Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 368x
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
Jiná právnická osoba
Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř
Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ.
Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm... - Prohlášení o přístupnosti
Předmluva
Uživatelé internetu jsou různí. Každý uživatel má své „specifické“ potřeby a z nich vyplývající „specifické“ požadavky, které limitují jeho možnosti práce s webem. V praxi jsou to především zrakově a sluchově postižení, uživatelé se zhoršenou motorikou horních končetin a uživatelé s poruchami učení a soustředění. Tito uživatelé mají k dispozici různé pomocné technologie, které jim informace z webu zprostředkují. Aby však tyto... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Mezinárodní spolupráce v zákoně o ochraně hospodářské soutěže
Nově vložená hlava IX zákona o ochraně hospodářské soutěže komplexně upravuje koncept tzv. mezinárodní spolupráce a reflektuje transpoziční požadavky směrnice ECN+. Kodifikace v této hlavě stanovuje režim aplikace soutěžních pravidel podle čl. 101 a 102 Smlouvy o fungování Evropské unie (dále jen „SFEU“) mezi jednotlivými členskými státy v situacích, kdy soutěžní orgán jednoho státu při aplikaci evropského soutěžního práva vyžaduje přeshraniční... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na pevné širokopásmové sítě (čl. 52 GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pevné širokopásmové sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu s odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora na mobilní sítě 4G a 5G (čl. 52a GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz pasivních a aktivních prvků mobilní sítě.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení. Pokud je realizována investice bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním ziskem z investice. Provozní zisk se od způsobilých nákladů odečte ex ante na základě... - Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu > Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Podpora pro sítě páteřního propojení (čl. 52d GBER)
Způsobilé náklady jsou veškeré náklady na výstavbu, správu a provoz sítě páteřního propojení.
Maximální výše podpory na projekt se stanoví na základě soutěžního výběrového řízení uvedeného v odst. 6 písm. a). Pokud je realizována investice v souladu odst. 6 písm. b) bez soutěžního výběrového řízení, nesmí výše podpory přesáhnout rozdíl mezi způsobilými náklady a běžným provozním... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2014
Poslední trendy a vývoj soutěžního práva jsou podtitulem tradiční mezinárodní Svatomartinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže 11. a 12. listopadu 2014 v brněnském sídle Úřadu.
V šesti panelech vystoupí experti na soutěžní právo z akademické sféry, advokátních kanceláří, Evropské komise a soutěžních úřadů Belgie, České republiky, Itálie, Litvy, Německa, Rakouska, Řecka, Slovenska a Slovinska.
Úvodní panel konference... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Jarní konference v oblasti veřejné podpory (18. 5. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá dne 18. května 2016 Jarní konferenci v oblasti veřejné podpory.
Cílem připravované konference je zejména obeznámit poskytovatele s novou povinností vyplývající z čl. 9 nařízení Komise č. 651/2014, zabývajícího se zveřejňováním informací o jednotlivých podporách převyšujících 500 tisíc eur poskytnutých po 1. 7. 2016 na souhrnné internetové stránce a poskytnout praktické rady a doporučení pro administraci... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2019
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu pořádá ve dnech 29. až 31. května třídenní mezinárodní konferenci o veřejné podpoře a problematice malých a středních podniků.
Konference se uskuteční v sídle Úřadu a bude rozdělena do dvou tematických částí. První část bude tradičně věnována oblasti veřejné podpory. K jednotlivým tématům vystoupí pracovníci Oddělení veřejné podpory Úřadu, zástupci Evropské... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Konference o veřejné podpoře 2023
Program konference 240 KB
Představení přednášejících a jejich prezentace
Tiskové zprávy
Tisková zpráva z průběhu konference (15. 6. 2023)
Registrace na konferenci o veřejné podpoře 2023 zahájena (13. 4. 2023)
Na programu konference o veřejné podpoře nebude chybět podpora energetiky nebo novelizace GBER (23. 2. 2023)
Save the Date: Konference o veřejné podpoře se uskuteční v polovině června (1. 2. 2023)
V případě dotazů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1531x
- Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2017 (12. 3. 2018)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2018 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2017. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - ÚOHS s orgány činnými v trestním řízení plně spolupracuje (23. 3. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže samozřejmě plně spolupracuje s Policií ČR a státním zastupitelstvím, i když některá média v minulých dnech tuto spolupráci zpochybnila. Úřad tak činí dle § 8 zákona č. 141/1961 Sb., o trestním řízení soudním.
V protikladu k dalšímu nepodloženému tvrzení médií Úřad také nemá legislativní pravomoc cokoliv navrhovat či jinak upravovat v rámci schvalování legislativních návrhů. Je proto irelevantní obviňovat... - Úřad povolil ve zjednodušené proceduře dvě fúze (23. 3. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušených správních řízeních další dvě spojení soutěžitelů. V obou případech Úřad konstatoval, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí dosud nenabyla právní moci - Úřad zasáhl proti omezování obchodníků outletovým centrem (12. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím sankci ve výši 1 012 000 Kč společnosti Via FAOC s.r.o. (dále jen Via FAOC) za uzavírání a plnění zakázaných dohod na trzích pronájmu obchodních prostor v outletových centrech. Proti rozhodnutí může být podán rozklad - Město Čáslav postupovalo příliš formalisticky, referenci mělo přijmout (20. 4. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj na počátku dubna svým pravomocným rozhodnutím zamítl rozklad města Čáslavi proti prvostupňovému rozhodnutí, jímž Úřad vyhověl návrhu uchazeče OK GARDEN s. r. o., který směřoval proti jeho vyloučení ze zadávacího řízení „Obnova veřejné zeleně v Čáslavi“ - Výroční zpráva 2017 (24. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává Výroční zprávu 2017, v níž shrnuje svou činnost v uplynulém roce v oblastech svých kompetencí, tedy hospodářské soutěže, významné tržní síly, veřejných zakázek a koncesí a veřejné podpory. Informace jsou doplněny kapitolami o mezinárodní spolupráci, personální agendě, informační činnosti a agendou pro rok 2018 - ÚOHS přepracoval metodiku pro ukládání pokut za protisoutěžní jednání, tresty budou spravedlivější (25. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže novelizoval svou metodiku pro ukládání správních trestů za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže, tedy za uzavírání zakázaných dohod, zneužití dominantního postavení, protisoutěžní jednání orgánů veřejné správy či přestupky při spojování soutěžitelů - Úřad vylučuje jakoukoliv manipulaci ve věci mýtného (26. 4. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže považuje za nutné se striktně ohradit proti dnes zveřejněným informacím, že v průběhu správního řízení týkajícího se přezkumu postupu Ministerstva dopravy v zadávacím řízení na správce mýtného systému nakládal nedbale s některými částmi dokumentace o zadávacím řízení - Pokuta pro město Děčín za protisoutěžní loterijní vyhlášku byla potvrzena (18. 5. 2018)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad statutárního města Děčín a potvrdil tak pokutu ve výši 499 000 korun, která byla městu uložena prvoinstančním rozhodnutím za protisoutěžní jednání v souvislosti s obecně závaznou vyhláškou regulující provozování sázkových her a loterií - Stavební firmy mezi sebou koordinovaly nabídky, pokuty činí téměř 27 milionů korun (25. 6. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím šesti společnostem pokuty v celkové výši 26 824 000 korun za kartelovou dohodu na trhu inženýrského stavitelství
cs | en