Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Informační centrum > Sídlo ÚOHS
    Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
      Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem...
  • Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
    Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
    Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • Hospodářská soutěž > Podání podnětu
      V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské soutěže...
  • Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.   Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout...
  • Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
    Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN při vzájemném informování se o nových...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Pokuta 81,7 milionu Kč pro Český Telecom (8. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím uložil pokutu ve výši 81,7 miliónů korun společnosti ČESKÝ TELECOM, a.s. za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže
  • Podpora pro Honeywell s podmínkami (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodnutím ze dne 21. dubna 2004 povolil s podmínkami výjimku ze zákazu veřejné podpory formou investičních pobídek pro společnost Honeywell spol. s r.o.
  • Kyjov nepostupoval podle zákona (8. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář uložil svým druhostupňovým rozhodnutím městu Kyjov pokutu ve výši 35 000,- Kč za závažná porušení zákona o zadávání veřejných zakázek.
  • Česká televize postupovala správně (8. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu v případě veřejné zakázky na „poskytování základních a volitelných telekomunikačních služeb prostřednictvím sítě poskytovatele a jiných služeb mobilního operátora“ pro Českou televizi a podaný rozklad společnosti Eurotel zamítl
  • Tramvaje pro Prahu (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal druhostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky na "dodávku 20 ks a dalších 40 ks (s využitím opčního práva) homologovaných tramvají vhodných pro provoz v podmínkách hlavního města Praha" zadavatele Dopravního podniku hlavního města Prahy
  • Povoleno spojení K&K a CK Fischer (11. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal prvoinstanční rozhodnutí, kterým bez podmínek povolil spojení soutěžitelů K & K Capital Group a.s. na straně jedné a Cestovní kanceláře FISCHER, a.s., FISCHER, s.r.o. a FISCHER AIR, s.r.o. na straně druhé
  • Kartel v distribuci tisku nebyl prokázán (11. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým rozhodnutím ze dne 15. srpna 2003 zamítl rozklad společnosti Mediaprint & Kapa Pressegrosso, spol. s r.o. ve věci distribuce tisku.
  • Povoleno spojení ČEZ s regionálními distributory (11. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém druhoinstančním rozhodnutí ze dne 18. března 2003 povolil s třemi podmínkami spojení společnosti ČEZ a regionálních distributorů elektrické energie
  • Nepravomocná pokuta Českému Telecomu za ADSL (11. 9. 2006)
    ÚOHS věnuje velkou pozornost dynamicky se rozvíjejícím trhům, mezi něž patří i telekomunikace
  • Česká lékařská komora pokutována za určení minimálních cen (11. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář potvrdil pokutu 450 tisíc korun České lékařské komoře
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz