Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 386x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > Různé pohledy na regulaci vztahu obchodních řetězců a jejich dodavatelů v rámci Evropské unie
8. 12. 2015
Evropská komise se dlouhodobě zabývá vztahy mezi dodavateli a odběrateli potravin při dodávkách potravin určených pro maloobchodní prodej v obchodních řetězcích. Důvodem je skutečnost, že v řadě případů uplatňují obchodní řetězce vůči dodavatelům potravin nefér obchodní praktiky (Unfair Trading Practices). Je to tedy stejná situace, s jakou se setkává Úřad při šetření chování tuzemských obchodních řetězců vůči jejich dodavatelům... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů > Gun Jumping
ÚOHS se ve své praxi setkává i s případy, kdy soutěžitelé uskuteční spojení ještě před podáním návrhu na zahájení řízení o jeho povolení a před právní mocí rozhodnutí ÚOHS, kterým se spojení soutěžitelů povoluje (jedná se o tzv. gun jumping). Tímto postupem však poruší zákaz stanovený v § 18 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Mezinárodní spolupráce v zákoně o ochraně hospodářské soutěže
Nově vložená hlava IX zákona o ochraně hospodářské soutěže komplexně upravuje koncept tzv. mezinárodní spolupráce a reflektuje transpoziční požadavky směrnice ECN+. Kodifikace v této hlavě stanovuje režim aplikace soutěžních pravidel podle čl. 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen „SFEU“) mezi jednotlivými členskými státy v situacích, kdy soutěžní orgán jednoho státu při aplikaci evropského soutěžního práva vyžaduje přeshraniční... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na pevné širokopásmové sítě (čl. 52 GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pevné širokopásmové sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu s odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na mobilní sítě 4G a 5G (čl. 52a GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pasivních a aktivních prvků mobilní sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení. Pokud je realizována investice bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých nákladů odečte ex ante na základě... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz sítě páteřního propojení.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2014
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva jsou podtitulem tradiční mezinárodní Svatomartinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 11. a 12. listopadu 2014 v brněnském sídle Úřadu.
V šesti panelech vystoupí experti na soutěžní právo z akademické sféry, advokátních kanceláří, Evropské komise a soutěžních úřadů Belgie, České republiky, Itálie, Litvy, Německa, Rakouska, Řecka, Slovenska a Slovinska.
Úvodní panel konference... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Jarní konference v oblasti veřejné podpory (18. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dne 18. května 2016 Jarní konferenci v oblasti veřejné podpory.
Cílem připravované konference je zejména obeznámit poskytovatele s novou povinností vyplývající z čl. 9 nařízení Komise č. 651/2014, zabývajícího se zveřejňováním informací o jednotlivých podporách převyšujících 500 tisíc eur poskytnutých po 1. 7. 2016 na souhrnné internetové stránce a poskytnout praktické rady a doporučení pro administraci...
V aktualitách a tiskových zprávách 1598x
- Sekci veřejných zakázek ÚOHS nově vede Eva Kubišová (16. 1. 2018)
Dne 15. 1. 2018 byl z vedení Sekce veřejných zakázek Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže odvolán dosavadní místopředseda ÚOHS Josef Chýle - Pokuty za kartel v distribuci stavebních strojů byly výrazně sníženy díky leniency a narovnání (17. 1. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže odhalil a zakázal plnění kartelové dohody v oblasti distribuce stavebních strojů značky Volvo - Aktualizace analytických přehledů financování infrastruktury (19. 1. 2018)
Evropská komise aktualizovala většinu návodných dokumentů pro posouzení přítomnosti veřejné podpory a jejího správného ošetření u veřejného financování infrastrukturních projektů ve vybraných odvětvích - Pokuta pro CHAPS byla snížena, porušil jen národní právo (22. 1. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj změnil rozhodnutí o zneužití dominantního postavení společnosti CHAPS spol. s r. o. na trhu s aktualizovanými daty o jízdních řádech a snížil sankci uloženou v prvním stupni na výsledných 1 080 000 Kč - Soudy definitivně potvrdily pokuty za kartel pekařů, místní šetření ÚOHS proběhla v souladu se zákonem (25. 1. 2018)
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnosti společností DELTA PEKÁRNY a.s., OK REST a.s. (právní nástupce společnosti Odkolek) a PENAM, a.s. proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým byly výše uvedeným soutěžitelům uloženy sankce v souhrnné výši 52 800 000 Kč za jednání ve vzájemné shodě při určování cen pekárenských výrobků - Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění koncesní smlouvy na volání vězňů (26. 1. 2018)
Předseda ÚOHS Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení zákazu plnění „Koncesní smlouvy o poskytování zabezpečených služeb elektronických komunikací vězněných osob“, kterou uzavřela v listopadu roku 2016 Vězeňská služba České republiky se společností BVfon Czech Telecommunication, s.r.o - Liberecký kraj si může autobusovou dopravu zajistit různými způsoby, musí ale postupovat dle zákona (1. 2. 2018)
Jak informovaly ve svém středečním článku Lidové noviny (Půta: Rafajův úřad brání monopol, LN, 31. 1. 2018, s. 5), Úřad pro ochranu hospodářské soutěže řeší z pohledu zákona o zadávání veřejných zakázek případ nákupu akcií ČSAD Liberec ze strany Libereckého kraje. Z článku i z citovaných prohlášení zadavatele však vyplývá pouze nepochopení fungování správního řízení, dozorové role ÚOHS a neznalost principů hospodářské soutěže - Evropská komise schválila dvě opatření ve prospěch České pošty (21. 2. 2018)
Letošní únor přinesl hned dvě pozitivní rozhodnutí Evropské komise v případech podpory pro Českou poštu, s. p. Evropská komise schválila dne 2. 2. 2018 nejprve podporu na financování provozu informačního systému datových schránek v letech 2018 – 2022; následně dne 19. 2. 2018 vyslovila svým rozhodnutím souhlas také s podporou určenou na financování tzv. všeobecné poštovní služby v letech 2013 -2017 - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2017 (12. 3. 2018)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2018 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2017. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - ÚOHS s orgány činnými v trestním řízení plně spolupracuje (23. 3. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže samozřejmě plně spolupracuje s Policií ČR a státním zastupitelstvím, i když některá média v minulých dnech tuto spolupráci zpochybnila. Úřad tak činí dle § 8 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním.
V protikladu k dalšímu nepodloženému tvrzení médií Úřad také nemá legislativní pravomoc cokoliv navrhovat či jinak upravovat v rámci schvalování legislativních návrhů. Je proto irelevantní obviňovat...
cs | en