Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Uchazeč GSUS falšoval reference, hrozí mu zařazení na blacklist (17. 8. 2012)
    Pokutu ve výši 500 000 Kč a zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let uložil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým prvostupňovým rozhodnutím společnosti GSUS, s.r.o, za předkládání nepravdivých údajů a dokumentů při účasti ve veřejné zakázce „Úklid objektu sídla Středočeského kraje“.
  • Za smyšlenou referenci o veřejné zakázce byla pokutována společnost RESA (27. 8. 2012)
    Pokutu 300 000 Kč uložil prvostupňovým rozhodnutím Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společnosti RESA – sanace a rekonstrukce, spol. s r. o., za předložení dokladů neodpovídajících skutečnosti v rámci zadávacího řízení. Firmě rovněž hrozí zákaz plnění veřejných zakázek na dobu tří let. Rozhodnutí není dosud pravomocné a je možné proti němu v zákonné lhůtě podat rozklad
  • Výluku při rekonstrukci mostu v Nymburku mohlo zajistit více dodavatelů (19. 9. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil sankci ve výši 300 000 Kč Ředitelství vodních cest ČR za chybný postup ve veřejné zakázce „Rekonstrukce železničního mostu Nymburk – výluka součástí dráhy ČD“
  • ÚOHS uložil pokutu 500 000 Kč za nezákonný postup v zakázce na vodovod na Třebíčsku (26. 9. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil zadavateli – svazku obcí VODOVODY A KANALIZACE - pokutu ve výši 500 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávání zakázky „Zajištění kvality pitné vody ve vodárenské soustavě jihozápadní Moravy – region Třebíčsko“. Prvostupňové rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Lesy ČR nakupovaly ochranné pracovní prostředky v rozporu se zákonem (2. 10. 2012)
    Státní podnik Lesy České republiky nejednoznačně vymezil předmět veřejné zakázky „Dodávky osobních ochranných pracovních prostředků (rámcová smlouva)“ v podrobnostech nezbytných pro zpracování nabídek, čímž závažně porušil zákon o veřejných zakázkách
  • Makedonská delegace návštívila ÚOHS (16. 10. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže hostil v uplynulých dvou dnech delegaci z makedonské Komise pro ochranu hospodářské soutěže, jež do České republiky přicestovala v rámci twinningového programu pro oblast veřejné podpory, který zaštiťuje britské ministerstvo obchodu a inovací. Cílem projektu je posílení kapacit Komise tak, aby mohla prosazovat politiku veřejné podpory, zvýšit informovanost poskytovatelů podpory a celkově zkvalitnit plánování a monitoring podpory v Makedonii
  • Společnosti Telefónica byla navýšena pokuta za kroky proti liberalizaci trhu (23. 10. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým opakovaným prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 93 108 600 Kč společnosti Telefónica Czech Republic, a.s., za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování veřejných telefonních služeb určených podnikatelským subjektům, a to prostřednictvím veřejných pevných telekomunikačních sítí. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Mondi může převzít společnosti ze skupiny Duropack (2. 11. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal prvostupňové rozhodnutí, jímž povolil společnosti Mondi Plc převzít soutěžitele Duropack Wellpappe Ansbach GmbH a Duropack Bupak Obaly s.r.o. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Svatomartinskou konferenci 2012 zahájil předseda ÚOHS Petr Rafaj (13. 11. 2012)
    Šestý ročník Svatomartinské konference, kterou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže organizuje pravidelně v listopadovém termínu, dnes v brněnském sídle ÚOHS zahájil předseda hostitelské instituce Petr Rafaj
  • Druhý den Svatomartinské konference 2012 (15. 11. 2012)
    O aktuálních tématech soutěžního práva diskutovali účastníci také během druhého dne Svatomartinské konference 2012 pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Tři panely byly zaměřeny na vymezení pojmu soutěžitel jako hospodářská jednotka, soutěž ve zdravotnictví a nové procesní instituty soutěžního práva.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz