenergo za falzifikáty (11. 4. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ostravské společnosti Stavoenergo, s. r. o., pokutu ve výši 500 tisíc korun a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let za spáchání správního deliktu při prokazování základních kvalifikačních předpokladů v zadávacím řízení na veřejnou zakázku Kanalizace Baška, jehož se společnost zúčastnila jako člen sdružení Čistá Baška. Uchazeč předložil v nabídce sdružení nepravá a nepravdivá potvrzení... - Internet zdarma by měl být notifikován Evropské komisi (31. 8. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zpracoval stanovisko týkající se poskytování internetu zdarma Městskou částí Praha 5 a záměru vybudování vysokorychlostního internetu Magistrátem hlavního města Prahy. Úřad se případem zabýval na základě podnětu Asociace lokálních poskytovatelů internetu
cs | en