Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- Potvrzena pokuta pro Ministerstvo vnitra (24. 2. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil uložení sankce ve výši 100 000 Kč pro Ministerstvo vnitra České republiky za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Příprava podkladů a vyplnění žádosti o dotaci v rámci operačního programu životního prostředí – Prioritní osa 3“ - Poskytovatelé zapisují podpory do registru de minimis se zpožděním, hrozí jim sankce (14. 7. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje v těchto dnech téměř pět desítek správních řízení s poskytovateli podpory malého rozsahu (de minimis), kteří nestihli v zákonné lhůtě zapsat poskytnutou podporu do registru podpor malého rozsahu (de minimis). Za nedodržení zákona hrozí poskytovatelům finanční sankce - Za kartel v soutěži o veřejnou zakázku uložil ÚOHS pokutu téměř 5 milionů korun (23. 7. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil historicky první pokutu v ryze tuzemském případě tzv. bid-riggingu, tedy kartelové dohody mezi uchazeči o veřejnou zakázku - Společné stanovisko MMR a ÚOHS k prokazování a posuzování základní kvalifikace (27. 8. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže spolu s Ministerstvem pro místní rozvoj vydaly dne 26. srpna 2010 společné stanovisko k prokazování a posuzování základní kvalifikace dodavatele podle ustanovení § 53 odstavce 1 písmen k), l) a m) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, v platném znění. Účelem stanoviska je usnadnit aplikaci nových ustanovení v zákoně nabývajícím účinnosti 15. září 2010 - Úřad pokutoval kartel výrobců obrazovek (13. 9. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v prvostupňovém řízení konstatoval, že společnosti Samsung SDI Co., Ltd., Chunghwa Picture Tubes, Ltd., Koninklijke Philips Electronics N.V., Technicolor S.A., Panasonic Corporation, MT Picture Display Co., Ltd., Toshiba Corporation a LG Electronics, Inc. v letech 1998-2004 uzavřely a plnily kartelovou dohodu na trhu barevných obrazovek (CPT) pro televizory (některé z uvedených společností se přitom na dohodě podílely kratší... - Sankce pro kartel výrobců CRT obrazovek byla potvrzena (25. 11. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Rafaj zamítl svým druhostupňovým rozhodnutím rozklady společností Chunghwa Picture Tubes, Ltd., Koninklijke Philips Electronics N.V., Technicolor S.A., Panasonic Corporation, MT Picture Display Co., Ltd., Toshiba Corporation proti prvostupňové sankci 51,787 milionů Kč za kartelovou dohodu na trhu CRT obrazovek - Pokuta 1,5 milionu Kč za parkovací systém v Hradci Králové je pravomocná (16. 12. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým pravomocným rozhodnutím z 22. listopadu potvrdil uložení pokuty ve výši 1,5 milionu korun statutárnímu městu Hradec Králové za postup při zadávání výstavby nových parkovacích míst, který byl v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Rozklady zadavatele i koncesionáře předseda ÚOHS zamítl a rozhodnutí v plném rozsahu potvrdil - Předseda Rafaj potvrdil, že Hradec Králové chyboval i v dodatku o odtahu vozidel (28. 1. 2011)
Sankci ve výši 150 000 Kč pro statutární město Hradec Králové potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj - Pokuta za bid-rigging byla potvrzena (17. 8. 2011)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj svým druhostupňovým verdiktem potvrdil rozhodnutí Úřadu z července minulého roku o pokutě v celkové výši 4,906 milionu Kč za bid-riggingovou dohodu (kartelová dohoda uchazečů o veřejnou zakázku) společností HOKRA Spedition, s.r.o., INZET, s.r.o., PROMINECON GROUP a.s., CBK SHIFT s.r.o. a NATURAL MYSTIC s.r.o - Generální advokátka se v případě PISU přiklání k názoru ÚOHS (9. 9. 2011)
K významnému posunu došlo při řešení otázky, zda je Úřad pro ochranu hospodářské oprávněn ukládat sankce za kartelové dohody, i když již byly potrestány také Evropskou komisí
cs | en